روايات

رواية اسيره قلبي الفصل الثامن 8 بقلم جنى محمد

رواية اسيره قلبي الفصل الثامن 8 بقلم جنى محمد

رواية اسيره قلبي الجزء الثامن

رواية اسيره قلبي البارت الثامن

رواية اسيره قلبي
رواية اسيره قلبي

رواية اسيره قلبي الحلقة الثامنة

بعد الفرح زين واسيل روحو الفيلا وطلعو الجناح

اسيل واقفه بتوتر وكسوف وخوف

زين ادخلي ي اسيل ف اي

اسيل بتوتر ماشي داخله ودخلو الاوضه

اسيل دخلت وزين قال انا هسيبك تغيري وطلع

 

اسيل فكت شعرها الحرير الطويل من البنس (يجدعان البنات ف اليوم ده بيقدو نص اليوم بفك البنس والدبابيس) وحاولت تفتح سوسته الفستان مكنتش عارفه

طلعط نادت ع زين وزين دخل قالها ف اي

اسيل بكسوف مش عارفه افتح السوسته

زين قرب منها وبدا يفتح السوسته وبعد مفتحها قرب من شعرها ومسكه وشمه (مش عارفه اي الحلو ف انه يشم شعرها)

وطلع بره الاوضه وهي غيرت لبجامه بيتي وزين خبط

 

زين خلصتي

اسيل اهاا

زين دخل واسل كانت واقفه متوتره وخايفه ومكسوفه

زين عرف انها خايفه

راح مسك اديها وقعدها عالسرير وقال

زين انا مش هجبرك ع حاجه انا عارف ان كل حاجه جت بسرعه وانا هديكي وقتك وبعدين انتي هيبقا ليكي الاخيار ف الطلاق او لا

 

هنا اسيل حست بزعل انه جاب سيره الطلاق بس مقلتش حاجه

زين بس انا طبعا مش عاوز اطلقك

وبعدين اسيل قالت

انا عاوزه انام

زين قالها يلا ننام

اسيل انت هتنام فين

 

زين وشاور ع السرير هناك

اسيل بكسوف طب وانا هنام فين

زين بغمزه هتنامي جنبي

اسيل بكسوف وخدود حمره بس

زين حط ايده ع بوقها وسرحو ف عين بعض

 

وخدها ونامو وهي نامت ع طول وزين اول محس انها نامت خدها ف حضنه ونامو

________________استغفرالله العظيم واتوب اليه بقلم جني محمد

تاني يوم الصبح

زين كان صاحي وبيتأمل ف اسيل واول محس انها هتصحا عمل نفسه نايم

اسيل بدات تصحا بس مش عارفه تتحرك ولما فتحت عنيها لقت جسم صلب محاوطها ولا كأنها هتهرب

اسيل سرحت لاول مره ف جماله وبدات تلعب ف شعره

اسيل انت ازاي جميل للدرجه وازاي حنين وعصبي مع الناس الغريبه

 

زين بفتحه عين اظن دي معاكسه

اسيل اتخضت وزين ضحك

اسيل بكسوف انا.. انا

زين خلاص خدودك قلبت فراوله وقام دخل الحمام عشان ياخد شاور وطلع دخلت اسيل وبعدين نزلو يفطرو

وهما نازلين زين مسك ايد اسيل ونزل

 

ع السفره

اسيل وزين صباح الخير

الجميع صباح الخير

شهد وغمزت لزين اي يعمنا اخرت انهارده

اسر لشهد يبت لسه عرسان

اسيل اتكسفت

مامت زين كله ع الاكل. وانتي ي شهد وي اسر متضايقوش اخوكو واسيل وقعدو يفطرو وعدا اسبوعين

وكل يوم زين ميعرفش ينام غير واسيل فحضنه واسيل بدات تتحسن جدا وف يوم

 

اسيل كانت رايحه الجامعه وزين وصلها ومشي وهي داخله المدرج

اكيد فاكرين يوسف اللي مفكر نفسه بيحب اسيل وقف وناده عليها وقال

واسيل وقفت

يوسف انا اسف ع كل حاجه عملتها انا كنت غلطان وياريت تسمحيني

اسيل ببتسامه حصل خير

 

وف الوقت ده بيكون حد بياخد صور ليهم وهما واقفين

واسيل بتمشي وتدخل المدرج وخلص اليوم وروحت

______________ استغفرالله العظيم واتوب إليه بلقم جني محمد

عن زين كان مندمج ف الشغل ولحظه اتبعتله مسج فتحه واتحولت عينه ل اللون الاحمر وعمااه الغضب وروح الفيلا وطلع الجناح بتاعه وبتاع اسيل ودخل بكل غضب

واسيل اول مشافته جريت عليه وكانت هتقول زين بدون مقدمات ضربها كف خلاها تقع ع الارض

اسيل بصدمه ودموع ف عنيها زين انت ليه ضربتي

زين بغضب يعني مش عارفه عملتي اي

 

اسيل بدموع لا انت ليه ضربتي

زين قرب منها وفتح الفون ووراها الصور وكانت صور اسيل ويوسف ف الجامعه لما كانو واقفين مع بعض وصور اخره متفبركه ل اسيل ويوسف قليله الادب

اسيل كانت هتتكلم زين بدون مقدمات نزل عليها ضرب (اللي بيحب مش بيأذي حترلو اللي بيحبه اذاه وكان مفروض يسمعها) وبعد مضربها قالها قومي

اسيل مش قادره تتحرك مش قادره يزين

 

زين من غير مقدمات مسكها من اديها ووداها البلكونه وقفل عليها (ازاي قلبه بقي ب القسوه دي) صح فاكرين لما قولت انه بيكره الخاينه هو مفكرها خانته

تاني يوم الصبح

زين صحي بدري وفتح البلكونه وكب ع اسيل مايه قالها

زين بقرف قومي جهزي الشنط

اسيل مش عاوزه تماطل كتير معاه قامت جهزت الشنط وهي مش عارفه شنط اي وبعديها زين اخدها واخد الشنط وهو مش سامحلها انها تتكلم حتي ومشيو من غير محد يعرف

وف الطريق

اسيل زين انا معملتش كده والصور غلط

 

زين ببرود لما اقولك تتكلمي ابقي اتكلمي

اسيل طب رايحين فين

زين لجحيمك

ووصلو قدام فيلا من باره هاديه وجميله واول مدخلو

زين زق اسيل ووقعت ع الارض و…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيره قلبي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى