روايات

رواية احببت ضابط شرطي الفصل الثامن 8 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الفصل الثامن 8 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الجزء الثامن

رواية احببت ضابط شرطي البارت الثامن

رواية احببت ضابط شرطي الحلقة الثامنة

دخلت نادين والكل اتفاجاء…
كانت نادين ملابسها تشيرت وبنطلون جينز ورافعة شعرها …
نادين: اهلا وسهلا بكم نورتونا…
فهد بي صدمه وكذلك الجميع..
فهد: اهلا وسهلا…
اخ نادين الصغير: اي دا يا نادين انتي رايحه تمارين الرياضه..
نادين: اسكت يا واد انت…
لاب: زي ما اتفقنا يا استاذ محمد…
لام بي همس: نسيبهم بقا…
وبدأ الكل يتلكك ويذهب إلى مكان اخر…
نادين: هو في اي الكل بيهرب ليه..
شمت نادين ريحاتها
نادين: ما أنا زي الفل اهو ….
فهد: اسكتي يا نادين احسن هما لازم يعملو كدا
نادين: اه ماشي هنتجوز امتي بقا علشان عايزه اخلص…
فهد: انشاء الله اخر لأسبوعين القادمين.. نعمل اكبر فرح عام يعني وكمان سته اشهر نطلق ها قولتي اي
نادين: خلاص ماشي … بس اعمل حسابك مش بعرف اطبخ يعني هنقديها اندومي
فهد بضحك: انتي مش هتتبخي اصلا لان الخدامين هما الي بيشتغلو في الفيلا
نادين: احسن احسن….
فهد: جواز مصلحة فقط..
نادين: اكيد طبعا….
_______ عند لاب
لاب نادين: اه قولتيلي طيب يعني مريم دي تبقي مين بظبط
لاب فهد: تبقي بنت اختي بس اي مدلوقه اوي على ابني فهد…
لاب نادين : اه علشان كدا بقا كل شويه ترن عليك …
لاب فهد: ايوا…
لام ذهبت اليهم…
لام: خلاص بقيتو اصحاب خلاص..
لاب نادين: اه خلاص بقا صحابي..
لام بي ضحك: ربنا يخليكو لبعض…
________بعد مرور أسبوع….
في السكن الجماعي…
نادين: خلاص يا بنتي بطلي عياط..
ساره: مش قادره اصدق انك هتسبيني وتمشي من السكن دا …
نادين: يستي أنا هكون معاكي في الجامعة…
ساره: خلاص كدا هتتجوزي فهد فاضل أسبوع على الفرح…
نادين: اه خلاص فاضل اسبوع ….
ساره: هتوحشيني…
نادين: ليه همووت همووت صح قولي …
ساره: لا بعد الشر عليكي بس مش هنضرب بعض تاني
نادين: طيب تعالى هضربك …
ساره بضحك: لا خلاص…هههه
ذهبت نادين من السكن…الي منزلها
____
لام : خلاص بنتنا بقت عروسه خلاص
نادين: عروسه المولد هههههههههههه
لام: بطلي هزار ويلا غير ملابسك علشان خارجين نجيب لبس جديد ليكي
نادين: يا ماما بقا انا مش قادره عايزه انااام….
لام: هو انتي كل شويه نوم اي بتحبي النوم للدرجه دي …انتي خلاص في كليه ومش اي كليه دي كليه الشرطه يعني لازم تكوني نشيطه كدا
نادين: أنا نشيطه أهو بصي بجري كل يوم على الكليه جري…
لام: قومي يهبله يلا….
_________ بعد مرور أسبوع….
مريم: اه يعني خلاص فهد راح مني
خلاص هيتجوز الحربوقه نادين دي
فيروز: اه خلاص مش قولتلك مش هيتجوزك
مريم: لا بقا بقولك ايه انا ه خلي البنت دي تطلب الطلاق بي نفسها لا وليه هخلي فهد هو الي يطلقها وهتشوفي….
فيروز: خلاص بكرا الفرح مفيش وقت…
مريم: اكيد هكون احلي من البت دي….
فيروز: أكيد اكيد
_______ عند فهد.
يوسف: مش مصدق بجد اخير صاحبي هيتجوز …
فهد: اه اخيرا هو أنا أول حد هتجوز ولا اي
يوسف: بنسبالي اول حد …
فهد: عقبال فرحك ويكون حقيقي يا يوسف
يوسف: قصدك ايه يا فهد…
فهد: لا ولا حاجه..
يوسف: بس تحس أنك اتسرعت كدا يا فهد …
فهد: لا مش اتسرعت مش جدو هو الي عايز كدا
يوسف: ايوا صح زمان مريم بتولع من الغيظ
فهد: احسن علشان تتلم شويه…
_____
بعد مرور يوم
واقفه نادين التي لابسه فستان الزفاف لابيض والتي كانت في قمه الجمال …
لام: قمر يا نودي قمر يلا علشان هنتاخر على القاعه
نادين: ليه يا ماما…
لام: هو اي الي ليه فرحك يا بنتي
نادين: اه اه نسيت من كتر التوتر بس…
نادين بي سرها: لو كان حقيقي وليس مزيف كنت هكون اسعد بنت في العالم
ذهبت إلى القاعة وكذلك الجميع…
وقف فهد بي صدمه وانبهار….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ضابط شرطي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!