روايات

رواية كذبة الحب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم صفاء حسني

رواية كذبة الحب الفصل السادس والعشرون 26 بقلم صفاء حسني

رواية كذبة الحب البارت السادس والعشرون

رواية كذبة الحب الجزء السادس والعشرون

كذبة الحب
كذبة الحب

رواية كذبة الحب الحلقة السادسة والعشرون

انا هاخد حقي منكم غصب عنك فاهم
زعق مدحت فى نور لو ماسمعتنيش:
يبقي وقتها مالكش حق عندى لأن اللي انت اخدته كتير 4 سنين بتسرق من الشركة وبتحول علي هنا وبتعمل في مشاريع
نظر نور له بغضب
لأن كل حاجة من حقي
تترك ياسمين مدحت اللى قاعد علي كرسي متحرك وتقترب من نور وتضربه بالقلم
حقك إنك تحاول تقتل أخوك وانك السبب في مرض ابوك كنت تعالي وقولي انك عرفت الحقيقة وانك عايز ترجع حقك، كنت وافقت لما مدحت جه وطلب منى لكن للاسف تربيتى راحت كلها في الأرض
زمان الناس قالو ان الغربة موتت قلب. ابنك مصدقتهمش وكنت بقولهم لا هو بيسال عنى لكن النهارده صدقت الكلام دى
#الكاتبة #صفاء #حسنى
الفصل ٢٦
كذبة الحب
تنهد مدحت :
ياسمين هو عنده حق يزعل وماتنسيش انه هو اللي رجعك ليا ياريت يا ابنى من وقت ما جيت علي المانيا، كنت قلت ليا انك ابنى وجيت اخد حقى كنت رحبت بيك، انا سنين وانا بدور علي ياسمين في كل مكان لأن ياسمين ماكنتش أمك وبس دى حبى الاول وينظر الي مازن انا عارف ان ظلمت أمك كتيير وكنت قاسي عليها، وقلبي حجر لكن هى السبب حرمتنى من حبيبتي لم ابوها رجعنى عندها قلت ليها انا اتجوزت وبحب مراتي، وانتى هتلاقي حد يحبك صرخت وقالت
انا هديك كل حاجة الفلوس والحب ومش هخليك تفكر في حد غيري ووقتها رفض، وعاندى معهم
لكن ابوها لفق ليا تهمة وكان هيودينى فى داهيه اجبرت اوفق على كل شروطهم، وطلقت ياسمين وعيشت أسير ل أمك وفلوسها
تنهد مازن بحزن
وكل يوم كنت بتموتها بالبطيئ بكرهك ليها انا النهاردة صدقت كلام حنان لم قالت لي اللي موت أمك الإهمال والحقد هى ذنبها الوحيد فعلا انها كانت مدلعة وحبتك اوى لكن عندى سؤال ليه خدعتنى ليه لعبت انت والمحامي عليا وليه بعتنى عن حنان ليه قررت الماضي مرة تانية
رد المحامى :
مع الأسف يا استاذ والدك مالهوش دخل في الموضوع ده السبب الأساسى بيكون استاذ نور
صرخ نور :
هو كل غلطة يغلطه مدحت، يكون نور وراها لا فوق وصحصح انت وهو مين طلب منى اتقرب من مازن مش انت، انا كنت مجرد عامل بسيط عندكم في الشركة، وانت اللي طلبت أكون ظله في كل مكان وكمان ساعدنى أسافر وراه، في نفس الطائرة وأقعد علي نفس الكرسي وضياع البسبور مش كان خطتكم علشان هو يساعدني ويقف جانبي ونفضل دايما مع بعض وكل أخباره كانت بتوصل ليكم حتى آخر رسالة من أمه بلغتكم بيها وعرفتوا هو راجع امتى صح ولا لا ولم رجع انا كنت في حالي وكنت بشتغل وانت اللي رجعت تاني، وطلبت منى أوقف مازن ميرجعش ل مصر هاه رد عليا انت ولا لا
تنهد مدحت :
اه لكن ماكنتش اعرف انك بتعمل كدة علشان تنتقم منى انا كنت خايف على ابنى الوحيد وكنت لازم اتابعه وكنت مخليك ظله لكن انت كل غرضك الانتقام
تنهد نور :
انا كنت مجرد عامل مطيع وبالصدفة عرفت إنى ابنك لم طلبت من المحامى إن يبحث عن واحدة في مصر وهو جيه وسالنى انا كنت اعرف واحدة في نفس الحي اللي كنت ساكن فيه
رد المحامى :
اه فعلا ووقتها انت جبت تحريات انها مش موجودة
تنهد نور :
لأن انصدمت لم عرفت انها أمى اللي انتم بدورا عليها الدنيا اتلخبطت معايا، وقتها قلت ليكم ماتت وقررت انتقم منك، وبدأت بسحب الفلوس من خلال كوستين مراتى، لكن انت بغباءك، جيت طلبت منى أمنع ابنك ينزل مصر، علشان مايرجعش ل حبيبته وقتها جاءت الفرصة تانى علشان اوجع قلبك لم كنت مصمم تفرق ما بينهم روحت طلبت منك ان احلها انا
تدخل المحامى :
لكن انت نقلت كلام غلط انها علي علاقة بابن صاحبة البيت وحامل منه
تنهد مدحت بحزن :
وقتها انا صدقت كل كلمة قالها رميت فلوس في وشها وطلبت منها تنسي ابنى وتروح عند اللي خانته معاها
ضحك نور :
اللي هو انا ما الصدفة لعبت مرة تانية وكانت من حظى، لأنها طلعت نفس البنت اللي بتسأل عليها هى اللي عايشة مع أمى، وشكرت ربنا انك موصلتش
ل حاجة ونزلت وكتبت كتابي عليها، علشان تفضل طول الوقت تحت عيونى، وانت ماتعرفش، توصل ل أمى او ليها أما لم جيه الوقت أنهم يظهروا ظهروا في حياتك، ووقتها جبت دليل ان الولد ابنها حفيدك وقتها انت ماصدقتش نفسك، وقررت تكتب كل حاجة ب اسمه، ودى اللعبة التانية لأن حنان مراتى وكل اللي ابنها يملكه أكون انا واصي عليه، وكان خلاص دورك انتهى بس ابنك ظهر مرة تانية في الصورة وعرف بوجود الولد وكمان الحادثة ومعرفته بابنه كان لازم العب علي المكشوف
تدخل مازن :
يعنى كل مشكلتك الفلوس، طب الحل عندى خدى كل اللي انت عايزه عوض عمرك وحياتك مع أبويا ومع أمك ووالدك
ابتسم نور بخبث:
ومراتي اوعى تنسي دى
تنهد مازن وساله :
انت هتستفيد ايه إن تعيش مع واحدة مابتحبكش
ضحك نور ؛:
ومين قال انها بتحبك انت وقاموا مسكوا في بعض ضرب وخناقة
فجاءة حنان تصرخ فيهم
انا مش مرات حد فيكم مفهوم ومش عاوزة حد فيكم في حياتى سبونى بقي
رد نور :
لا مراتى وعلي سنة الله ورسوله
ردت حنان :
ورفعت عليك خلع وتم طلاقى منك تمام كدة.
انصدم نور وعيونه كلها شر
امتى ده انتى كذابة ماوصليش اي بلاغ
وضحكت حنان
هو انت فاكر نفسك تلعب بحياتى واسكت تبقي غبي يا نور بيه
وخرجت من المكان
نور ومازن يجروا وراها
مازن يلحق حنان ويمسكها أرجوكى ارجعى ليا أنا ندمت علي كل حاجة ومابقتش عايز اي حاجة
اقترب نور ورفع مسدس
ويصرخ ابعد عنها يا مازن انا قلت ليها لو اختارت حبيب القلب هيموت أقدام عينيكى
شعرت حنان بالخوف
ابعد يا مازن انا مابحبكش ومابقتش عايزة حد فيكم سيبون فى حالى
ويجى التاكسي تركب حنان وابنها وتختفي عن الأنظار
يصرخ نور ويرفع المسدس ويضرب النار علي مازن يجي علي كتفه ويقع و كانت حنان اختفت هى وابنها من اقدام عيونهم
تسمع حنان ضرب النار وقلبها يدق بشدة وتمشي السيارة بيها لحد المكان المحدد وهى متلخبطة وحاضنة ابنها وبتبكي يارب تكون بخير يا مازن كان لازم أهرب ب ابنى
اتكلم السواق :
انا عارف ومسامحك لكن أيه رايك انا جيت في الوقت المناسب صح
ويوقف بالسيارة ويرش علي وشها مادة مخدرة وتغيب عن الوعي لوقت كبير وتفوق تلاقي نفسها في بيت وهى علي السرير يظهر علي وشها
ملامح الرعب والفزع اسر يا اسر
حنان انا فين وأي اللي حصل وفين عماد
يرد شخص عليها متخافيش انتى في أمان دلوقتى ووصلتى علي المكان المطلوب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كذبة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى