روايات

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الثالث 3 بقلم أسماء عطاالله

رواية احببت وكيل النائب العام الفصل الثالث 3 بقلم أسماء عطاالله

رواية احببت وكيل النائب العام الجزء الثالث

رواية احببت وكيل النائب العام البارت الثالث

رواية احببت وكيل النائب العام الحلقة الثالثة

في بيت احمد الانصاري
احمد كان قام من النوم واخد شاور ونازل رايح الشغل
مريم والدة احمد: مش هتفطر
احمد:لا يحبيبتي
سيف الا نصاري والد احمد:عمك وبنتة راجعين من السفر كمان بكراوهيعيشوا معانا هنا
احمد :يشرفوا وسابهم ومشي طبعا احنا عارفين ابو احمد يقصد اي
في بيت اسماء
محمد :ممكن اعرف في اي اسماء زعلانة منك لية
ليلي:بنتك كل اما ادخل عليها الاقيها بترسم وامتحانتها خلاص قربت اتعصبت وضربتها بالقلم
محمد بعصبية:انت اتجننتي ازاي اصلا تعملي كدا وبعدين انا شايف ان هي مش مقصرة في المذاكرة واعملي حسابك
اول ما هترجع تعتذريلها فاهمة ولا لاءوسابها ومشي
ليلي بعياط:انا هعمل كدا فعلا
في السنتر
اسماء كانت خايفة تشوف فهد. وخايفة من ردة فعلة بس الغريب ان فهد مجاش
منة باستغراب:هو الواد فهد مش باين لية دا بيجي السنتر مخصوص عشانك اكيد بيعمل مصيبة
اسماء بتوتر:وانا مالي يجي ولا ميجيش
منة:انت كويسة يا اسماء
اسماء:اة كويسة
بعد يوم متعب جدااا لي اسماء في الدروس روحت بيتها كان بابها لسة مجاش شافت والدتها اتكلمت وقالت السلام عليكم ودخلت اوضتها
ليلي دخلت وراءها واتكلمت بدموع:انا اسفة مكنتش اقصد انت لسة زعلانة مني
اسماء مهانش عليها دموع امها واتكلمت وقالت لا مش زعلانة والله وحضنت امها جامد جدااا
عند كريم وفهد
فهد بحماس:ها وصلت لحاجة
كريم بثقة:عيب عليك يا معلم
فهد بحب اخوي:حبيب اخوك
اسماء بتتعشي هي ووالدتها ووالدها ومبسوطين وبيتكلموا فون اسماء بيرن في الاوضة
اسماءدخلت الاوضة وشافت المتصل فهد مردتش وقفلت الفون وقعدت تذاكر وبعد ما خلصت كانت الساعة جات اتنين.باليل والمفروض انها تنام بقا فتحت الفون لاقت رسالة من فهد جعلتها تبكي بشدة.وكانت هتتجنن ومنمتش طول الليل وقاعدة ترن علي فهد مش بيرد عليها بيقلقها اكتر
صباحا في بيت اسماء
والدها والدتها رايحين الشغل سوا عاوزة حاجة يا اسماء
اسماء بخوف:عاوزة سلامتكم
بالمناسبة اسماء بابها ومامتها بيشتغلوا مدرسين في مدرسة واحدة
اسماء بترن علي فهد مش بيرد تبعت واتس وهو فاتح مش راضي يرد بردوا
تفتكروا فهد عمل اي لي اسماء خلها تقلق كدا
فضلت اسماء تعيط وبتفكر ترن علي احمد بس خايفة يفهمها غلط الساعة جات اربعة ولسة بردوا فهد مش بيرد. اتشجعت اسماء وقالت خلاص هرن علي احمد اكيد هيعرف يتصرف هو قالي لو اتعرضلك كلمني ومتخافيش
في قصر احمد الانصاري
كان وصل عمة وبنتة واستقبلوهم وقعدوا مع بعض علي الغداء
وياسمين بنت عم احمد قاعدة تتكلم عن دراستها وشغلها بتحاول تلفت انتباة احمد وتشدوا ليها بس احمد مالوش في المظاهر وفون احمد رن وكان رقم غريب حس ان دا رقم اسماء ماهو ما اخدهوش هو بس اداها رقمة
احمد رد وقال:الو
اسماء بعياط:انا اسماء
احمد:في اي مالك بتعيطي لية
اسماء بدموع اكتر:حضرتك قولتيلي لو فهد عملي حاجة اتصل بحضرتك
احمد بعصبية:انطقي عمل اي
اسماء: بيهددني بصور ليا معرفش وصلتوا ازاي والله
احمد بيحاول يحافظ علي هدوء:انت فين
اسماء:انا في البيت
احمد هو طالع يجيب الجاكيت من اوضتة ربع ساعة وهكون تحت بيتك تستنيني هاجي واخدك تفهميني اي اللي حصل
اسماء وهي بتمسح دموعها:حاضر
وصل احمد تحت بيت اسماء وهي كانت واقفة مستنياة فتح لها العربية اركبي
ركبت اسماء ولاحظ احمرار عنيها من كتر العياط وكانت لسة هتتكلم
قاطعها احمد: لما نوصل نتلكم
وصلوا عند كافية ونزلوا وقعدوا اتلكم احمد وقال: صور اي اللي بيهددك بيها الواد دة ووصلتوا ازاي
اسماء بخوف:صور ليا وانا في البيت وبشعري وبجايم البيت القصيرة
احمد بعصبية:وصلتوا ازاي بقولك
اسماء:انا معرفش والله
احمد الواد دة اسمة اي بالكامل
اسماءقالتلو علي اسم فهد
احمد: طب يلا قومي خليني اوصلك
اسماء:حضرتك ناوي علي اي
احمد: متخافيش هحل الموضوع بدون محد يعرف
اسماء بدموع:مسكت ايد احمد وبرجاء لو سمحت خلي الموضوع بينا
احمد: قولتلك متخافيش
في العربية احمد اتصل علي واحد صاحبة وقالة علي اسم فهد وبعد شوية كان صاحب احمد بعتلو عنوان فهد وقالة ان ابو وامة عايشين في امريكا وهو عايش لوحدة ومع واحد صاحبة اسمة كريم ابو طردة من البيت بسبب المشاكل اللي بيعملها
وصلوا تحت بيت اسماء ودموعها بردوا منشفتش
احمد بهدوء حط ايدة علي خدها ومسح دموعها واتكلم بهدوء: اطلعي ومتخافيش انا هجيبلك حقك
اسماء:حاضر
وكمل احمد طريقة الي بيت فهد

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت وكيل النائب العام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!