روايات

رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الفصل السادس عشر 16 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الجزء السادس عشر

رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني البارت السادس عشر

العنيدة والشرس الجزء الثاني
العنيدة والشرس الجزء الثاني

رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني الحلقة السادسة عشر

꧁❤نبدا بسم الله الرحمن الرحيم ❤꧂
رامي بغضب وغيره وراح مسك جون من رقبته
غزل كانت مصدومه وخايفه تقرب من رامي من شكلو
جون كان وشه احمر ومش قادر يتكلم
غزل مسكت ايد رامي بتحاول تبعدوا عن جون باي طريقه بس هو كان متبت فيه اوي
غزل بخوف… را رامي هفهمك بس سيبه
رامي عيونه كانت بطلع شرار من كتير الغضب
جون خلاص كان هيمو*ت
غزل جريت علي مكتب راغب ونداتو بنهجان وخوف… راغب راغب الحق الحق رامي
راغب كان بيشتغل ولما هيا دخلت قام بسرعه وجري وهيا جريت ورا وصلو
راغب بصدمه… رامي ابعد عنه
رامي مكنش بيرد عليه
راغب بعد ايد رامي عن جون بصعوبه
جون وقع في الارض وحط ايدوا علي رقبتو ياخد نفسو بصعوبه
رامي بغضب… ابعد عني خاليني اق*تلو
راغب بصدمه… تق*تلو هو عملك ايه
رامي بغضب… وغيره… كانت الست هانم في حضنه سبني عليه
وكان رايح يكمل عليه بس راغب حاشو عنو
راغب بص لغزل بمعني فسري
غزل بخوف… هفهمكم ولله انا كنت خرجه وهو كان داخل ومخدتش بالي وخبط فيه وكنت هقع بس هو مسكني وجه رامي وشافنا سوي وفهم غلط
راغب بتنهيده ساب رامي ونزل لعند جون… انا اسف علي اللي عاملو رامي
جون بتفهم… تمام حصل خير
راغب بص لرامي بغضب
رامي كان بيتنفس بغضب وغيره شد غزل غصب عنها ومشي
غزل كانت بتحاول تفك ايديها منه بس هو متبت فيها
❤❤❤❤❤
عند ريناد كانت بتغير هدومها
لقت ايد بتلف علي وسطها
ريناد لفت لقت ادهم
ريناد بخوف… قومت ليه من السرير هتتعب
ادهم بحب… زهقت من السرير وبعدين انا مش واخد علي قعدت السرير
ريناد.. بس الدكتور قال لازم ترتاح
ادهم… اوك انتي عارفه نفسي في ايه
ريناد بحب ولفت ايدها حولين رقبتو… نفسك في ايه ياقلبي
ادهم شدها ليه اكتر… نفسي في مبارزه من بتاعتنا بتاعت زمان
ريناد بخوف… وانت كدا
ادهم… اه ومالك خوفتي ليه
ريناد بخبث… مخفتش بس مش خايف تخسر وانت تعبان كدا
ادهم بمكر… لا مش خايف وبعدين اخاف ليه وانتي تلمذتي
ريناد بخبث ودلع… بس التلميذه دي كبرت وهتهزم مدربها
ادهم ببتسمه بمكر… شكلك واثقه اوي بس عندي شرط
ريناد… وايه هو بقا
ادهم… الشرط هو….
ريناد فجاء وشها قلب
ادهم… ايه ياين عليكي خفتي
ريناد بعند… لا مخفتش وانا اللي هفوز
ادهم… هههه هنشوف
ادهم… انا هنزل ارتب للمبارزه تكوني انتي جهزتي
باي ياقطه وسابها ونزل
ريناد بعند… مش هسيبك تهزمني يابن الصياد وكملت لبس ونزلت ورا
❤❤❤❤
عند دياب كان ديب بيعيط كان شايلو ورايح جاي بيه بس مكنش بيسكت
ادهم نزل لقه محتاس بيه
ادهم بضحك… ولله وجه اليوم اللي اشوفك مش بتعرف تعمل حاجه فيه
دياب بغيظ… بكرا نشوفك ياخوي وبعدين ابن 🐕دا مش راضي يسكت خالص اعمل فيه ايه
اسماء بضحك… ماتشتمهوش ياواد ده حبيبي ستو
ياسين….
وبعدين ماهو طلعلك انت برضة كنت زنان اكده
دياب بضيق.. يابوي
الكل ضحكو عليه
ادهم سلم عليهم كلهم وقعد في حضن امه
اسماء بحب… نزلت ليه ياضنايا
ادهم… بملل… زهقت من السرير قولت انزل اقعد معاكم ولا اطلع تاني
عليا بضحك لاول مره بعد الحادثه… لا خليك شكل ريناد وعندها زهقوك
الكل بص عليها وابتسم لانهم شايفنها ضحكت
ريناد بغيظ… بتقولي ايه ياست عليا سمعيني
عليا بخوف متصنع… مابقولش ياختي بقول ريناد دي احلي حاجه في العيله اصلا
ريناد بغرور… طبعا
الكل قعدوا يضحكو عليهم
ادهم غمز لريناد وهيا اتعصبت ولفت الناحيه التانيه
❤❤❤❤❤
عند سميره
كان دياب اخد عليا وديب وراحو عندهم
كانت قاعده وبتبص قدامها بشرود
محمود وهارون كانو بيحاولو يخلوها تكلم بس مكنتش بترد
دخل دياب وهو شايل ديب
عليا لما شافتها عيطت ودخلت في حضنها
سميره مكنتش بترد عليها
عليا بصت لدياب بحزن
دياب حط ديب في حضن سميره
سميره بصتلو وبصت علي ديب واتكلمت بستغراب… ولا وعي… ابن مين ده
الكل فرحو انها نطقت
عليا بفرحه… ابني
سميره بحب ملست علي شعره… ديب كان بيضحك… واسمك ايه ياحلو انت
دياب بحب… اسمه ديب
سميره…. عشان تبقي ديب زي اسمك اكده ومتخليش حد يقرب علي عيلتك
عليا بحب… ان شاءلله
وقعدوا يتكلمو كتير اوي وهما فرحنين
❤❤❤❤❤
عند راغب راح مكتبو بعد ماعتذر لجون
راغب بغضب… رامي اني خلاص هتجنن منك ومن تصرفتك بس افتكروا لما كان بيقولوا… لما تحب هتعرف معني الغيره
افتكر ليل
ومسك فونه ووكان متردد انا يرن عليها
بس اخد نفس وطلعو
ورن عليها اول مره مردتش ووبعدين اتقفل لما رن عليها تانيه لقها مغلق
راغب استغرب… هو مكنش بيرن دلوقتي ليه اتقفل
راغب مرنش تاني
وكمل شغلو وهو كان عقله مع ليل وانه ليه مقفول
❤❤❤❤❤
عند البنات الشباب راحو حددوا معاد الفرح بتاعهم وكانو مشغولين في الترتيب ليه
وكان الشباب عاوزين يفاجوه البنات
بس مش عارفين هيعملو ايه
عمار بتفكر… فكروا معايا
اريان… مش عارف انا دماغي وقفت
ريان بتفكر… لقتها
عمار واريان… قول
ريان…..
❤❤❤❤❤❤
عند غزل رامي زقها جوه في مكتبه وقفل الباب
بغضب… بق بتخليه يقرب منك
غزل بغضب… قولتلك اللي حصل وبعدين بتعملني بطريقه دي ازاي انا مسمحش ليك
رامي بغضب وهجم علي شفا*يفها بغيره بس حس بحاجه وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العنيدة والشرس الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى