روايات

رواية الساحرة الفصل السادس 6 بقلم ميرفت السيد

رواية الساحرة الفصل السادس 6 بقلم ميرفت السيد

رواية الساحرة الجزء السادس

رواية الساحرة البارت السادس

رواية الساحرة الحلقة السادسة

فارس والأمن اقتحموا الشاليه
وانا وراهم
اول مادخلوا سمعوا صرخة مكتومة من داخل اوضة
جريوا لقيوا البنت 😳 بتقاوم وهما كاتمين صوتها وبيقطعوا هدومها طبعا الامن حريوا بسرعة مسكوا الشباب كتفوهم وفارس قلع الجاكيت وغطا البنت بيه
المنظر كان اكبر من احتمالي 🥺 ماحستش بالدنيا😓
فوقت لقيت نفسي بالشاليه بتاعي والدكتور بيديني ابرة وأمنية وفارس جنبي
اول مافوقت وجوههم تهللت بالفرح
والدكتور قالهم: اهي فاقت خلاص اتطمنوا بقى
حمد الله على سلامتك
وسابنا ومشي
فارس قال لأمنية: بعد اذنك سيبيني شوية مع سحر
أمنية خرجت وسابتنا سوا

 

 

طبعا كنت بافكر هاقوله ايه انا فاهمة الي بيدور قي راسه طلبت منه مية. اشرب كنوع من المماطلة عشان اشوف حل وبسرعة فكرت في سبب
خرج جاب مية ورجع شربت
قالي ها انا مستني
قولتله: في إيه
جاوبيني انتي
طب ممكن الاول تطمني عالبنت
ودناها المستشفى واتصلنا بأهلها واستلموها والحمد لله عدت بدون شوشرة والبنت عاوزة تشوفك عشان تشكرك
: والكلاب الي عملوا كدة
اتحبسوا طبعا والامن الي دخلهم اترفد لأنه اخد منهم فلوس عشان يسهل دخولهم مستغلين انها قرية جديدة واحنا قي اواخر الشتا والمصيفين عددهم قليل
وطبعا عشان سمعة القرية طلبت من الظابط وهو صديق ان سيرة القرية متتجابش ولا الاعلام ياخد خبر
والحمد لله ان الحكاية دي اتلحقت
: الحمد لله
سهر انا من يوم ماقابلتك وانا حاسس انك مختلفة فهنيني قوليلي اجابة مقنعة غير فاعل خير دي 😒

 

 

: بس دي الحقيقة كتبت عالفيس اني في قرية هيڨن لاند وشخص بعتلي انه خايف يقولي على حاجة ومصيبة هتحصل الساعة ١٠ مع بنت وشاب يعرفهم وطبعا في احتمالية انه بيقول الحق عشان كدة كلمتك
كان بيبصلي وساكت
ماشي ياسحر عامة انا الي يهمني انها جت سليمة انا هاسيبك ترتاحي وبكرة ان شاء الله اخدكم جولة بالقرية
وهو خارج لف وقالي تصبحي على خير بس اكاد اقسم انه عنيه كانت بتلمع 😳
بمجرد ماخرج غمضت عنيا وحاولت اركز عليه وهو خارج وبعد معاناة قدرت لقيته بيتكلم مع أمنية حاولت اسمعهم لقيته بيقولها هانت خلاص مسألة وقت احنا اتأكدنا
امنية : تفتكر هانقدر
ابتسم بمكر وقالها وهو بيحضنها: عيب يامونا
ارجعيلها ياللا😒
ومشي
😳😳😳😳😳😳😳😳
ياولاد ال
هو في ايه
صاحبة عمري جيباني لشريكها في مؤامرة عليا وانا زي الهبلة 🤔
انا لازم اعرف الحقيقة 😳😳😳😳
دخلت امنية واتعاملت معاها عادي مثلت انها بتطمن عليا وانا اتحججت اني تعبانة وعاوزة ارتاح خرجت راحت اوضتها وانا قومت اتصلت بماما وحكينلها كل حاجة

 

 

ماما طلبت مني ارجع فوراً وابطل فضول
وانا صممت اكمل
وبعد معاناة معايا وهي عارفة العند بتاعي اتفقنا اني افتتح مكالمتي معاها بجملة ست الكل والا ابقى في خطر واتفقنا لو عدا يوم بدون مااكلمها تتصرف بطريقتها
طبعا مانمتش وغمضت عنيا وطلبت مساعدة جدتي
جت بوشها الجميل وقالتلي بابتسامة: كملي مشوارك ومتخافيش انا معاكي بس لازم تكتشفي بنفسك
: انا خايفة 🥺
قدرك هو الي جابك
:طب مين دول
دول نسل الطمع
:يعني ايه
انا لازم امشي متخافيش انتي اقوى مما تتخيلي
وافتكري دايما انتي مش لوحدك
واختفت 🥺🥺
استسلمت للنوم والصبح امنية صحتني
قومت اخدت شاور ونزلت لقيتها مع فارس ومحضر الفطار عالبحر
خرجت وانا باتظاهر اني طبيعية بس كنت صامتة
فارس قالي : انا محضرلك النهاردة مفاجئة هاتعجبك اوي
أمنية : الله بجد ايه هي والنبي
فارس: متبقاش مفاجئة لو قولتها
ولاايه رأيك ياسحر 🥺

 

 

: اه طبعا
فارس:ياللا بينا…..
ياترى هاتودوني فين مش عاوزة اتفاجيء وخايفة اغمض عنيا قدامهم الفت نظرهم ليا
وفجأة جاتلي فكرة
لسة بيستعدوا عشان نمشي قولتلهم: استنوا انا …..
🤔🤔🤔🤔🤔🤔😉

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الساحرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!