روايات

رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية أبناء زعيم المافيا الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية أبناء زعيم المافيا البارت الثالث

رواية أبناء زعيم المافيا الجزء الثالث

رواية أبناء زعيم المافيا
رواية أبناء زعيم المافيا

رواية أبناء زعيم المافيا الحلقة الثالثة

في فيلا العدوي ..
كانوا يقفون وهم ينظرون لبعضهم بارتباك شديد أما يحيي فكان ينظر إليهم بغيظ شديد.
/اه ي ولاد الكلب بتبعوني كده .
الظابط بحده /سعادتك بقا يحيي العدوي .
يحيي بحزن مصتنع /ايوه انا ي ابني يحيي العدوي الي طمعه ضيعه ومش انا بس انا وولادي الي انت شيافهم دول انا الي ضيعتهم مشتركين معايا في كل حاجه علشان تبقا عارف ي حضره الظابط .
رعد بغيظ وهمس /كده ي بابا دي اخرتها بتسلمنا .
جاسر بارتباك /ايه ي يحيي هي هتقلب جد ولا ايه.
يوسف بغيظ /ايه ي بابا هو ده الي مظبط كل حاجه هنروح في داهيه .
يحيي بغيظ وهمس /علشان تبقوا تبوعوني بعد كده ي كلاب .

 

الظابط بغيظ /كده كده كلكم مشاء الله هتشرفوا في المركز انا مش عارف الي زيكم ليه يعملوه كده اساسا ده انتوا مش محتاجين ده فيه ناس بتموت من الجوع .
رعد بغيظ شديد/عجبك كده ي بابا قولتلك الموضوع ده آخره سوده .
جاسر بضيق /ادينا روحنا في داهيه عجبك كده ي بابا .
يوسف بغيظ/ما هو ده اخرت الحرام ي بابا .
الظابط بغيظ /كويس انكم عارفين أنه حرام المهم هتدفع1000 بتاعه الضرائب علي ورق شركتكم ولا اتصرف بمعرفتي .
لينظروا بصدمه الي بعضهم البعض ليقوم يحيي وهو يشمر يده بتوعد .
/قسما بالله محد هياخد فيه اعدام غيري انا .
لينقضوا عليه الاربعه بغل وغيظ ليضربوه ضربا مبرحا علي ما فعله بهم .
بعد وقت ….
يحيي بغيظ شديد/ال 1000جنيه ال نشف دمي إليهي ينشف دمه .
رعد بضحك /ههههه هو الي عملناه فيه ده منشفش دمه ده خلاص مش هينفع يكون ظابط تاني .
جاسر بضحك /ههههه عندك حق والله ي رعد ده احنا سوناه .
يوسف بغيظ /وبعدين بقا في الخوف ده ي بابا احنا فعلا مش محتاجين وبعدين الحاج جابر مستحيل يوافق علي جوازي من رحمه بشكلنا ده .
يحيي بجديه /هيوافق سبب الموضوع ده عليا بالله كل واحد يشوف وراءه ايه وجهزوا نفسكم لمهمه بليل .
******************.

 

في النادي .
في المكان المخصص لتتدريب جاسر .
كان يسير للداخل لينصدم من تلك التي تتمرن مكانه ليسير اتجاهها بغيظ شديد.
/علي فكره ده مكاني حضرتك تقدري تتدربي في أي مكان تاني .
سالي وهي ترفع شعرها بغيظ /ليه حضرتك كنت كاتب المكان ده باسمك ولا ايه انا أقف في المكان الي انا عايزاه وشوفلك سكه بقا .
جاسر بغيظ شديد/لا واضح انك جديده هنا ومتعرفيش انا مين بصي ي حلوه انا جاسر العدوي بطل ملاكمه ي عني مش جاي اللعب وخلاص يلا ي حلوه شوفيلك انتي سكه .
في حركه ماهره منها كانت تشبك زراعه في يدها ليصرخ الما وهو ينظر إليها بغضب .
/انتي اتجننتي ايه الي بتعمليه ده .
سالي بغيظ /علشان تعرف انت بتكلم مين ومتشوفش نفسك علي حد فاهم انا كل يوم هدرب هنا وأبقا وريني بقا هتمنعني ازي ي عم الشبح .
لتبتعد عنه بكل غرور انثى لينظر الي أثرها بتوعد شديد .
/ماشي انتي الي جبتيه لنفسك وانا هوريكي اخره اللعب مع جاسر العدوي .
*******************.

 

في كليه الطب .
في محاضره الدكتوراه روزلين وكالعاده مش مركز ولا فاهم حاجه وهي حطاه دايما في دماغها .
روزلين بغيظ /دكتور رعد مع اني متاكده أن ده مش هيحصل ابدا تعال هنا علشان تشرح الجثه دي .
رعد بصدمه /نعم ي اختي اشرح ايه ي دلعدي .
روزلين بغيظ /تشرح الجثه ي دكتور قرب هنا .
رعد بسخريه/طب هي راجل ولا ست .
روزلين بغيظ /تفرق معاك .
رعد بخبث ومكر/جدا لاني بصراحه بموت في الجنس الناعم ماليش في الخشن .
روزلين بغيظ/طب اشتغل ي دكتور بدل ماوريك انا الوش الخشن انت أن شاء الله مش هتتخرج من الكليه دي طول مانا فيها .
رعد بغيظ وهمس /يارب تموتي وارتاح منك وليه هم احمم بصي من الاخر كده انا مش عارف .
روزلين بغيظ /طبعا مش هتكون عارف هو سعادتك فاضي من الدواره هنا وهنا اسمع بكره هعملك امتحان انت لوحدك في التشريح فاهم ي رعد .
رعد بغيظ وهمس/عقبال مشرح جثتك قادر ي كريم .
***************.

 

في الخارج .
كان يسير رعد لينظر بقلق الي تلك الفتاه التي تقف وهي تنظر للشارع بدموع ليشعر بالفعل أنها تريد الانتحار لبسرع إليها كالاسد لياخذها داخل أحضانه لتصرخ بفزع .
رعد بعصبيه/انتي اتجننتي كنتي هتموتي نفسك .
تقي بدموع وصراخ /انقذتني ليه سيبني اموت انا عايزه اموت مش طايقه الحياه دي .
رعد بحده وغيظ /علي فكره مفيش حاجه تستاهل انك تخسري دينتك واخرتك انتي هبله ودلوقتي تعالي نشرب عصير علشان تهدي .
لتسير معاه مسلوبه الاراده وهي ترا أنها تحتاج للشخص ما يسمعها .
*********************.
في فيلا العدوي ..
كان يجلس يوسف بشرود ليقترب منه يحيي بجديه.
/فكرك هي بتحبك وهتوافق تتجوزك تحت اي ظرف .
يوسف بسخرية/اي ظرف تقصد أن احنا شغالين حراميه تفتكر ده مش سبب كافي تفكتر الي زيها هتبقا عايزاني اب لأولادها مستحيل ي بابا .
يحيي بابتسامه /البت دي بتحبك ي عبيط بس انت الي مش واخد بالك بس انت لازم تتعب شويه علشان توصل لقلبها سلام ي قلب ابوك .
يوسف بعشق وتصميم /شكلي فعلا لازم اتعب شويه علشان امتلكها .
جاسر بزهق والم في ذراعه /مساء الخير يا يوسف.

 

يوسف بابتسامه /مساء النور ي حبيبي مالك شكلك تعبان من التدريب .
جاسر وهو يمسك ذراعه بغضب /لا وانت الصادق ده من واحده كده هوريها الويل هخليها تتمنا الموت .
وحكا ليوسف كل الي حصل .
يوسف بضحك /ههههه لا بجد تصدق شمتان فيك .
جاسر بغيظ /وانت فاكر اني هسيبها ده انا هوريها النجوم في عز الظهر انا طالع ارتاح شوي علشان معركه بليل ربنا يعديها علي خير ابوك هيضيعنا .
ليصعد جاسر الي الاعلي لتقع عين يوسف علي تلك التي تنزل من عربيه ذلك الشاب الغامض بالنسبه له ليتحول كالاسد الجامح .
/ماشاء الله مانتي حلوه اهو وبتكلمي شباب عادي عليا انا بس بتعيشي دور الاحترام مش كده .
رحمه بحده /انت واحد مش محترم انت باي حق بتتكلم معايا بالطريقه .
يوسف بغضب /طب فسريلي الي انا شوفته ده ايه .
رحمه بحده /انا مش محتاج افسرلك حاجه اصلا خليك في حالك احسالك .
ليصل يوسف الي حد الجنون ليمسكها ووووووو .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أبناء زعيم المافيا)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!