روايات

رواية احببت شخصا مجهولا الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور الحياة

رواية احببت شخصا مجهولا الفصل التاسع عشر 19 بقلم نور الحياة

رواية احببت شخصا مجهولا الجزء التاسع عشر

رواية احببت شخصا مجهولا البارت التاسع عشر

رواية احببت شخصا مجهولا
رواية احببت شخصا مجهولا

رواية احببت شخصا مجهولا الحلقة التاسعة عشر

باباها: تعالي اقولك تصلحيه ازاي
فريده بحماس: امم قول
باباها قالها علي خطه تصالحه بيها: هاا فهمتي كده
فريده بحماس: اه اه فهمت طيب هدخل دلوقتي ارن عليه لو مردش نعملو الخطه كمان يومين ولا حاجه
باباها: خلاص ماشي ادخلي يلا
فريده باست ايده: ماشي يا حبيبي تصبح على جنه
باباها: وانتي من اهلها يا قمر
دخلت فريده الاوضه غيرت لبسها و رنت كذا مره مردش عليها رنت علي مامته
فريده: السلام عليكم يا ماما
مامت محمد: و عليكم السلام يا حبيبتي عامله ايه
فريده: بخير يا ماما الحمدلله حضرتك عامله ايه
مامت محمد: بخير يا حبيبتي الحمدلله
فريده: يدوم حمدك يارب
معلش يا ماما كنت عايزه اكلم محمد اصل تليفونه مقفول
مامت محمد: حاضر يا حبيبتي ثانيه ادخله التليفون
مامته دخلت التليفون ليه و قالت: حبيبي تليفونك مقفول و مراتك عايزه تكلمك
محمد: ماشي يا حبيبتي هاتي

 

 

الوو ايوا يا فري
فريده استغربت طريقته: برن مش بترد عليا و في الاخر قفلت التليفون
محمد: معلش يا حبيبتي فصل شحن
مامت محمد:طيب يا حبيبي انا هطلع و لما تخلص هاتلي التليفون
محمد: ماشي يا حبيبتي
امه طلعت و هو كلامه اتغير
محمد: نعم يا مدام عايزه حاجه
فريده باستغراب: نعم في ايه ما انت كنت كويس
محمد: علشان ماما متعرفش اننا متخانقين و لو سمحتي انا مش قادر اتكلم
فريده بدموع: محمد اسمعني
محمد بغضب: و انتي مسمعتنيش ليه حضرتك طلبتي الطلاق و بس ولا همك حاجه كنتي اسأليني حتي مش تطلبي الطلاق
فريده بشهقه و عياط: والله العظيم غصب عني انت لو مكاني كنت هتفكر كده
محمد بغضب: لا يا استاذه مكنتش هفكر كده عارفه ليه علشان انا بثق فيكي اكتر من نفسي و استحاله اصدق حاجه زي دي
فريده بعياط: طيب انا انا اسفه
محمد بحزن انه خلاها تعيط: لو سمحتي ممكن تقفلي
فريده: لا لا مش هقفل علشان خاطري انا مليش خاطر عندك يعني
محمد: فريده اقفلي لو سمحتي تصبحي علي خير
فريده بحزن: طيب و انت من اهل الخير
قفلت و فضلت تعيط هو معاه حق كان المفروض تسأله فضلت تعيط لحد ما نامت
قامت الصبح اتوضت و صلت و قعدت مستنياه يرن مرنش زي كل يوم طلعت بره تقعد مع مامتها
مامت فريده: مالك يا حبيبتي و روحتي انتي و محمد فين امبارح معرفتش اسألك
فريده: ماما بصي هحكيلك كل حاجه و تقوليلي حل
مامتها: قولي يا حبيبتي
فريده حكت ل مامتها كل حاجه
مامتها: يالهوي يا فريده و هو عمل معاكي اي بعد ما رجعتوو
فريده بحزن: مرضيش يكلمني و رنيت علي مامته دخلت التليفون ليه اتكلم عادي و بعد ما طلعت زعقلي
مامتها: والله معاه حق هي دي عامله يا فريده
فريده بحزن: اللي حصل حصل يا ماما

 

 

مامتها : كلميه بس و سايسيه كده
فريده: حاضر هقوم ارن عليه
قامت ترن رنت مرتين مرضش و التالته رد
فريده: الوو السلام عليكم
محمد: و عليكم السلام خير يا فريده في حاجه
فريده بحزن من طريقته: لا بطمن عليك علشان مرنتش عليا زي كل يوم
محمد: اه معلش مشغول شويه
فريده بحزن: ولا يهمك
محمد: معلش اقفلي دلوقت عندي شغل و مستناش ردها و قفل
محمد بحزن في نفسه:انا اسف بس لازم تتعلمي تثقي فيا زي ما بثق فيكي والله دموعك غاليه عندي
فريده قفلت و فضلت تعيط رنت علي باباها حكتله و استأذنت منه تنزل مع سلمي يتمشو شويه وافق و هي رنت علي سلمي و اتفقو و لبست و نزلت راحو علي البحر
فريده حكت ل سلمي و كانت بتعيط

 

 

سلمي بتحاول تهديها: فريده اهدي و هو بيحبك والله و شويه و هيهدي و يكلمك
فريده بعياط : بيكلمني بطريقه وحشه و بزعيق
سلمي: هو يومين بس و هيهدا امسحي دموعك بقا و تعالي ناكل
فريده: همك علي بطنك انا عارفه
سلمي بضحك: اومال
و راحو يكلو و روحو كل واحده علي بيتها
لقت محمد بيرن عليها ردت بفرحه
محمد:..
فريده بصدمه: اييي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت شخصا مجهولا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى