روايات

رواية متيم بقدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية متيم بقدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية متيم بقدر الجزء الرابع عشر

رواية متيم بقدر البارت الرابع عشر

رواية متيم بقدر الحلقة الرابعة عشر

قدر جميله جميله مين..
فهد بغصه وارتباك انتي انتي اللى جميله وتاخد العجل وهو يزيح شعرها بحنان..
قدر حاولت الابتعاد وهي تشعل بالخجل لاول مره يسمعها كلمات جميله ويتغزل بها …لكنه منعها هتروح فين..
قدر اني يعني هرو….
فهد لا خليكي مفيش خروج من هنيه وهو يقبل وجهها ..
قدر بارتباك فففهد..
لكنه لم يستمع لها ووووووو
***************
معتز قبل يد والدته سامحيني يمه ..
والدته مش هتتجوزها يابني مش هتتحوزها..
معتز مجدرش يمه مجدرش اني حبيتها ..
والدته كيف ماحبيتها هتحب غيرها…
معتز لا يمه لا منى خلاص بجت بجلبي. محدش ليه مكان هنيه غيرها.
والدته انت هتعصاني يابن بطني..
معتز معشت ولا كنت لكن تجبلي على ابنك يبجى عايش من غير روحه..اني من ساعت ماشفتها وجلبي حبها يمه ..روحي بجت فيها ..عشان خاطري يمه متتعبيش جلبي..عشان حبيبك النبي..
والته اني اتعب جلبك يامعتز اني . دني مايهونش عليا النسمه تجي جارك….
قبل يدها عارف يمه والله عارف لكنك عتمنعييني من اللي جلبي حبها ..اهون عليكي يمه اعيش من غير روحي..
…..
*************
كانت تستند على صدره بخجل شديد وهو متشبث بها يمتص سيجارته شارد الذهن ..
والاخرى تشعر بالخجل منه…حتى تحدثت ففهد..
فهد…..
قدر فهد…فهد…
استيقظ من شروده ونظر اليها وجدها تنظر اليه باسغراب ..
قدر مالك سرحان بايه
فهد بابتسامه سرحان بيكي..
قدر ياسلام ..
فهد جوليلي انتي حلوه كده كيف..
دفنت وجهها بصدره بخجل..
لكنه اعتلاها مره اخرى هامسا بضحكه الكسوف لايق عليكي قوي…
قدر بضيق انت بتتر..ليقاطعهم طرقات على الباب كانت والدته تخبره بأن نصر قد اتى..
شعر بغضبها فور سماعها اسمه قبل جبينها متخرجيش من الاوضه لحد.ماارجع..
قدر لكن ..
فهد بتحذير اسمعي الكلام ياقدر مش عايز المحك تحت خليهم يتكلموا برحتهم واني هبجى هناك متخفيش على منى.
قدر بضيق مش هعرف أفضل هنيه يافهد خدني معاك.والنبي..
فهد اني قلت ايه. ليكمل بغمزه بعدين انتي لسه تعبانع مش كده والا ايه..
ابعدت نظرها عنه بخجل ..
قبل جانب شفتيها..اني هتسبح بسرعه وانزل انتي متنزليش مش عايز نتخانق دلوقتي ماشي ياجلبي..
قدر بضيق حاضر..
فهد بحبك وانتي بتسمعي الكلام كده..
قدر…
*****************
منى سمعاك يانصر جول اللي عندك..
نصر لدرجادي مش طايجه تبصي بوشي..
منى جول اللي عندك يانصر ..
نصر اقترب منها وحاول مسك يدها لكنها ابتعدت عنه عايز ايه ياود عمي..
نصر عايزك يامنى اني لسه بحبك ورايدك..
منى حب هو اللي زيك يعرف الحب يانصر….يعرف يدي الحب ..
نصر عارف اني غلطت بحجك قوي لكني بحبك وعارف انك بتحبيني..
منى لااااا ياود عمي اني كنت بحبك لما كنت عيله صغيره كانت شايفاك غير الناس كلها كنت شايفه حنيتك طيبتك معايا حبك ليا وخوفك عليا ..لحد ماجرجرتني كيف البهايم على بيتك.
نصر بحرج اني..
منى بمقاطعه انت ايه يانصر عايزني ارجعلك ليه عشان تاخدني عافيه كيف ماعملت. عشان تذلني وتضربني وتهنيني تاني ..
فاضل ايه لسه ماعملتوش وعايزه تعمله جوول انطج..
نصر اني بحبك..
منى مش رايده حبك ده اني عندي اموت الف مره ولا ارجعلك يانصر ..
لتكمل بدموع اني رسمت بدايه لحبنا بدايه فيها حب وثقه وامان..
لكن انت كتبت نهايتها بيدك ومحدش جبرك..
نصر اني ندمان..والله ندمان
منى واني ندمانه عشان حبيتك في يوم ..حبيت اللي ذل ابوي واختي حبيت اللي غدر بينا ..اني عملت اللي عليا وجفت بوش ابويا عشانك لكن انت طلعت متستاهلش وابوي كان عنده حج..
نصر منى اني الله بحبك..افتكريلي حاجه حلوه تنسيك..
منى المر مش بيتنسى ياود عمي وانت لو كنت بتحبني مش عايزه اشوفك تاني.
نصر انتي بتجولي ايه
منى ده اللي عندي يانصر واقسم بالله لو فكرت تهوب ناحيتي تاني هجتل روحي يانصر عشان ترتاح. خالص.لتغادر وتتركه بصدمته..
جلس على الكرسي بصدمه وهو يتمتم منين جبتي الجسوه دي يامنى اني خابرك حنينيه وجلبك رهيف..
****************
في غرفة قدر
قدر خلاص يامنى خلاص ياجلبي متبكيش ..
منى جاي عشان يكسرني تاني ياقدر ..وبكل بجاحه بجولي بحبك..
قدر دلوجتي فهد هينهي الحكايه اهدي انتي ياحبيبتي ..
منى تفتكري هيعرف..
قدر ان شاء الله..
***************
فهد عارف اللي هجوله صعب عليك لكن لازمن تسمعه..
نصر عارف هتقول ايه ..
فهد كل ده عشان صالحك يانصر بكرى هتتجوز وتنساها
نصر وانت قدر نستك خالتها جميله ..
فهد بانفعال….
نصر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية متيم بقدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى