روايات

رواية احببت حالة خاصة الفصل الاول 1 بقلم حنين كرماني

رواية احببت حالة خاصة الفصل الاول 1 بقلم حنين كرماني

رواية احببت حالة خاصة البارت الاول

رواية احببت حالة خاصة الجزء الاول

رواية احببت حالة خاصة
رواية احببت حالة خاصة

رواية احببت حالة خاصة الحلقة الاولى

نجد فتاة تجلس على الرصيف وملابسها متسخة وشعرها متبهدل ومرت من أمامها سيارة ورمى صاحب السيارة لها نقود
فارس:خدى دول وربنا يسهلك.
جورى:اى ده حضرتك انا مش شحاتة .
فارس باستهزاء:مش شحاتة وقاعدة على الرصيف وهدومك وشعرك متبهدلين وشكلك صراحة يدل على كده.
جورى بدموع:لو سمحت يا حضرت متستهزئش ولا تتريق عليا عشان ربنا اللى عالم بظروف كل واحد .
فارس وقد رق لدموعها وقد نزل من السيارة:معلش أنا آسف ،ممكن تيجى معايا .
جورى:اجى معاك فين والنبى سيبنى فى حالى ارجوك ابعد عنى.
فارس:يا بنتى هو أنا قربت منك ،وبعدين احنا هنروح مطعم تحكيلى فيه حكايتك وان شاء الله هنلاقى حل.
جورى : ماهو مينفعش اركب معاك لوحدنا.
فارس:ياستى اعتبرينى سواق والله متخافيش مش هعملك حاجة أنا عندى اخوات بنات برضه .
جورى: طيب .
وركبت جورى بجانبه حتى وصلوا إلى المطعم وطلب لهم فارس اكل ثم اكلت جورى بشراهة وبعد أن انتهت.
جورى: اسفة بس انا بقالى 3ايام مكلتش وكنت جعانة .
فارس:لاء عادى ولا يهمك اى بقى حكايتك .
جورى :أنا جورى 25سنة يتيمة الأب والام مهندسة ديكور مليش حد غير عمى بس بابا وماما ماتوا وانا عندى 16سنة وساعتها كنت عايشة فى حالة حزن واكتئاب ومكنتش بتكلم لغاية ما ابن عمى عرف يخرجنى من حزنى ورجع الابتسامة تانى على وشى كنا احنا الاتنين ناقر ونقير لغاية ما ابن عمى سافر واشتغل واتجوز هناك وبعدين أخباره انقطعت خااااالص ومبقيناش نعرف عنه حاجة لغاية ماجت الضربة اللى كسرتنى ،وظلت تبكى.
فارس: طب أهدى بس ولو مش عاوزة تكملى خلاص.
جورى بدموع: لاء هكمل ،من 3ايام كنت مسؤولة عن الديكور بتاع حفلة وبعدين خلصت واصروا عليا انى اقعد شوية فى الحفلة ،قعدت وبعدين كان فى اربع شباب قاعدين بيبصولى بصات وحشة رحت اجيب عصير وبعدين شربته من هنا محستش بنفسى غير وانا فى اوضة واللى اربع شباب حواليا وانا عريانة ساعتها قعدت ابكى بحرقة ولملمت هدومى وجيت اقوم واحد فيهم صحى وقرب منى وصحى الباقى واعتدوا عليا المرادى وانا صاحية ساعتها قمت جسم بلا روح ولبست هدومى وروحت على عمى واول ما شافنى زعق وحكيتله اللى حصل وراح طردنى عشان سمعة بناته ومن ساعتها وانا بلف فى الشارع ومش لاقية مكان اروحه.
فارس بغضب :ياولاد 🐕 أنا آسف انى فكرتك .
جورى :أنا منستش اصلا .
فارس :طب يلا تعالى معايا .
جورى:اجى معاك فين .
فارس:البيت.
جورى: لاء والله أنا مش زيهم والله .
فارس:يابنتى انا عايش مع امى واختى متخافيش.
جورى:إذا كان كده ماشى ،يلا.
ثم ذهبوا وركبوا السيارة وهم بالسيارة.
جورى :احكيلى بقى عن نفسك.
فارس:أنا فارس المنشاوى رجل اعمال وعندى شركات للهندسة وابويا اتوفى وانا 15سنة ومن ساعتها أنا اللى شايل حمل امى واختى والشركة وامى من ساعتها وهى قاعدة على كرسى متحرك واسمها صفاء المنشاوى واختى فريدة المنشاوى 23سنة بس.
جورى:اممم.
فارس :يلا وصلنا .
نزلت جورى من السيارة وانبهرت بجمال الفيلا ثم دخلوا مع بعضهم وكانت جورى وراء فارس
صفاء:اتاخرت ليه يا ابنى.
طلت جورى من وراء فارس:مش يمكن أنا اللى اخرته .
صفاء:مين دى.
فارس:جورى ممكن تخليكى هنا شوية
جورى:حاضر
ثم أخذ فارس صفاء وقص لها كل شيء
فارس :ها بقى ممكن تقبليها تعيش معانا هنا.
صفاء:لاء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت حالة خاصة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!