روايات

رواية متيم بقدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية متيم بقدر الفصل الثالث عشر 13 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية متيم بقدر الجزء الثالث عشر

رواية متيم بقدر البارت الثالث عشر

رواية متيم بقدر الحلقة الثالثة عشر

فهد بتعمل ايه هنيه
معتز خالتك لحجت تشتكليك
فهد جلس جمبه بتفكر بأيه دلوك..
معتز عتجوزها .
فهد وامك..
معتز مصيرها توافج..يوم يومين تلاته جلبها هيلين وتوافج..
فهد هتجدر تحميها ..
معتز هحطها بعنيا ..
فهد البت ممكن ترجع لجوزها..
معتز انت بتحول ايه .
فهد جوزها عاوز يرجعلها.
معتز لا مش هترجعله اني كنت شايف كرهها ليه بعنيها..
فهد ولو رجعت..
معتز يبجى ماليش نصيب بيها..
……
معتز فهد منى لو رفضت جوزها هتجوزهالي يافهد.مش كده.
فهد الرأي رأيها يامعتز .. قوم دلوك وصالح امك وطيب خاطرها بكلمتين هي اه بتتعصب بسرعه لكنها طيب..
معتز ان شاء الله
***************
مالك ياقدر متعصبه كده ليه..
بغصه فهد انت مش سامعها بودنك بيجول لوحده ياحبيبتي..
منى وانتي متعصبه مده ليه..
قدر معارفاش يامنى معارفاش جلبي وجعني وحاسه اني مخنوقه وعايزه ابكي هو بيحب حد يامنى..
منى هو انتي حبيتيه ياقدر..
قدر….
منى بت والله ياقدر وجعتي يابت سلطان..
قدر جوليلي مين اللي ميحبش فهد جالنا وجت الكسره وربنا جبرني بيه…
وجف جمبنا وجفت رجاله محدش بالبلد كلاتها عرف يجفها.
.رجع حجنا لينا وحمانا …مش عايزاني احبه يامنى..
منى طب بتعندي معاه ليه
قدؤ معارفاش معارفاش حاساه بعيد عني وكل مايقرب يرجع يبعد من تاني ..
كان في حاجه جواه مش راضي يطلعها.
منى ده كل من خيالك ياقدر الراجل دلوك جوزك وللزمن تهتمي بيه وبراحته..
قدر اعمل ايه يعني..
منى اهتمي بيه اكتر خليه يحس بالحب اللي جواكي ناحيته..مش يمكن عنادك هو اللي يبعده عنك
قدر خايفه..خايفه يامنى ..
منى خايفه من ايه ياعبيطه ده جوزك وسندك وظهرك.كفايه اان اللي اختاره ليكي يبجى سلطان..
السلام عليكم قالها فهد وهو يدخل غرفته وينظر الى قدر التي ادارت وجهها بغضب
منى وعليكم السلام استأذن انا..
فهد استنى يامنى فكرتي بكلامي..
منى ايوا وهقابله زي ماطلبت..
فهد ربنا يكملم بعجلك يابت سلطان..
منى بعد اذنكن ..
غادرت منى ونظر فهد الى قدر اعمليلي شاي ياقدر..
قدر بسخريه لليه هي حبيبتك معملتش الشاي ليك..
فهد حبيبتي ..
ثدر ايووه حبيبتك بعدين اني عاوزه انام دلوك وانت روحلها عشان تشرب الشاي لكنه اوقفها بت انتي لسانك امتى هيتهد..
قدر والله دي اني ومش هتغيير.
فهد طب مش عايزه تعرفي حبيبتي تبجى مين..
قدر بكدب ولا يهمني ..
فهد بجد..
قدر ايووه ..اني هنام هملني لكنه احاط خصرها وقربها اليه
فهظ بابتسانه اوماك مكشره كده ليه .
قدر بغيظ مالكش صالح..
فهد ان كان ماليش صالح بيكي هيكون ليا صالح بمين..
قدر بغيره بحبيبت الجلب..بتاعتك……
فهد ابعد شعرها عن وجهها على فكره كلمتيني تبجى خالتي..
قدر بابتسامه خالتك..
فهد ايوه وكانت في مشكله واضطريت اروحله…
قدر ياسلام..واني هصدجك كده
فهد جذبها اليه اكثر مش مصدجه..
قدر با تباك هملني يافهد..
فهد لااه احنا في حاجه كده تقريبا نسينا نعملها..
قدر فففهد..
فهد عنين فهد ليدفن وجهه بعنقها والاخرى تحاول ابعاده بحرج لكنه حملها ووضعها على السرير وقدر بدأت بالاستسلام ..
اما فهد فقال بتوهان جميله بحبك ياجميله..بحبك وحشتيني جوي
قدر انتفضت بعد ان كانت مستسلمه له مين جميله دي..
فهد
قدر…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متيم بقدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى