روايات

رواية عندما يعشق سليم الفصل الخامس 5 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الفصل الخامس 5 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الجزء الخامس

رواية عندما يعشق سليم البارت الخامس

رواية عندما يعشق سليم الحلقة الخامسة

بعد طريق شاق من القاهره للصعيد وصلت سدره ومنه بسلامه الي بيت امام استقبلهم سهير وايه وروضه بترحاب
روضه ببتسامه: يادي النور يا دي النور
ايه: اذيكم عاملين اي
سدره ومنه ردوا عليهم
سهير عامله ال ي سدره البقاء لله يحبيبتي والله كنت جايه مع خالك امام بس هوا رفض وقال انه هيجيبك معله
سدره ردت ببتسامه الانها بتعاملها كمثل امها: البقاء لله وحد
وكملو باقت اليوم بسعاده الان البنات من سن بعض وجه معاد النوم
امام: يلا ي كتاكيت ايه انتي مع روضه ومنه وسدره في اوضه يلا تصبحوا علي خير
البنات كلهم ردوا: وحضرتك من اهلهتاني يوم صحوا وكانوا قاعدين علي الفطاره
امام: نقلتلكو المدارس هنا ويلا شدوا حيلكم عشان دي تالته ثانويسدره: ان شاء الله ي خالو
~~~~~~~~~~~~~~~~~عند مروه كانت قاعده بتفطر هيا وكريم
كريم: انتي ازاي تسبيها تمشي ي ماما ومنه كمان
مروه: يولا افهم هيا لو قعدت كانت هتعرف كل حاجه والبت منه دي لماحه وانت عارفها مبتبلش في بوقها فوله
كريم: بس اكيد هتدور ورا النوضوع ي ماما
مروه: وهيا هتعرف منين بس فتح عينك معايا انا وانا هجبهالك لحد عندك بس كنت عوزاك في موضوع كده
كريم اي هوا
مروه: عوزاك توصل لي اعمامها هما كانو بيكرهوا محمد
كريم: سهله دي
مروه: لما نشوف يبن الناصحه وكملو اكل
~~~~~~~~~~~~~~~~ احمد وسليم كانو في العربيه
احمد: هتطلع علي الشركه الاول ولا عند جدك
سليم: لا علي الشركه وبعدين اروح عند جدي
احمد: تمام
~~~~~~~~~~~~~~~امام: انا نازل الشغل بقي عاوزين حاجه
كلهم ودعوه وكل واحده راحت علي مدرستها
سدره: انتوا في انهي مبني بقي
روضه: انا في المبني ده وايه ومنه هيبقوا في المبني ده وانتي يبختك ي ست سدره مش هتروحي مدارس
سدره طيب يلا ادخلو وانا ارجع بقي البنات دخلو وسدرهسدره روحت ودخلت لقت سهير بتحضر الاكل وتروق
سدره: اساعدك في حاجه
سهير: لا يبنتي شوفي مذاكرتك عاوزينك حاجه حلو سدره ابتسمتلها بمتنان ودخلت تذاكر ~~~~~~~~~~~~~~~كريم: جايبلك اخبار فل
مروه قول يحبيب امك
كريم: اتوصلت مع اعمام سدره
مروه بفرحه:احكيلي روحت فين وعملت اي
كريم: بصي ي ستي
f
كريم: متر اذيك
استاذ محمود محامي محمد: الحمدلله بخير
كريم: كنت عاوزك في خدمه كده
محمود: اتفضل تحت امرك
كريم /:متعرفش عنوان او رقم عمي حمدي وياسين اخوات عمي محمد الله يرحمه عشان سدره وكده وهيا كانت عاوزه تعرف منهم حاجات
محمود: طبعا طبعا معايا اتفضل العنوان***
كريم: شكرا ي متر
كريم خد العنوان وراح لي اعمام سدره
كريم: ده بيت استاذ ياسين و حمدي
البواب: اه اقوله مين
كريم: قوله واحد من طرف اخوهم محمد
البواب راح ورجع بعد شويه
البواب: اتفضلو مستنيينك جوه
كريم دخل
حمدي: انت ابن الوليه التانيه بقي
ياسين: استني ي حمدي نشوفه جي لي
كريم: اولا انا جاي عشان حاجه في مصلحتكوا والفلوس اللي عمي محمد شايلها في البنك و محدش يعرف عنها حاجه
استمعوا ليه باهتمام
كريم: دلوقتي بعد ما عمي محمد مات خال سدره امام جه وخدها معاه في الصعيد واللي عرفته انه طمعان في الفلوس
حمدي: وده ياخدها بتاع اي احنا اولي بيها
كريم: منا عشان كده جيت قولتلكوا وهوا اكيد هيلعب بي دماغها
ياسين: تعرف عنوانه في الصعيد
كريم: طبعا ****
حمدي: طيب شكرا اتفضل
B
بس يستي ده كل اللي حصل واللي فهمته انه هيسافروا الصعيد ليهم
مروه: عارفه يولا لو الموضوع ده مشي زي منا ما مخططه لتكون ضربه معلم
ضحكوا بخبس هما الاتنين
~~~~~~~~~~~~~~~~امام راح شغله الموظف: حسين بيه سال عليك
امام: تمام هدخله
امام خبط علي الباب ودخل
امام: صباح الخير حسين باشا
حسين: صباح الخير عاوزك تجيب كل ورق الصفقه اللي هتتم الاسبوع ده عشان سليم جي وهيحضر الاجتماع بنفسه
امام: تمام اي اوامر تاني
حسين: لا شكرا
سليم وصل هوا و احمد سليم دخل بهيبته الدائمه ودخل مكتبه
السكرتيره جات
سليم: حسين بيه هنا ولا لا
السكرتيره: اه موجود ومستني حضرتك في المكتب
سليم طيب تمام
سليم قام ورايح عند جده
عند امام راجل من راجل الامن استاذ امام في ناس عاوزين حضرتك
امام: متعرفش مين
الامن: لا والله
امام: ماشي شكرا
وامام ماشي وشاف سليم
سليم: عمي امام اذيك ي رجل ي طيب
امام: اذيك ي سليم ي ابني عامل اي عاش من شافك
سليم: يعم انا جيت هنا من اسبوع وانت مكنتش موجود
امام بتذكر: اه كنت تعبان وشويه ظروف كده
سليم: لا الف سلامه عليك وانت عامل اي دلوقتي
امام: الحمد بخير امال رايح فين كده
سليم: رايح عند جدي
امام: ماشي يبقي اجيلك لو روحت البيت
سليم: ماشي
(سليم بيعتبر امام زي ابوه الانه كان جده كل اما يسافر يسيبه مع امام فا كان بيربيه وامام شغال مع حسين من سنين)
سليم دخل المكتب عند حسين
سليم: كنت هعدي عليك لو ملقتكش هنا
حسين وهوا بيقوم عشان يحضنه: امال كنت عاوز تمشي من غير لما تشوف جدك وانا لقيت نفسي فاضي قولت لما انزل
سليم وهوا بيحضنه: وحشني يجدي
حسين: وانت اكتر يحبيبي
وقعدوا يتكلمو في شغل
~~~~~/~~~~~~~~~امام راح يشوف مين عاوزه وانصدم لما شاف…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!