روايات

رواية احببته في مطبخي الفصل الرابع 4 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الفصل الرابع 4 بقلم ياسمينا

رواية احببته في مطبخي الجزء الرابع

رواية احببته في مطبخي البارت الرابع

رواية احببته في مطبخي الحلقة الرابعة

ف الصباح
نور كانت بتدندن وهي بتعمل الفطار
نعمه: نور بنتي روحي كلمي ادهم بيه عاوزك
ابتسمت نور: اشطا ي نونا
نعمه: شوفي البت
راحت نور ل اوضت ادهم
ادهم: اتفضل
نور دخلت: حضرتك كنت عاوزني
ادهم: ايوا اتفضلي اقعدي
جلست نور
ادهم: احمم فاكره الطبق الي كنت عملتيه يوم جيت المطعم
نور: اهه طبعا الي قولت عليه حلو بس
ادهم بصلها باستغراب
نور: اههههعع اسفهه
ادهم: مكوناته
نور وقفت: انتوا عاوزين تسرقوا مجهود
ادهم ببص واحده اجلسها مكانها
ادهم: لا مين قالك اني هسرقه انا عاوز المكونات علشان هحطه كـ طبق اساسي ف المطعم كبير بتاعي ومتخافيش اسمك هيبقي ع الطبق
نور بفرحه: بجد .. اكيد بتهزر
ادهم: ادهم الصقر مبيهزرش مع حد
نور: خلاص خلاص استني اكتبلك مكوناته وكتب المكونات
اكتفي ادهم بالصمت وساب المكتب وخرج
نور فضلت تتنطط من الفرحه
🎀
رنا: انا جيت
حلا: كنتي فين من امبارح
رنا: ماما وبابا اصروا اقعد معاهم علشان يخففوا عني وكاني زعلانه اني طفشته اصلا
مها: قدره رضوي الشربيني هتجيب البرنامج معاها ازاي تقدر تطفشي العريس
ضحكوا البنات
رنا: بس تصدقوا ان القعده دي ناقصها نور وحشتني اوي عاوزها اشوفها
مها: معداش غير يومين ومش قادرين طب وهنعمل اي ف 4شهور دول
حلا: تعالوا نروحلها
رنا: وهو الراجل الشرير دا هيرضي يستبقالنا بعد الي عملناه فيه
حلا: اهو نجرب
مها: طب يلا نقوم نلبس
🎀
كان ادهم ورقيه بيفطروا ونور وباقي الخدم واقفين بيستنوا يخلصوا علشان يلموا الاطباق
دخل اكرم: Hi (هاي)
جلس اكرم بانت علامات الضيق ع ادهم
رقيه بفرحه: When did you come from America?(متي جيت من امريكا)
(اكرم يبقي ابن عم ادهم الاصغر كان عايش ف امريكا لمده 7 س ف اصبح اكثر كلامه بالانجليزي وهو عكس اخوه الكبير سيليم وابوه توفيق ولاكن ادهم بيكره او الاصح بيكره عيله ابوه كلها وبيعتبرهم كلهم زي بعض ولاكن بيسمح ل اكرم انه يجي عادي لانه غيرهم)
اكرم: جيت امبارح بس لسا مروحتش لبابا وسيليم قولت اجيلكوا الاول Hi ادهم
ادهم هزا راسه
ابتسم اكرم
ذهبت عنياه ناحيت تلك الجميله الي تقف تراكب ذلك النمر الي اسر قلبها ف يومين هل يعقل احبته؟
اكره صفر: Wow she is a beautiful girl (واو انها فتاه جميله)
ادهم اشتغل غضبا عندما راي اين ينظر اكرم
ادهم: احمم احترم انه خدم عندي ي اكرم وثانيا احنا مش ف امريكا
اكرم: اوو سوري معرفش انك اضايقت
نور كانت بتنح لانها مش بتفهم انجليزي لنفسها: يعني اي الكلمه الي قالها دي مقعول بيشت*ني وانا لسا هستنا
راحتلوا نور: لو سمحت انت بتشمتني لي
اكرم: واتت شتمتك بس انا مشتمتكيش
نور: امال انت لسا قايل اي
اكرم: كان قصدي يعني حاول يشاورلها بالمعني الي يقصده
نور قلدت حركاته بضحك: يعني اي انا كده
كتم ادهم الضحكه بصعوبه: قصده انت جميله ي نور
نور: اععع معلش هاها ادا اخرت ل يهرب من حصص الانجليزي .. اسفهه
اكرم: لا ولايهمك ي جميله
ادهم: انا هروح الشركه وبعدها المطعم
رقيه: طيب ي روحي خرج ادهم
اكرم: لسا زي مهما
رقيه: ايواا مش عارفه اعمل بس سيبك انت تعال احكيلي ي واد ي اكرم عن امريكا
اكرم: Sureبتاكيد
🎀
دخل ادهم الشركه بهيبته
خالد: اتفضل ي ادهم بيه مالك بيه ف انتظارك جوه
اوما ادهم
مالك: حبيبي الي وحشني اي اخبارك
ادهم تمم
مالك عملت اي مع البت
ادهم شغلتها عندي ف البيت
مالك باستغراب عملت اي
ادهم شغلتها عندي
مالك هه
ادهم: مالك ف اي
مالك لا مفيش بس استفربت مش من عوايدك انك لما تعاقب حد تشغله عندك
ادهم: اعتبره عقاب
مالك: وماله هتعمل اي ف سيليم
ادهم: خلي يلعب شويه
ابتسم مالك
رنا: واو القصر كبير
كان اكرم قاعد بيلعب ب الكلب بتاع ادهم
رنا: شفتوا االواد المزه الي هناك ده
مها: واو دلوقتي اخيرا شفتي حد مز
حلا: ههه شكل دماغها اتلحس من عريس امبارحرنا: بس انتوا الاتنين اول مره اشوف قمر كده
اكرم بص ليهم وراح ليهم وكل نظره ع رنا: اتفضلوا
حلا: هاا ممكن نروح لصحبتنا بتشتغل هنا
رنا: لو سمحت
اكرم: اتفلضوا اوضه الخدم ع اليمين
رنا: شكرا
اكرم: عفوا
نور كانت بتطبخ لقت حد بيحط ايده ع عينها لسا هتلف وتضربه لقت
نور: مها البنات وحضنتهم
نور: وحشتنوا قوي قوي ي بوي
حلا: هههه واحنا اكتر
مها: بس القصر هنا حلو اوي
رنا بتوهان: والي ف القصر كمان
نور زقت حلا: مالها
حلا: شكلها اتكعبلت
نور: اييي مين
مها: واد كده كان قاعد بره وبيلعب ب ك*لب
نور: اهه اكرم ابن عم ادهم
رنا: عسل اوي
حلا: دلوقتي ياسمين عز فخوره بيكي ي اختي
مها هخخ حصل
رجع ادهم البيت نده: نعيمه انتي ي ستي
نعمه: اتفضل ي بيه
ادهم: فين نور روحتلها المطبخ ملقتهاش
نعمه: اصلا
ادهم: اصل اي انطقي
نور دخلت
ادهم: كنتي فين وسايبه شغلك ي هانم
نور بخوف: اصل كنت خرجت مع صحابي شويه
ادهم: خرجتي فين
نور بلعت ريقها: كنت ف ف الملاهي
ادهم: تعالي ورايا
نور: حاضر
نعمه: ربنا يكون في عونك
نور: ادعيلي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته في مطبخي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى