روايات

رواية صدفه الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة علاء

رواية صدفه الجزء الرابع عشر

رواية صدفه البارت الرابع عشر

رواية صدفه الحلقة الرابعة عشر

بيمر شهر والوضع كما هو عليه اريچ بتروح لسليم المستشفي كل يوم وبتفضل تتكلم معاه واتعلقت بوجوده وبقا شئ اساسي في يومها وبترجع البيت تقضي اليوم مع اسيم وفريال
عند حور كانت طول الوقت شارده الزهن بسب تغير معامله نوح معها بقا طول الوقت متجبنها ويعقوب ماسك الشركه وبيجهز للصفقه الجديده ونوح كما هو في حاله اللاوعي وثوبيه محبوسه في المخزن ونائل وسميه بيخططو يقتلو يعقوب
*****
ياتي صباح يوم جديد ولكن لا يعرف احد ماذا يحمل له هذا الصباح!؟
تستيقظ اريچ لكي تستعد لتذهب اللي عملها
اريچ ببتسامه: صباح الخير
فريال بتبادلها الابتسامه: صباح النور هتروحي الشغل
اريچ:اه كفايه كده بقالي شهر قاعده
فريال:ماشي يا حبيبتي ربنا معاكي
اريچ:يارب يا حبيبتي
مش هتاخر هرجع عطول
فريال:روحي يا حبيبتي ربنا معاكي
اريچ بتبوس اسيم وبتمشي
عند حور بتصحي بتعب وارهاق وتستعد عشان تروح الشركه
اريچ بتوصل الشركه بتلاقيها اتغيرت تماما عن اخر مره طقم المواظفين اتغير المكاتب اتغيرت
بتبص علي مكتب حور بتلاقيه فاضي
اريچ: معقوله حور ده كلو لسه مجتش
اريچ بتقعد علي المكتب وثواني وبتلاقي حور داخله
حور اول تشوفها بتجري عليها وبتحضنها
اريچ ببتسامه: واحشتيني يا جزمه
حور: وأنتي كمان والله
اريچ بقلق:مالك يا حور
حور ببتسامه: مفيش يا حبيبتي
اريچ:حور مالك باين علي ملامحك الحزن
حور بتنهيده:مش عارفه يا اريچ بس الفتره اللي فاتت دي كانت صعبه اووي نوح كان متجنبني خالص وديما في حاله اللاوعي ومستر يعقوب هو اللي ماسك الشركه وبيحاول علي قد يقدر يرجعها تاني
اريچ:مستر يعقوب رجع تاني عشان كده كل حاجه اتغيرت انا كنت حاسه ي حور انو في حاجه غلط بتحصل في الشركه
حور:حاجات يا اريچ واختلاس ونصب
اريچ: الحمدلله انو مستر يعقوب رجع تاني
في ڤيلا هواري تجلس سميه والقلق ينهش قلبها
سميه بقلق:مترد يا نائل الزفت
ياتري راح فين في بضاعه لازم تتسلم والا كلنا هنموت
عند يعقوب بيجهز ورق الصفقه
يعقوب:حور ممكن تيجي
حور:حاضر مستر يعقوب
حور راحت مكتب يعقوب وخبطت ويعقوب اذن لها بالدخول
يعقوب:تعالي يا حور فاكره الورق اللي طلبت منك تخبيه عندك
حور:ايوا معيا
يعقوب:طيب انا محتاجه
حور:,حاضر ثانيه واحده هجيبو لحضرتك
يعقوب ،:تمام مستنيكي
حور بتوتر وتردد:احممم….هو يعني ممكن أسأل حضرتك سؤال
يعقوب:اكيد يا حور
حور بتردد وتوتر:هو مستر نوح كويس
يعقوب ببتسامه: اه يا حور كويس
حور ببتسامه: طيب….عن اذنك هاروح اجيب الورق
يعقوب ببتسامه: اتفضلي
حور خرجت ونوعا ما اطمنت لما يعقوب قلها انو نوح كويس
وجابت الورق و اديتو ليعقوب
يعقوب كلم ونوح وقالو يجيلو علي الشركه عشان الاجتماع هيبدا
في غرفه الاجتماعات يجلس يعقوب علي الرأس وبجانبه نوح وقدامه المنافس في الصفقه وعلي الجانب الايمن شركاء يعقوب والجانب الايسر شركاء جابر المنفلوطي
يعقوب:اهلا بيك يا جابر بيه
جابر بكبر:اهلا
جاهز عشان تخسر الصفقه
يعقوب ببتسامه مستفزه: جاهز انت
جابر بضيق:, هنشوف
جيه وقت الصفقه وكل واحد قدم ورق صفقتو ومستنين التحكيم يقول الصفقه هترسي علي مين
جابر بكبر: اكيد انا
يعقوب ببتسامه مستفزه:, هنشوف
****
الصفقه smrلصالح شركه الهواري
يعقوب ببتسامه نصر:مبروك علينا
جابر بغل:مبروك..
يعقوب ببستامه سمجه:لسه البدايه يا جابر المنفلوطي
جابر اخد رجالتو ومشي
نوح جري علي يعقوب بفرحه
نوح بفرحه:عملتها ازاي….ده جابر مفيش صفقه غير وخدها مننا
يعقوب ببتسامه:عيب عليك ياض احنا جامدين اووي 😉
اريچ وحور ببتسامه: مبروك مستر يعقوب
يعقوب ببتسامه: الله يبارك فيكم
اخبارك اي يا اريچ
اريچ برسميه: بخير الحمدلله
نوح كان واقف متجنب النظر لحور وبيتصرف بجمود عكس اللي جواه
نوح بجمود:, انا همشي
يعقوب بأستغراب: استني همشي معاك
نوح بسرعه:لا انا مش هاروح علي البيت عندي مشوار
يعقوب ينظر له بعدم فهم: ماشي امشي انت
مشي نوح وحور كانت في حاله من الحزن بسب معامله الجافه ليها
يعقوب تقدور تروحو انا قررت هدي بقيت اليوم اجازه بمناسبه انو كسبنا الصفقه
اريچ ببتسامه: متشكره لحضرتك
اريچ بتاخد حور وبتمشي
اريچ ببتسامه: حوري اي رأيك تجي ونقضي بقيت اليوم عندي
حور ببتسامه عكس اللي جواها: لا مش قادره هاروح
اريچ بغضب مثل الأطفال: لا هتيجي معيا وبعدين ده فيفي عامله صنيه مكرونه بالبشاميل بس اي تحفه وقالت لازم حور تيجي والا مش هتأكلني منها
حور بضحك علي طفوله صديقتها: حاضر هاجي فيفي كمان واحشتني
اريچ اخدت حور ومشيو في طريقهم لبيت اريچ
“في قصر جابر المنفلوطي ”
يجلس جابر المنفلوطي بكل غضب
جابر بغضب: هاتولي الحيوان ده
واحد من رجال جابر: امرك يا باشا
جابر بشرر:انا هعرفك ازاي تخدع جابر المنفلوطي
اسر: متقلقش يا جابر ببه الرجاله هيجبوه
جابر بشرر: امتا جيه الزفت يعقوب مصدقت خلصنا من سليم يطلع يعقوب
اسر: ناوي علي اي يا جابر بيه
جابر بشر:الاول هجيب الزفت نائل وبعدين هقولك علي الخطه
اسر بمكر: واي علاقه نائل بالموضوع؟
جابر بخبث: مهو نائل الموضوع كلو
اسر بعدم فهم: ازاي؟؟؟!!!
جابر بخبث: هقولك….نائل كان العين بتاعتي في شركه الهواري كان هو بيجبلي ورق الصفقه اللي شركه الهواي هيدخلو فيها وانا بقا بحركه ذكاء كنت بكسب الصفقه بس المره دي جابلي الورق بس كان غلط
اسر بمكر: اه كده انا فهمت…طب وانت ناوي علي اي
جابر بشررر: الاول هخلص من يعقوب وبعدين هيجي دور نوح واخد شركه الهواري لحسابي
اسر: بس انت نسيت حاجه
جابر بنتباه: اي هيه؟!!!
اسر بمكر: سميه هانم…انت نسيت انها اللي هتورث كل حاجه بعد موت نوح
جابر بضحكه شررر: هههه….لا ماانت متعرفش ان سميه شغاله لحسابي وعندي ليها سجلات توديها في ستين داهيه وكمان في بضاعه هيه مسؤاله تهربها ليا بحوالي عشره مليون ولو فشلت هقتلها عشان هتكون خطر عليا
اسر: يااااه يا باشا ده مرتب كل حاجه
جابر بفخر: اومال ده انا جابر المنفلوطي
“عند يعقوب كان قاعد في بيتو وفجأه فونه رن”
يعقوب بسرعه: الو اي
الشخص:……
يعقوب بانفعال: انت متأكد
الشخص: ايوا طبعا يا بيه وهبعتلك العنوان
يعقوب: ابعتوه وهات الرجاله وتعالو علي هناك

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى