روايات

رواية عندما يعشق سليم الفصل الرابع 4 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الفصل الرابع 4 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الجزء الرابع

رواية عندما يعشق سليم البارت الرابع

رواية عندما يعشق سليم الحلقة الرابعة

نزل هذا الخبر كالصاعقه علي سدره…
سدره اخمي عليها من شده الصدمه منه لحقتها قبل ما تقع علي الارض والممرضه سعدتها ودخلوها الاوضه الدكتور جه وكشف عليها
الدكتور: انا كتبلها علي شويه مهدقات واتمني ي انسه(منه) تصبريها وهوا ده عمره
منه بدموع: شكرا ي دكتور
الدكتور مشي ومنه فضلت جنب سدره
بعد مرور ساعه سدره بدات تفتح عيونه وتستوعب اللي حصل بدات تقوم من علي السرير
سدره بعد استيعاب: لا لا انا اكيد كنت بحلم بابا موجود بدات تجري علي اوضه محمد ومنه جرت وراها بتحاول تهديها سدره دخلت الاوضه لقت محمد وشه متغطي والممرضه بتجهزه عشان يخرجوه
سدره بصوت عالي ودموع: باااااااااااباا لاااااا والنبي ي بابا ما تسبني لوحدي انا مليش غيرك وقعدت علي الارض تعيط بي حرقه ومنه حضنتها وعيطت هيا الاخره في نفس اللحظه ينفتح الباب بتبص سدره ومنه بتلاقي رجل في اوئل الاربعين من عمره ويدعي امام يبقي خال سدره ولكن بيعيش في الصعيد هنتعرف عليه اكتر قدام) سدره جرت علي حضن امام واخدها في حضنه
امام بحزن: اول لما عرفت جيت علي طول
سدره ببكاء: انا مبقاش ليا حد في الدنيا ي خالو
امام.وهوا بيخرجها من حضنه: ملكيش حد ازاي وانا روحت فين يلا بس ناخد العزاء ونجهز الجنا. زه ونشوف الموضوع ده بعدين سدره بدات تهدا وانها لقت حد يقف معاها~~~~~~~~~~~~~~~~~~عند سليم كان في الشركه احمد خبط ودخل
احمد: صباح الخير
سليم: صباح الخير
احمد: سليم المستشفيات كانت محتاجه تمويل وكمان بقالنا كتير مزورنهاش
سليم: تمام ونده علي السكرتيره وتدعي مني
مني دخل دلل: سليم باشا حضرتك عاوز حاجه
سليم وهوا بيعمل علي الحاسوب: فيه مواعيد النهارده
مني: لا مفيش غير Meeting كمان ساعه مع الموظفين
سليم وهوا عينه مترفعتش من الحاسوب: برا
مني خرجت بتزمر وغضب انها عملت المستحيل عشان تجذب انتباه سليم الاسيوطي ولكن كل محاولاتهاش باتت بالفشل
سليم: خلاص هنروح النهارده
احمد وهوا بيقوم: تمام ومشي سليم حس بي نزغه في قلبه غريبه اول مره يحسن بيها مسك قلبه شويه وبعدين بدا ياخذ نفسه طبيعي وكمل شغل بكل تركيز ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~عند سدره كان امام بيخلص اجراءات خروج محمد ودف. نه راح امام لي سدره
امام: يلا هتركبي معايا في العربيه والاسعاف هتحصلناسدره مشت معاه ولسه خارجه هيا وامام ومنه لقت الامن واقف في استقبال حد فا امام حاول يطلعهم ولكن فرد من الامن رد عليه
رجل الامن: معلش ي استاذ ثواني المدير هيعدي والاسعاف هتخرج وحضرتك هتخرج امام سمع كلامه ووقف هوا وسدره ومنه
فجاه عريبه وقفت لاتقل فخامه علي عريبه الرئيس ووقف وراه عربيتين حراسه ونزل سليم بهيبته وجموده ونزل معه رفيق دربه وصديق عمره احمد خلع كل من احمد وسليم نظارته الباهذه بس حس في نغزه في قلبه للمره التانيه ومشي جنب سليمواثناء عبرورهم احمد لمح سدره فا لاحظ قد اي هيا حزينه وباين عليها العياط ومن ملابسها السوداء حب يعرف مالها
احمد: سدره اذيك اي بتعملي اي هنا
منه وامام استغربوا وسليم وقف بيشوف احمد بيكلم مين وبيبص وبيتفاج انها نفس البت اللي كانت تعبت ذالك اليوم بس استغرب احمد عرف اسمها ازاي بس افتكر لما وصلها سكت ومظهرش اي تاثر عليهواخدوا العزاء وباليل امام نده علي سدره
امام: عاوزك في موضوع اقعدي
سدره قعدت ب اهتمام
امام:سدره ي بنتي انتي لازم تيجي. معايا الصعيد تعيشي معايا انا مش هامن عليكي مع مرات ابوكي دي وكمان اعمامك ساعات وهتلاقيهم هنا وانتي عارفه كانوا بيكرهوا محمد قد اي انه اتجوز زينب وكمان انتي كنتي اما بتكلميني وبتحكيلي قد اي هيا بتعذبك وهوا محمد موجود ما بالك بقي اما مات
سدره عنيها دمعت علي فراق امها وابيها
سدره: عندك حق ي خالو بس عشان مكنش تقيله علي حضرتك
امام وهوا بيربط علي كتفيها: ولا تقيله ولا حاجه انتي مرات خالتك سهير بتعاملك زي روضه و ايه ولادها بالظبط
سدره حضنت امام وقالت: مكدبش اللي قال الخال والد ي خالو امام ربط علي شعرها بحب ابوي
امام وهوا بيخرجها من حضنه: يلا قومي جهزي حاجتك عشان هنسافر الصبح وكمان انقل ورق مدرستك
سدره: حاضر تصبح علي خير
امام: وانتي من اهله ~~~~~~~~~~~~~طللعت الشمس علي ابطالنا سليم قام راح الشركه كالعاده مني السكرتيه دخلت بدلال كالعاده
مني: صباح الخير سليم بيه
سليم: اطلبيلي القهوه واي المواعيد بتاع الاسبوع المهمه
منه وهيا بتنحي علي المكتب: مفيش غير اجتماع اخر الاسبوع مع شركات عز مع شركت الاسيوطي المقر الرئيسي اللي في الصعيد
سليم: تمام
مني حطت ايها علي كتف سليم وتقول: تطلب حاجه تاني
سليم بيمسك ايدها ويقول لو ايدك اتمدت تاني هتوحشك وانتي كمان لو متظبطيش كده مش هتلاقي تاكلي انتي فاهمه
مني وهيا بحاول تحوش ايدها وكانت علي وشد الكسر وهيا تهز رئسها بالايجابيه
سليم: برا
مني خرجت بتزمر وغضب ~~~~~~~~~~~~~~~~~عند سدره بدات تلم حاجتها وبتخرجها برا قوضتها منه كانت بتصحي
منه بتساؤل: رايحه فين ي سدره
سدره: هسافر مع خالو امام لحد ما تالته تخلص ولو لقيت جامعتي هناك هتسقر
منه: خلاص انا هاجي معاكي مش هسيبك لوحدك
سدره: طيب وامك هتقوليها اي
منه: سبيها عليا انا
مروه كانت صحت وكريم
مروه وكريم في صوت واحد: رايحه فين
منه: مسافره مع سدره
مروه وانتي مسافره انتي وهيا فين
منه: عند خالها
كريم بتعصب: لا مفيش سفر ولا انتي ولا هيا
منه: يحبييي انا مش باخد رايك انا كده كده ماشيه
كريم: شوفي بنتك ي ماما
مروه: خاليها تغور تريحنا
كريم وهوا بيهمس لي مروه
يعني بعد كل ده وانتي وعدتيني انك هتجوزهالي ويجي خالها ويخدها
مروه: وطي صوتك يبنل المهبله
كريم: هنعمل اي دلوقتي
مروه: استندي نجرب اي حل
امام خرج من الاوضه
امام: يلا ي سدره
سدره: يلا ومنه كمان يخالو هتيجي معايا رفضه انها تسيبني
امام ب ابتسامه: اهلا وسهلا والله فيكي الخير يبنتي
مروه بتمثيل: ما تخليكي قاعده معانا يبنتي
امام: متشكرين لجمايلك هيا ليها اهل
مروه: واحنا اهلها بردوا
امام: ان شاء الله لو مرتحتش هناك يبقي تيجي تاني
مروه: ماشي
امام بدا يشيل الشنط مع منه وسدره ونذلو وركبو العربيه ومتجهين للصعيد (وهنا هتبدا احداث قصتنا وحياه سدره ومنه هتتغير ١٨٠درجه)

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى