روايات

رواية ذكريات الفصل الثالث 3 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكريات الفصل الثالث 3 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكريات البارت الثالث

رواية ذكريات الجزء الثالث

رواية ذكريات
رواية ذكريات

رواية ذكريات الحلقة الثالثة

سمعت صوت ضرب نار ..اعمل اي انزل ..انا خايفه يالهوي …هنزل اشوف في اي ……
نزلت ياسمين بحرص وتوتر وسمعت صوت عمر بيزعق وشهد عماله تعيط بصراخ ..قربت شويه لقت في واحد ماسك مس*دس وعمال يزعق ورافعه علي عمر وشهد ..بصتلو ياسمين شويه بعد ما ركزت في ملامحه لقيته ابن خالها كريم اخو عمر وهو اكبر من ياسمين بس اصغر من عمر ..نزلت ياسمين بقلق..هو في اي يجدعان مالك يكريم…..فجأه لقت كريم شدها وحط عليها المس*دس
كريم بهستيريه..اقسم بالله يعمر لو مجبتش فلوس دلوقتي لاقتل*ها…طبعا ياسمين واقفه مرعوبه وخايف..هو في اي..والمس*دس علي راسها
عمر بقلق شديد.. طب..طب اهدي ..اهدي يكريم ….روحي يشهد هتيلو فلوس من جوه ..مشيت شهد بسرعه جابتلو الفلوس
عمر بعصبيه.. سيبها بقا..بتعمل كدا في بنت عمتك بز*باله….

 

كريم بجنون..اخلص يعمر هات الفلوس انا كل حته فجسمي بتاكلني …اخلص وربنا هقت*لها
رمالو عمر الفلوس عالارض فقام كريم ز*ق ياسمين واخد الفلوس وجري ….ياسمين كان جسمها متجمد مش قادره تتحرك جري عليها عمر ومسكها من كتفها وقالها بقلق..انتي كويسه….هزت راسها منغير كلام وهي خايفه جدا
عمر..طب تعالي نقعد هناك …ومسكها من ايديها وقعدو ع كنبه
عمر..شهد هاتيلها كوبايه ميه…
شهد بتناكه..يا ام حسين…هتيلها كوبايه ميه….طبعا ياسمين كانت في دنيا تانيه يعني هي جايه عشان تريح اعصابها يقوم من اول يوم يحصل كدا
وجابتلها ام حسين الميه وشربت بهدوء….
عمر..انتي يبنتي كويسه ولا اي

 

ياسمين..اه…كويسه…هو بيعمل كدا لي
عمر بحزن..بو*ظ نفسه دا كان في هندسه اتلم علي شويه عيال بايظ*ين ..بقا مدمن..وكل شويه يجي يعمل النمره دي
ياسمين بزعل..بجد…ربنا يهديه…
عمر..هو نتي خريجه اي صحيح
ياسمين..فنون تطبيقيه..وبكتب روايات وكدا
عمر..نتي عارفه ان احنا فاتحين شركه انتاج سينمائي..شدي حيلك بقا
وبعد كدا بتبص ياسمين لقت واحده جايه لابسه ضيق وقصير اوي وحاطه ميكب كتير وعمر اتعصب وقام وقف فحضنته البنت دي
عمر..اي اللي انتي منيلاه دا…
كنزي بدلع..اي يموري…منيله اي..
عمر بعصبيه..هو مش قولتلك بطلي ام اللبس بتاعك دا وجايه الساعه 12..
كنزي..خلاص بقا يموري….مين دي
عمر..دي ياسمين بنت عمتي….سلمي عليها…كانت ياسمين في دنيا تانيه لأنها افتكرت عادل وفاقت من ذكرايتها علي صوت عمر وهو ببنده
عمر..ياسمين…..

 

ياسمين…ها……في اي
عمر بضحكه..لا دي مش معانا خالص..سلمي علي كنزي خطيبتي
ياسمين بابتسامه..اهلا كنزي…عن اذنكم هطلع اوضتي…..ومشيت
كنزي بخبث..هي اي اللي جابها يعني
عمر.. عمتي بتقولي أن اعصابها تعبانه شويه وعاوزه تروق دماغها فجات…وابويا كان هيقعد معاها بس سافر بيخلص شغل
كنزي ..امممم وهي هتطول هنا بقا ولا اي….
عمر..مش عارف..وبعدين براحتها بقا …انتي عاوزه اي منها سيبيها فحالها…..
كنزي..طب بقولك اي…مش هترقيني بقا ف الشركه…
عمر..هو كل شويه يكنزي…هو مفيش غيرك فالشركه يعني…قربت منو كنزي وحاوطت ايديها علي رقبته وباس*تو من خدو
كنزي بدلع وخبث..اي يموري..هتبخل عليا يعني…..بصلها عمر بابتسامه
عمر..اه منك انتي…خلاص هنشوف الحوار دا بكرا…
طالعه ياسمين وهي تايها شويه وعدت من أدام اوضه شهد سمعتها…

 

شهد..انت بتقول اي ….لا طبعا عمري ما اعمل كدا اخويا يقتلني….اتجوزك عرفي اي انت عبيط….
حطت ياسمين ايديها علي بقها بصدمه وقلقت جدا علي شهد وبقت مش عارفه تعمل اي تقول لعمر ولا تتكلم معاها الاول…دخلت اوضتها وهي في صدمتها من الحاجات اللي بتشوفها من ساعه ما جات….دخلت اتغطت باللحاف وحاولت تغمض عينيها بس سمعت صوت جاي من الشباك والساعه كانت تقريبا 2 بالليل..قامت وقفت تشوف في اي فجأه دخل كريم ومعاه مط*وه وحطها علي رقبتها كانت هتصرخ لكن كتم نفسها
كريم بتهديد..هششش لو نطقتي جسمك هيبقي في حته وراسك في حته….وشال ايده براحه..وسكتت ياسمين من رعبها وكمل..شعرك حلو اوي وحط ايده عليه…مغطياه بالحجاب لي…انتي قمر بجد وقرب عليها و……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكريات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى