روايات

رواية ابنتي اليهودية الفصل السادس 6 بقلم سمية عامر

رواية ابنتي اليهودية الفصل السادس 6 بقلم سمية عامر

رواية ابنتي اليهودية الجزء السادس

رواية ابنتي اليهودية البارت السادس

رواية ابنتي اليهودية الحلقة السادسة

بصت ايرين لفهد بحزن و رمت جسمها برا الشباك
جري الياس عليها بس ملحقهاش
اترعبوا كلهم و نزلوا تحت و أولهم الياس و فهد
شالها فهد بسرعة و جري على العربيه و ركبها ورا و طلع بسرعة على اي مستشفى و الياس وراه بعربيته
كانت رقيه شايفة كل اللي بيحصل و انهارت من العياط : حتى فرحي بوظته و خدت مني عيون الناس
فضلت تكسر في كل اللي حوليها و تعيط لحد ما دخل ياسر عليها و حاول يهديها
– رقيييه اهدي اهدي في ايه
هي ليه مش راضيه تسيبني افرح حتى في فرحي انا بكر”هها بكر”هها
– انتي بتتكلمي عن مين ؟؟
الاسرا”ئيليه الملعو”نة انا مش عايزاها في حياتنا ، مش قادرة انسى اللى عملته معايا
حضنها ياسر و حاول يهديها وهو مش فاهم حاجه ولا عارف ازاي يتعامل معاها
….

 

 

في المستشفى دخل الياس و فهد بسرعة للدكتور يحاول يلحقها قبل ما تمو”ت
و قعدوا برا و فهد في رأسه الف سؤال يسأله
فهد بعصبية : هتبدأ انت ولا ابدأ انا
الياس بلامبالاه: انت عايز ايه مش فاهم
فهد : ايه اللي بينك و بين ايرين
– و انت ايه رايك بيني و بينها ايه
فهد : ايه اللي يخليها تنتحر و انت قدامها عملتلها ايه و تعرفها منين اصلا
– اولا انا مش هبررلك اي حاجه و ثانيا و ده الأهم ايرين مهمه عندي جدا اكتر ما انت متخيل حتى انت عمرك ما هتعرف الصله اللي بقيت بيني و بينها
فهد بعصبية قام و لكم الياس اللي ردله الضر”به ضر”بتين و فضل يضرب فيه و فهد يرد عليه لحد ما وصل الشيخ سليمان و ابراهيم و الشيخ كامل اللي بعدوهم عن بعض و فهد حاجبه بينز”ف د”م و الياس شفايفه اتعو”رت
الشيخ سليمان بعصبية : انتو صغار على الكلام ده كيف يعني بتتعاركوا قبالي انا و الشيخ كامل
الياس بابتسامه خبيثة : احنا كننا بنتكلم بس و الكلام خدنا
الشيخ كامل : و فين البنيه بقيت كويسة ولا لا
قبل ما يكمل كلامه سابهم الياس و دخل الأوضه بتاعت العمليات اللي فيها ايرين
الدكتور بعصبية : انت مين و ازاي تدخل كده
طلع الياس مسدسه و بعصبية هد”د الدكتور : جرب تعلي صوتك مرة كمان و شوف هعمل فيك ايه
خاف الدكتور و اتكلم بتوتر : يا استاذ مينفعش ده مكان عمليات ..و المريضه حالتها حرجه دي حصلها هت”ك في جهازها التنا”سلي في حد اغت”صبها و دي جر”يمه لازم نبلغ و كمان كسر في مفصل ايديها الشمال و رجليها الشمال
– عمر الياس المسدس و حطه على رأسه : عارف لو حد عرف بموضوع الاغت”صاب ده هعمل فيك ايه ، دي عروسه جديدة و طبيعي يحصل كده اوعى تجيب سيره الموضوع ده
الدكتور بخوف : و انت تقربلها ايه ؟؟ جوزها
الياس وهو بيبصلها : اه جوزها و اقفل الموضوع و جبس ايديها و رجليها من غير كلام كتير اللي يسألك حصلها كسر فقط فاهم ؟؟
وافق الدكتور و فضل الياس قاعد في اوضه العمليات لحد ما يخلصوا
….

 

 

كان فهد واقف بره متعصب ازاي الياس دخل و هما مانعينه يدخل
فضل يزعق فيهم لحد ما خرج الدكتور و قالهم الكلام اللي الياس حفظهوله أنه كسر بسيط
فهد : وهي فين دلوقتي يا دكتور
– في اوضه ٤٧٧ و ارجو متزعجوهاش لانها مش هتقدر تتكلم
طلعوا كلهم و الشيخ سليمان اللي قلبه كان بيدق
فتح فهد الباب لقى الياس قاعد جنب سريرها و هي لسا نايمه
فهد بعصبية : اطلع بره
الياس : مش هطلع و انت اللي هتخرج برا
الشيخ سليمان : فهد انت ازاي بتكلم الياس كده استحي ع حالك يا ولدي
فهد : لما يبص لحبيبة صاحبه و يخليها تنت”حر و الله اعلم عملها ايه كمان يبقى لازم يطلع برا
الشيخ سليمان بعصبية :استحي يا ولد عيب عليك يبص لمين يا ولدي يبص لأخته شقيقته ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنتي اليهودية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!