روايات

رواية احببت زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم ذات الخمار

رواية احببت زين الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم ذات الخمار

رواية احببت زين الصعيد الجزء الثامن

رواية احببت زين الصعيد البارت الثامن

رواية احببت زين الصعيد
رواية احببت زين الصعيد

رواية احببت زين الصعيد الحلقة الثامنة

زين خدها و نزل القاهره و عرف امه انهم هيقعدو يومين في القصر بتاعه هناك
اول ما وصلو
فرح بانبهار: الله دي دا حلو اوي يا زين
زين بحب: مش احلي منك يا قمر انت
فرح اتكسفت و نزلت وشها و خدوها احمرت و هو ضحك عليها
زين: تعالي يلا ندخل
خدها و دخلو لقو الداده و الخدم في انتظارهم
الداده امينه: نورت بيتك يابني
زين بابتسامه: ربنا يخليكي يا داده احب اعرفك فرح مراتي
امينه: بسم الله ماشاء الله ايه الجمال ده كله
فرح بابتسامه: ربنا يخليكي
زين: معلش يا داده حضريلنا الاكل عبال ما نغيرو علشان انا واقع من الجوع

 

 

الكاتبه فرح ♥
الداده : حاضر يابني يلا بسرعه
زين مسك ايد فرح و طلعو فوق فتح الباب
فرح انبهرت من الاوضه كان متعلق صور ليهم و كانت مترتبه بطريقه حلوه
فرح: واو اي الجمال ده يا زين ياربي علي الجمال
زين: عجبتك
فرح: جميله اووووي
زين:طيب اتفرجي عليها براحتك و هدخل اخد دش طلعيلي هدوم
فرح: عيوني
زين دخل الحمام و هي طلعتله هدوم
زين: يلا ادخلي انتي كمان
فرح دخلت و خلصت افتكرت انها مش معاها هدوم
فرح: يالهوي عليا انا معييش هدوم اعمل اي
فرح قعدت تلف حوالين نفسها: زين
زين: نعم يا حبيبتي
فرح: مفيش هدوم ليا اعمل اي مش كنت تقول اننا جايين هنا
زين: طاب افتحي الباب كده
فرح: افتح ايه يا قلي*ل الاد*ب
زين: بغض النظر عن اني هقص*لك لسان*ك اما تطلعي بس انا جايبلك هدوم
فرح: طيب هات
زين اداها الهدوم لقاته اداها قميص
فرح وشها احمر و قالت بغيظ: زييييين
زين: نعم
فرح: هات هدوم عدله
زين: مفيش غير دي و اطلعي انجزي و بعدين ما انتي لبستي قبل كده و ضحك
فرح بكسوف و قالت في نفسها: منك لله يا زين و لبسته و طلعت
زين قرب شالها و غمزلها و قال: احنا نكنسل علي الغداء
“و نسكت بقا علشان كده عيب 😂”

 

 

بعد شويه لقي تليفونه بيرن: مين الرخم ده
لقاها ريم فتح عليها و كانت بتعيط: زين ماما تعبانه جامد و احنا رايحين المستشفي
زين بخضه: ايي انا جاي
قام بسرعه فرح قومي البسي بسرعه هننزل الصعيد
فرح بخضه: في اي يا زين
زين: ماما ماما تعبانه
لبسو و نزلو بسرعه بعد فتره وصلو المستشفي في الصعيد
نزل جري طلع فوق شاف ريم: في اي امي فين
عمه: اهدي يا ولدي هي بقت زين دلوقت
زين: الدكتور قال اي و اي اللي حصلها انطقو
عمه بتوتر: مفيش حاجه يا ولدي
ريم بغضب: مفيش حاجه ايييه انتو كنتو هتخلونا نخسر امي بسببكم
زين بعدم فهم: في ايه يا ريم انطقي
ريم بزعيق: ستك و مرت عمك كانو بيتعاركو معاها و انت عارف لما بتزهق بتتعب و كانت هتم*وت بسببهم
زين بغضب: حسابكم تقل يا عمي ولازم يتصفي
اتدخلت عمته: مش وقته الحديت ده يا حبيبي ادخل اطمن عليها
زين دخل و لقاها نايمه و متركب ليها محلول: والله لادفعهم كله التمن غالي و طلع
لقا فرح واخده ريم في حضنها قرب منهم و قال: فرح السواق هيروحكم يلا
ريم: لا مش همشي
زين بحده: ريييم قولت امشو
فرح: حاضر حاضر خلي بالك من ماما و من نفسك
زين: ماشي ي حبيبي نامي مع ريم تحت علشان متخافيش
فرح بابتسامه: حاضر يلا باي
و روحو البيت

 

 

فرح: ريم معلش تعالي نامي معايا فوق
ريم: طيب يلا
طلعو فوق نامو و ام زين طلعت من المستشفي و روحت البيت قابلتها فرح و حضنتها: حمدلله علي سلامتك يا ماما
سميحه: الله يسلمك يا حبيبت قلبي
لسه هيدخلو لقو حد بيقول: والله اشتقتلك كتير يا زينو
زين تنح..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت زين الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!