روايات

رواية ذكريات الفصل الرابع 4 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكريات الفصل الرابع 4 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكريات البارت الرابع

رواية ذكريات الجزء الرابع

رواية ذكريات
رواية ذكريات

رواية ذكريات الحلقة الرابعة

كريم بنظرات قذ*ره..شعرك حلو اوي وانتي جامده اصلا …وقفل المط*وه وحطها فجيبه وحاوط خصرها وقرب علي رقبتها وكان هيبو*سها قامت زقتو وضر*بته بالق*لم علي وشه وقالت برعب ..ابعد عني يكريم وملكش دعوه بيا
كريم بغضب شديد..انتي بتمدي ايدك عليا يبت ..دا انتي ليلتك سو*دا ..أنا هعلمك في وشك ..وجاي يفتح الم*طوه سمع صوت حد بيخبط عليها فقام قالها بصوت واطي وهو زنق*ها جامد في الحيطه..انا هوريكي وهدفعك تمن دا غالي اوي واياكي تقولي لاي حد عليا..هحطك فدماغي وربنا ميوركيش انا لما احط حد في دماغي..وسابها ونط من الشباك……كانت هي مش عارفه تسيطر علي اعصابها فعيطت اوي والباب بيخبط حاولت
تتماسك وقامت فتحت الباب وكان عمر واول ما شافته رجليها مكانتش شايلاها كانت هتقع فهو سندها علي دراعه
عمر بقلق شديد..مالك يياسمين…انتي كويسه

 

ياسمين ودايخه جدا..انا مش قادره…أسند..نفسي….شالها عمر وهي مسكت في رقبتو جامد وحس هو باحساس غريب لما لمسته..مع ان كنزي ديما بتلمسو إنما حس بحاجه غريبه ناحيتها وهي كمان حست انها متطمنه لأول مره من ساعه ما سابت عادل ..حطها عالسرير وقعد جنبها شويه لحد ما راحت في النوم وسابها وقام نزل…..عدي اليوم وصحيت ياسمين علي صوت خبط الباب وقامت بنوم فتحته وكان عمر
عمر بابتسامه..عامله اي دلوقتي…
ياسمين..هو كان اي حصل امبارح……
عمر..اصلا…..طب فكك دلوقتي..تعالي يلا عشان خالك عاوزك …
ياسمين..تمم ماشي هغير هدومي واجي…..
خرجت شهد راحت لبيت مازن وهو شاب صايع وبيلعب بالبنات ويتجوزهم في السر….
شهد..بس انا خايفه يمازن…
مازن..يحبيبتي خايفه من اي بس..مش عاوزانا نكون براحتنا…بدل كل ما اجي أقرب منك تزعلي وتقولي حرام
شهد..لو اخويا عرف هيق….

 

مازن..ولا هيعرف يعمل حاجه ساعتها هتبقي مراتي واخدك غصب عنو..انا لو عليا اتجوزك دلوقتي..بس انتي عارفه لسه مخلصناش كليه
شهد اقتنعت..طب….طب خلاص انا موافقه…..
مازن..علي خيرت الله…….هجيب الورق…
شهد بسرعه..لا لا..مش دلوقتي…
مازن..لي بس….
شهد..خليها بكرا …اكون جهزت نفسي………
لبست ياسمين ونزلت سلمت علي خالها( ايمن صقر )وعمر قاعد
ايمن..بس انتي كبرتي ماشاءالله يياسمين وبقيتي قمر..مش كدا يعمر
عمر باستغراب..اه طبعا …..
ياسمين بكسوف..ربنا يخليك يخالي شكرا…
ايمن.. هو الحما*ر خطيبك دا كان سابك لي….اتقلب وش ياسمين والدموع اتجمعت في عيونها
ياسمين..انا اللي سيبته ..مش هو….بس مش عاوزه اتكلم دلوقتي..ممكن

 

ايمن..اه طبعا طبعا…عمر قالي انك بتكتبي روايات..
ياسمين..يعني علي ادي كدا….
عمر..بتنشريهم يعني…
ياسمين..بنشر في جروب عالفيس اسمو (عشاق روايات)
عمر..اممم…طب مهو انتي لازم تكبري شويه…رن فون ياسمين..طب هرد بس علي صاحبتي…وقامت من ادامهم
ايمن بغمزه..اي رايك
عمر..في اي
ايمن..بص يبني ..بصراحه بقا انا عاوز اجوزهالك….
عمر بصدمه..انت بتقول اي يبابا انا خاطب وبحب خطيبتي
ايمن..يا اخي بلاش كلام فارغ..كنزي دي بتحب فلوسك وشركتك.. بص دا قراري هتتجوزها يعني هتتجوزها
عمر..ونت مين قالك اصلا انها هتوافق….
ايمن..ملكش دعوه انت ..انا هتصرف ..جاي لسه عمر يتكلم جات ياسمين..
ياسمين..اسفه اتاخرت عليكو….
ايمن..ولا يهمك…سيبنا لوحدنا يعمر انت…باصله عمر باستغراب شديد وقام وهو خايف انها توافق………
ياسمين..خير يخالي…..

 

ايمن..لو انا طلبت منك حاجه ترفضيهالي….
ياسمين..اكيد لو اقدر اعملها هعملها قول يخالي…
ايمن..انتي هتقدري تعمليها…ياسمين انا طالب ايدك لابني عمر قولتي اي
فضلت متنحه ياسمين ومش عارفه ترد تقول اي..خالي انا …كنت بحب خطيبي ومش قادره انساه
ايمن..يبنتي الدنيا مبتقفش علي حد…اسمعي كلامي بس
ياسمين..ايوه بس عمر خاطب…
ايمن..لا مهو هيسيب خطيبتو خلاص…ها قولتي اي…
ياسمين..اهلي طبعا لازم اعرف رأيهم
ايمن..ملكيش دعوه باهلك انتي ..انا هتكلم مع والدك ووالدتك دلوقتي .،المهم رايك انتي
ياسمين بتوتر..خلاص يخالي..راي هو رأيهم….
ايمن بفرحه..يبقي علي خيرت الله …مبروك يبنتي……قالي كدا ونا مش مستوعبه اصلا لحد دلوقتي اني ممكن انا وعمر نتجوز اصلا ..بصيت جنبي كدا لقيتو قاعد وباصص ناحيتي ..وببص لقيت خالي قام يتكلم مع اهلي وفضل يكلمهم ربع ساعه تقريبا وبعدين رجع ونده علي عمر
ايمن..مبروك يولاد …فرحكم الاسبوع الجاي ….بصو لبعض ياسمين وعمر بصدمه ..هو احنا فعلا هنتجوز…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكريات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى