روايات

رواية أسيره تميم الفصل السادس 6 بقلم لارين

رواية أسيره تميم الفصل السادس 6 بقلم لارين

رواية أسيره تميم الجزء السادس

رواية أسيره تميم البارت السادس

رواية أسيره تميم الحلقة السادسة

يبني ف اي
=ايوا صح ما انت متعرفش ف اي
مراد: متخلص ياتميم ف اي
تميم بدأ يحكي
________________________________________________
مراد-خلاص يجماعه حصل خير انا طالع انام عشان تعبان اووي تصبحو ع خير
تميم: استني بس اي البرود الي انت فيه دا بقولك كانت هت’تخطف وكان ممكن لقد الله يحصلهم حاجه اي ردك البارد دا ومالك كده رد فعلك هادي هو انت كنت فين يمراد
-كنت ف الشركه ياتميم هكون فين يعني يلا تصبحو ع خير
كانو مستغربين رد فعله وطريقه كلامو
لكن مراد كانت نظره عينيه كلها غموض كانو بيفكر ف حاجه وبعدين
اتكلم وقال
تميم: يا امي طيب انا هروح اوصل مريم البيت عقبال مشوف هعمل اي بكره عشان لازم اأمن حراسه ع البيت عشان ميحصلش اي حاجه بعد كده ف غيابي
فاطمه: طيب يحبيبي
مشيت وانا وانا مش عارفه اتكلم جوايا رغبه اني افضل ساكته حاسه بخوف منهم كلهم مش مقتنعه بكل دا ولا بكلام حد مش مطمنه غير مع تميم
طلعنا برا لقيت تميم بيحط شنطتي ع الموتوسيكل
استني احنا هنروح ازاي
تميم: بالموتوسيكل اي
مريم: بس ا انا بخاف وعمري مركبته
لقيتو ضحك
تميم: متخافيش طول مانتي معايا ومتقلقيش هفهمك كل حاجه
ردت عليه
مريم: طيب
تميم: خدي البسي دي ع دماغك
طيب
ركبت ع الموتوسيكل ومشينا
طول الطريق واحنا ساكتين وف دماغي الف سؤال وف نفس الوقت مش قادره اتكلم ولا اتناقش مع حد ولا قادره اسأل
تميم: يلا وصلنا
بصيت للبيت حسيت بقلق وخوف
تميم: مالك ف اي
لا ولا حاجه مفيش
تميم بأبتسامه وهو واخد باله من نظرتها للبيت: طيب اي رأيك ادخل اطمن ان كل حاجه تمام او لا وبعد كده اسيبك مع نفسك
مريم محستش بنفسها غير وهي بتبتسمله بكسوف وبصت ف الارض عشان ميلاحظش كسوفها كانت مستغربه جدا قد اي هي مرتاحه لمجرد وجوده معايا حست بدفا وامان حست انها مينفعش تخاف منه وانو هيساعدها كتير ف حياتها الجايه وانو هيبقي سند ليها
مريم: شكرا
تميم بأبتسامه جميله: ولا يهمك عادي
راح نحيه البيت وهي متبعااه بعيونها واختفي شويه وبعدين رجعلها تاني
تميم بتنهيده: كل حاجه تمام جوا متخافيش انتي هتبقي ف امان هنا
شكرا ليك جدا
كانت الشمس بتغرب ف الوقت دا وتميم بيقرب من مريم وبيبص ف عيونها كانت نظراته ليها قويه جدا لدرجه انها مكانتش قادره تبعد عيونها عن عيونه للحظه
حسيت اني كويسه طول مهو جمبي ومعايا معرفش احساسي دا حقيقي او لا بس انا جوايا حاجه عوزه تقوله افضل متمشيش عوزه افضل معااه بأي طريقه
تميم بأبتسامه: طيب اي
مريم بسرحان: اي
تميم بضحكه مكتومه: اشوفك بكره
فاقت وبعدت: ايوا لا ايوا
لقيت تميم بيضحك: مع السلامه يقمري
ابتسمت: سلام
لقيتو بعد وراح عند الموتوسيكل
وابتسملي اخر ابتسامه قبل ميمشي وقالي هجيلك بكره الصبح عشان عندي كلام كتيرى عاوز اقولهولك
رديت عليه: مستنيااك انت وماما
سلام
-سلام
مشيي وطلع براا المزرعه
لفيت عشان ادخل بيتي الجديد ودخلت شنطتي
كان البيت من جواا بسيط كانن جواا مدخنه كان النار لسه فيها بتبتدي كان الجوو برد اووي قفلت الباب وقفلت الشبابيك معاد شباك واحد ف الصاله بيطل ع الجنينه الي برا و وقفلت الباب بالترابيس خوفا من حد غريب يقرب نحيه البيت بعدين لفيت ف البيت كان البيت مترب وشوفت خيوط العنكبوت ف كل حاجه دخلت شنطتي جوا الاوضه وطلعت بدأت اني انضف البيت كلو دخلت غيرت وطلعت عملتلي كوبايه شاي بالنعناع وحطيت فيها لمون وطلعت كتاب من شنطتي وبدات اقراه
________________________________________________
في مكان تاني
-هي وصلت علي بيت المزرعه دلوقتي يباشا تحب انفز دلوقتي ولا استني
المجهول: لا استني وانا الي هقولك تنفز امتي
-تمام مستني امر منك مع السلامه
-سلام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيره تميم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!