روايات

رواية احببته في مطبخي الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الجزء الثالث

رواية احببته في مطبخي البارت الثالث

رواية احببته في مطبخي الحلقة الثالثة

رجع ادهم القصر
ادهم: ماما
رقيه: ايوا يحبيبي
ادهم: ف طباخه هتبدا من بكره شغلها
رقيه: ماشي ي حبيبي طب ونعمه شغلها حلو
ادهم: لسا زي ماهي دي طباخه مؤقته
رقيه: طيب يحبيبي
🎀
رنا: يعني اي هتسبينا وتمشي
نور: مش بايدي حاجه اعملها دا حلمي
مها بدموع: هتوحشيني
نور: وانتوا كمان وبعدها دا كلها 4 ش واقرفكوا كل يوم
حضنوا بعض
🎀
ف الصباح
رقيه: صباح الخير
ادهم: صباح النور
رقيه: امال مش هتروح الشغل انهاردا
ادهم: لا انهاردا اجازه للشركه كلها
رقيه: بجد دي اول مره تعملها
ادهم: لا مش انا الي عملت كده المدير التنفيذي امرني بكدا بس هتابع معاهم اون لاين
رقيه ابتسمت ع حب ابنها للعمل
🎀
نور كانت واقفه ع الباب ومعاها شنط كتير
حارس: لو سمحتي
نور بتمعن ف وجوه الحارس: انت بردك هو معندوش غيرك
حارس: منك لله طرديني من الشركه ولولا احتيلت عليه خلاني ف بيته كنتي هتخلي ولادي يشحتوا ف الشارع
نور: والله ان مدخلتني لا بالكوتش الي ف رجلي واديلك ع دماغك
حارس: احترمني انا زي اخوكي
نور: دخلني يسطا بلاش لف ودوران
حارس: ادخلي ي ختي ادخلي
نور: طب ساعدني طيب
حارس: وانا مالي
نور: افففف
الحاج عبد الغفور: استني ي بنتي وانا اساعدك.. كيف تقول للمدام كده ي ولدي
نور: الله يسترك ي عمو بس اي الي مدام دي انا لسا عندي25
مش انت بردك مرات ادهم بيه
نور بفزع: يلهوي مرات مين انا مرات دركولا الي جواه ده تف من بوقك ي عمو انا طباخه الجديده واسمي نور
عبد الغفور بضحك: طب يلا ي بنتي
🎀
زينب رايحه جاي
ماريا: ي بنتي اتهدي توخدتني
زينب: انا روحت القصر القديم الي كان عايش ف مش لاقيه له ملامح ي ماريا
ماريا: ما يمكن غير بيته
زينب: اكيد هدور دا حب عمري
🎀
دخلت نور
رقيه: اتفضلي ي بنتي
نور: انا الطباخه الجديد
رقيه: تنوري يحبيبتي تعالي اوريكي اوضتك
ادهم: استني
وقفت نور ورقيه: في اي ي ادهم
ادهم: ممكن تسبنا ي ماما ع انفراد
رقيهة: ماشي يحبيبي
ادهم راح اتجاه ل نور
ادهم: هاا اي ده ورفع التاب وفديو ل نور وهي بتقول عليه دوركولا
نور بلعت ريقها: هاااااها دا اكيد مش انا
ادهم: امال
نور: دا انت
ادهم: اي
نور: قصدي معرفش
ادهم: اي الهبل ده روحي ع شغلك يلا
نور: اففف انسان فظيع
ادهم: بتقولي حاجه
نور: لا ابدا
🎀
ع الغدا
كانت نور بتقدم الاطباق
واول طبق جربه ادهم افتكر طبخ ابوه وهو بيعمله ورمي الطبق ع ارض
نور بصدمه: اي ده
ادهم: الطبق زفت من اولها يوم غوري من وشي
نور بدموع: حاضر
رقيه: ليه كده ي ابني تزعلها
ادهم راح ليها وباس ايدها
ادهم: انا رايح اوضتي
نعمه: معلش ي بنتي ادهم دا انا الي مرابياه من صغر ودايما كان بيحب الاكل يبقا مظبوط
نور بدموع: بس عملت اي غلط والله كله كان مظبوط
ادهم سمعها وحس انع اضايق من الي عمله لانها ملهاش زنب وسند راسه ع الحيطه وافتكر ذكرياته المؤلمه مع ابوه ازاي اتغير فجاه وبقي بارد المشاعر مهو كله سببه
🎀
رنا: انا نازله ي بنات
حلا: فين
رنا: راحه اقابل العريس الي بابا وماما جبهولي
مها: اي الفرحه الي ع وشك دي هتعملي اي المر دي
رنا بخبث: هقوله اني عندي مرض خبيث وهموت قريب
حلا: ياااه دانتي غريبه اوي انا راحع اطمن ع نور
مها: وانا هنزل اقرا كام كتاب من المكتبه
رنا: كام كتاب يلهوي هما كتير
مها: بس ابت خليكي ف عرسانك
حلا: هعهه
🎀
=هتعمل اي
سيليم: هروح امثل عليه شويه حلوين
=ههع طول عمرك ناصح زي ابوك
احببته في مطبخي 👩🏻‍🍳
نور: وانتو كمان وحشتوني
حلا: اخبار اول يوم.
نور: يعني حلو اتعرفت ع امه بجد طيبه جدا وخالتوا نعمه وعمو عبد الغفور
حلا: ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك
نور: ماشي يقلبي
بعد انتهاء المكالمه
نعمه: ادهم بيه عاوزك المكتب
نور بخوف ف نفسها: لتكون القهوه مش عاجبه.. لا مالك ي بت انور بتخافي لما تشوفيه لا انتي اسد
راحت نور ل مكتب ادهم
ادهم: اتغضلي اقعدي
نور: قعدت
ادهم: انا اسف
نور: انت اي
ادهم: قولتك اسف
نور: لا لا وتتاسف لي
ادهم: طب قومي امشي
وقامت نور ولفت وشها للباب
ادهم: علفكرا اكلك حلو
نور بفرحه: شكرا
ادهم استغرب جدا انه ازاي قدر يعتذر لحد وابتسم
🎀
بليل
صحت نور من النوم وكانت عطشانه وراحت تشرف وهي ف طريقها للمطبخ شافت ادهم وهو بياكل من نفس الطبق الي قال عليه وحش
ابتسمت ع كبريائه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته في مطبخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى