روايات

رواية اسيره قلبي الفصل التاسع 9 بقلم جنى محمد

رواية اسيره قلبي الفصل التاسع 9 بقلم جنى محمد

رواية اسيره قلبي الجزء التاسع

رواية اسيره قلبي البارت التاسع

رواية اسيره قلبي
رواية اسيره قلبي

رواية اسيره قلبي الحلقة التاسعة

زين زق اسيل ووقعت ع الارض وكان ف ازاز ع الارض فتعورت
زين ببرود شايفه الفيلا دي تنضفيها كلها وهمشي دلوقتي وهاجي بعد ساعه لو لقيت الفيلا مش نضيفه هتندمي
أسيل بتعب بس انا تعبانه يزين اسمعني انت فاهم غلط
زين ببرود ميخصنيش ومشي وقفل باب الفيلا
اسيل حاولت تقوم وبدات تنضف الفيلا (الفيلا دي حكايتها حكايه وكمان الفيلا محدش دخلها من اكتر من 15سنه ومحدش كان بينضفها)
وبعد ساعتين اسيل خلصت تنضيف وترتيب الفيلا كلها
وقعدت ع الكنبه اللي ف الرسبشن ونامت من التعب حتي منضفتش اديها من الجرح ولسه عالمات الضرب ف وشها
زين رجع الفيلا ودخل انبهر انها خلصتها لوحدها وشافها نايمه ع الكنبه واديها بتنزف جامد قرب منها بلهفه

 

 

ومسك اديها وكان هيعقمها بس وقف ورماه علبه الاسعافات وراح جاب كبايه مايه وكبها عليها اسيل مصحيتش ولا حست ب المايه من كتر التعب ونفسيتها اللي بقت تحت الصفر
محلاظه صغيره اللي بيحب مبيقساش ولو حتي حصل اي بس زين عماه الغضب والغيره وهيجي يوم ويندم
بص عليها كتير وخاف حط ايده عند قلبها لقي النبض خفيف خاف جدا ودب الخوف ف قلبه وطلعها اوضه ورن ع دكتوره
الدكتوره جت وكشفت عليها
الدكتوره بغضب ازاي تسيبها كده واي الضرب اللي ف وشها ده واي الجرح العميق ده انت تعرف لو مكنتش لحقتها كانت هتموت
زين بخوف بس مبينش ملكيش دعوه هي عامله ايه
الدكتوره علقتلها محاليل عشان اديلها كتير م اكلتش وعطيطها حقنه مسكنه والدوا دا تجبوهالها ولازم ترتاح الدكتوره مشيت
وزين فضل جنب اسيل وكانت بتهلوس وبتقول
اسيل بدموع وهي نايمه ليه سبتوني ومشيتو ليه كنتو خدوني معاكو دا حتي زين مش راضي يصدقني وزين فضل يهدي فيها ورجعت نامت بس للاسف زين مصدقش كلامها
________________________استغفرالله العظيم واتوب اليه بقلم جني محمد
تشرق الشمس حامله احداث جديده وحزن جديد
عند مامت زين بترن ع زين وبيرد
زين الو يماما
ام زين مش تقولي انكو هتسافررو شهر عسل (شهر عسل اي يحجه دا هيبقا شهر جحيم😂)
زين كل حاجه جت بسرعه اسف يماما
ام زين امال فين اسيل
زين بتوتر ااااا اسيل نايمه

 

 

ام زين ماشي يحبيبي ابقا سلملي عليها
زين تمام وقفل وراح عند السرير وزعق بصوت عالي
زين اصحي يهانم دا كله نوم
اسيل اتخضت وصحيت
اسيل بخضه مين بيموت
زين ضحك جواه وتابع ببرود انتي قريب يلا قومي اعمليلي فطار وقهوه
اسيل بحزن انه اتنمالها الموت حاضر
ودخلت الحمام اخدت شاور وطلعط ادت فرضها ولبست ونزلت دخلت المطبخ وبدات تعمل الفطار وخلصت وطلعط رسته ع السفره
زين ببرود لو الاكل طلع مش حلو هتندمي
اسيل كانت هتقعد عسفره
زين بعصبيه انتي بتعملي اي
اسيل هقعد اكل
زين ببرود توتو مكانك ف المطبخ وتاكلي بعد مخلص
اسيل اتحرجت وقامت تمام وقامت
زين افتكر انها لازم تاخد الدواه ناده عليا
استني
اسيل وهي باصه ف الارض نعم
زين زعل من نفسه وضميره بيقوله يسمعها بس طنش ضميره

 

 

زيم ببرود تعالي اطفحي وبعدين خدي الدواه كان ع السفره وشاور عليه
اسيل مسمحتش ان كرامتها تتهان اكتر من كده
اسيل تمام وقربت وزين فكرها هتقعد تاكل بس اخدت الدواه وبلعته من غير متأكل ودا غلط
زين بعصبيه انا قولت تاكلي بعدين الدواه
اسيل بنفس البرود بتاعه بس انا مش جعانه واخت الدواه ملكش دعوه بقا
زين بعصبيه…………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيره قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى