روايات

رواية احببت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم أماني محمود

رواية احببت طفلة الفصل الثالث 3 بقلم أماني محمود

رواية احببت طفلة الجزء الثالث

رواية احببت طفلة البارت الثالث

رواية احببت طفلة الحلقة الثالثة

عـادت سيـلا مـن الامتحـان وهي تبكي فقد كان صعبـاً
وتوجهت نحو الملحق ودخلت غرفتها واصبحت تبكي بشده وبـعد الكثير من البكاء قد غلبهـا النوم
كـان فهـد يجلس بـغرفته ويعمـل علـى اللابتوب فهو الان ينقل جميع اعماله الي مصـر
قاطعـه طـرق الباب فآذن الطارق بالدخول متوقع ان تكون تلك الجميلة سيلا ولاكن خاب ظنه فقد كانت خادمه تُدعي هناء تدعوه لـ تناول طعام الغداء
نزل الي الاسفل وجلس يتناول الطعام مع سارة وهو باله منشغل بتلك الصغيرة
سارة =فهـد هتعمل حفلة الافتتاح هنا ولا فـين
فهـد =هنا ياسارة كلمت العمال وهيجوا انهردا العصر عشان التجهيزات وكدا
سارة=طب مش هتيجي معايا عشان اختار الفستان
فهد =وانا مالي بيكي ياسارة في إي
فهد قام وطلع لـ حديقة القصر

 

 

وقعد يتمشى وهو بيكلم العمال ومنسق الحفلات
… سيلا صحيت وقامت خدت شاور ولبست بجامه لونها أحمر ومرسوم عليها ميكي وعملت شعرها قطتين وخدت كتبها وطلعت تذاكر ف الحديقة
طلعت وقعدت ف الارض وفرشت الكتب حواليها وبدآت تذاكر
فهد شافها وراح قعد جمبها بس هي منتبهتش
فهد=عملتي اي ف الامتحان انهردا
سيلا بصراخ=عاااااااااااا انت جيت امتا ياخي انت لو عايز تقطعلي الخلف مش هتعمل كدا
فهد=اهدي اهدي وبعدين خلف اي انتي بتجيبي الكلام دا منين
سيلا ببرائه=من بوقي
فهد =عملتي اي ف الامتحان
سيلا بضحكه =التابلت علق معايا وكله فوق السيطرة
فهد بذهول منها=فوق السيطرة ياسيلا
سيلا=ايوا يبني كله فوقيها

 

 

فهد بحسرة=ابنك ياسيلا انا ابنك دانا لو اتجوزت بدري كنت خلفت قدك
سيلا =ليه يعني انت عندك كام سنه
فهد =عندي ٣٢ سنه
سيلا بعفويه =مش باين عليك دانت احلى من العيال اللي عندنا ف المدرسه وأصغر منهم
فهد بخبث=واي تاني
سيلا بعفويه= وأمور اوي وو.. يلاهوي انا بقول اي
كانت ستقوم ولاكنه امسك بها وحضنها وهو يجعلها تجلس ثانية
فهد=اقعدي كملي مذاكرة وانا هروح اجيبلك حاجه تاكليها وكوبايه نسكافيه
سيلا=بـ بس مينفعش يافهد بيه انت….
فهد بجديه=اسكتي ياسيلا وذاكري
ذهب فهد وجلب معه بعض الساندويتشات وكوب من النسكافيه وجلس بجانبها وهي تذاكر
بـمكان آخر
استيقظت عليا من نومها وجلست على السرير
عليا لـ نفسها=اووففف بقااا طب انا جعانه اعمل اي دلوقت
قاطعها فتح الباب ودخول ياسين وهو يتوجه إليها بصمت ويحملها ويتوجهه لخارج الغرفة
عليا وهي تحاول النزول=يبني انت موديني فين سيبني لو سمحت عيب كدا ميصحش وأخذت تفرك وتحاول الفرار
ياسين بغضب=اقسم بالله حركه تاني وهرميكي من ع السلم اترزعي ساكته
عليا بخوف وهي تمسك به=ححاضر

 

 

نزل ياسين بها إلى الاسفل ووضعها على كرسي السفرة ثم جلس ووضعت الخادمة الطعام أمامهم
اخذت تتناول طعامها بصمت وما ان انتهت حتى حملها وتوجهه بها نحو غرفتها من جديد وضعها على السرير
ثم توجهه نحو الدولاب وأخرج منه قميص له ورماه لها
ياسين= خدي اللبسي دا بدل هدومك المقطعه دي هبعتلك الدادة تساعدك
عليا بـ انتباه وهي تنظر لنفسها وجدت ان ملابسها ممزقه وكتفيها يظهران والبنطلون أصبح ك الشورت فـ لآن ياسين مزقة كي يعالج رُكبتيها
عليا =يلاهوي عليا وعلى سنيني اللي زي وشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!