روايات

رواية زوجتي القاصر الفصل التاسع 9 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الفصل التاسع 9 بقلم خولة

رواية زوجتي القاصر الجزء التاسع

رواية زوجتي القاصر البارت التاسع

زوجتي القاصر
زوجتي القاصر

رواية زوجتي القاصر الحلقة التاسعة

أكرم:إنتي مجنونة أنتي وحدة مخطوبة عارفة يعني إيه
جنى بوقاحة: ومالو مخطوبة مخطوبة بس إنت داخل
مزاجي
أكرم بقرف: أنت إنسانة ماعندهاش ذرة حياء إطلعي برة
وقف جنى بغضب: بس مش حسيبك يا أكرم
وغفتلوا وقربت باس**تو وهو تنح من الصدمة وفجأة الباب
إتفتح
ورد بدموع: أكرررم
دفعها بعيد : ورد ورد
طلعت من المكتب وجريت
كان حيلحقها بس جنى مسكتو
جنى: سيبك إنت تعالى معايا حبسطك
دفها بقوة ووقعها
أكرم: إبقي خذي ورقك من عند همس ما يشرفنيش أتعامل
مع واحدة مقرفة زيك
وخرج جري ورد كانت مصدومة وجريت من غير ما تبص
وراها ركبت الأسانسير وكان حيقفل بس أكرم وقفوا ودخل
ورد زعقت: جاي ورايا ليه روح كمل إلي كنت بتعملوا
مسك إيدها
أكرم: حبيبتي والله أنا كنت طردتها وهي فاجئتني
بعدت إيدوا عنها وعيطت: هي دي إلي حتتقبل إنها تبقى

 

 

 

مراتك مش كدة مش وحدة عندها 15 سن
قاطع كلامها و باس**ها سند جبينوا على جبينها
أكرم:عمري ما حقبل تبقى وحدة مراتي غيرك فاهمة
زاد صوت بكاها ضمها ليه
أكرم: أنا آسف يا روحي والله طردتها من الشركة ومش
حتعامل معاها ثاني
ورد: بجد
أكرم باس جبينها: آه يا حبيبتي عمري ما حسمح لوحدة ست
تقرب مني غيرك
وصل الأسانسير وبعدها عنوا ومسك إيدها
أكرم: يلا نروح بقى
ورد: يلا
طلعوا مع بعض و الشركة كلها كانت بتبصلهم
ورد بهمس: أكرم دول بيبصولنا كدة ليه
أكرم: بلاش نهتم بيهم يا روحي
رفع صوتو: كل واحد على شغلوا
إتفرقوا كلهم
أكرم: يلا يا روحي
ورد:يلا
وراهم كانت جنى وهي حتنفجر
جنى: وربنا مش حسيبك يا أكرم وحعرف مين دي ومش
حسيبها
خرجت وروحت
فتحلها أكرم باب العربية وركبت ولف ركب
أكرم: حبيبتي عجبتك المدرسة
ورد بتوتر: آه حلوة
أكرم: مالك يا روحي لو مش عجباكي نغيرها هي مدرسة
واحد صاحبي وعارفها كويسة
ورد: لا لا هي حلوة وعندي أصحاب هناك
مسك إيدها وباسها: تمام
ساق السيارة
ورد: ماما سميحة وحشتني
أكرم: أنا كمان والله
ورد: ممكن سؤال يا أكرم
أكرم: إتفضلي

 

 

 

ورد: هو سراج ما كلمكش
إبتسم: لا يا حبيبتي لو عايزة كلميه
ورد : آه والنبي
أكرم مسك خذها: يا خرابي على إلي قلبها طيب
ورد بوزت: هو زعقلي بس مش قادرة أزعل منو هو أخويا
أكرم: حنروح لعندوا بالليل بس هو أخوكي إزاي
ورد: لما خالتوا ماتت الله يرحمها ماما رضعتوا
أكرم:طيب يا روحي عايزة أجيبلك حاجة قبل ما نروح
ورد بخجل: عايزة أشتري هدية لسراج عشان نتصالح
أكرم: إنت تؤمري
وقف أكرم ونزلوا دخلوا محل رجالي ووقفت تختار
أكرم: بصي يا روحي إختاري إنتي وأنا حروح أعمل تيليفون
ضروري وجاي
وسحب كارت وإدهولها
ورد: تمام يا أكرم بس مش تتأخر
با**س خذها: طيب
طلع أكرم وهي قعدت تختار وعجبتها ساعة وأخذتها
زياد كان بيلف هو والشلة بتاعتوا وشافوا محل دخلوا عليه
مروان: عايز أشتري هدية لبابا بس مش عارف أختار إيه
زياد: خذلوا بدلة
مازن: لا إختار حاجة ثانية أحسن
زياد: تعالى نشوف الساعات
ورد شافتهم وخافت وتوتر وجات طالعة وهي لسة ما
حاسبتش
العامل مسك إيدها و زعق: حضرتك رايحة فين إنتي ما
حاسبتيش إنتي شكل محترم بتسرقي ليه
وقفت ورد ودمعت عينيها وزياد والشلة كانوا باصينلها بقرف
مازن: مش دي البنت إلي فالمدرسة

 

 

 

زياد: آه هي
عيطت أكثر مد العامل إيدوا ياخذ الساعة لقى بوكس بوشوا
ونزل فيه أكرم ضرب
ورد صرخت: أكرم أكرم سيبوا والنبي
أكرم بعصبية: بقى ده يقولك سرقتي وماسكك وبيبجح
ورد عيطت: والنبي يا أكرم
سابوا ولف ليها حضنها: آسف يا روحي
مسكت فيه بقوة
زياد بصدمة: يخربيتوا ده فرموا
مروان بسخرية: بس الواد أخذ علقة موت الأستاذ ده
متوحش
بعدها ومسح دموعها
العامل: أنا آسف جدا حضرتك بس هي كانت طالعة وما
حاسبتش وأنا إفتكرت إنها
بصلوا أكرم بعصبية: إفتكرت إيه مش يمكن جاية تاخذ رأيي
العامل: أنا آسف لحضرتك جدا
ورد: مفيش مشكلة يا أكرم تعالى نشتري من هنا أنا
عجبتني الساعة
أكرم: بس يا حبيبتي
ورد: يالا يا أكرم
حاسب أكرم وطلعوا
زياد: إيه ده مش ده أكرم شريك بابا
مروان: آه هو هي أختوا ولا إيه
مازن بإستغراب: أخت مين ده معندوش خوات
زياد: يمكن قريبتو
مازن: يمكن
مروان: يلا بقى نشتري
مازن: شوف الساعة إلي إختارتها البنت حلوة أوي
مروان: والله عجبتني أنا كمان
زياد كشر: مش راضي أعترف بس هي حلوة فعلا
مروان: طيب حاخذ دي
راح حاسب وطلعوا
روحو أكرم وورد البيت
ورد: طنط سميحة وحشتيني
حضنتها: وأنت كمان يا روح طنط المدرسة حلوة ولا إيه
ورد: آه حلوة جدا
سميحة: طيب يا روحي الحمد لله
أكرم: يلا يا حبيبتي روحي أوضتك إجهزي وعشان نحروح
عند سراج
سميحة: أيوة صحيح هو جا هنا يدور عليكم وقالي لما
يرجعوا قوليلي
أكرم: إحنا رايحين نزوروا
سميحة: أكرم أنا فكرت فكلامك يا حبيبي أنا بجد ظلمتك

 

 

 

أوي لما أجبرتك تتجوز ورد وظلمتها هي كمان عشان لسة
صغيرة وأنا حطيتها فموقف أكبر منها فلو عايز يا حبيبي
تطلقها إعمل زي ما أنت عايز بس هي حتفضل عايشة معانا
أكرم إتعصب: لا يا ماما مش مطلقها
سميحة: بس
أكرم: ورد مراتي يا ماما ومش حطلقها وده إلي عندي
سميحة بسعادة: براحتك يا حبيبي
أكرم: عن إذنك أروح أشوفها لو خلصت
راح الأوضة ودق الباب
ورد: إتفضل
دخل لقاها لابسة فستان سيمبل أوي أبيض لتحت الركبة
وفاردة شعرها و حاطة ربطة شعر سودا و شوز رياضي أسود
أكرم صفر: إيه القمر ده
إبتسمت ورد: أنا جهزت نروح بقى
أكرم مسك إيدها: نروح طبعا
طلعوا
أكرم: يلا يا ماما سلام
سميحة بفرحة: فحفظ الرحمان يا حبايبي
طلعوا ركبوا العربية وساق أكرم وصلوا لبيت سراج نزل
وفتحلها الباب
مدلها أكرم إيدوا : يالا يا قمري
مسكتو ونزلت دقوا الباب جا سراج وفتح وكان شكلوا مبين
تعبان
إترمى فحضنها:ورد
ورد طبطبت عليه: إنت كويس يا حبيبي
سراج: دلوقتي بس بقيت كويس
أكرم كان ماسك نفسوا بالعافية
أكرم: أحممم مش ندخل بقى
سراج بعد: آه طبعا إتفضلوا
بعد و عداهم يدخلوا
سراج: إتفضلوا
قعدوا وقعد سراج جنبها
أكرم بهمس: اللهم طولك يا روح
ورد: بتقول حاجة يا أكرم
أكرم بغيض: لا بقول ربنا يخليكم لبعض يا حبيبتي
سراج فهم أنو متغاض وكتم ضحكتوا: أحممم شكرا ليك
حضنها: إنت وحشتيني أوييي
ورد: وأنت كمان

 

 

 

سعل أكرم وبصلوا بحقد
سراج بإستفزاز: مالك يا أكرم أجيبلك مية
أكرم بهمس: مية يسقوا بيها قبرك يا بعيد
سراج: بتقول حاجة
أكرم: بقولك هو المطبخ بعيد عشان أروح أجيب مية
سراج: لا لف على اليمين تلاقيه
قام وراح المطبخ مسك الكاس وصب مية وشربها
أكرم بغيض: كان يوم أسود يوم ما وافقت أجيبها عندو
لف يرجع بس سمعهم بيتكلموا فرجع ورى شوية
سراج: هو أنتي مبسوطة معاه يا ورد
ورد: آه يا سراج أنا بحب أكرم أوي ومش حقدر أعيش من
غيروا يعني ما تتكلمش عن الطلاق ده ثاني
سراج: طيب يا حبيبتي بس لو زعلك إفتكري أن أخوكي
موجود وحيجيب حقك
ورد: عارفة يا حبيبي
سراج ضحك: هو مات فالمطبخ ولا إيه
ضحكت ورد: حروح أشوفو
قامت وراحت
ورد: أكرم أكرم أنت فين
حست بإيد سحبتها
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
جنى بغيض: مراتوا إزاي
علاء: أيوة هو ده إلي وصلت ليه
جنى: يبقى أنا جنى أترفض عشان حتتة عيلة
علاء بخبث: بس دي مزة مزة وحياتك

 

 

 

جنى: أسكت يا علاء لو عايز تفضل عايش
علاء: الله بقول الحقيقة طيب تعالي نعمل صفقة
جنى: صفقة إيه
علاء : أنا عايز البنت وإنتي خذي أكرم ليكي بمعرفتك
جنى بشر: طيب أنا عجبتني الصفحة وموافقة
غمزلها علاء: كدة تعجبيني ما تيجي
ضحكت بدلع وراحت معاه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجتي القاصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى