Uncategorized

رواية عشق سنيني الفصل التاسع 9 بقلم أحلام أبو العز

   رواية عشق سنيني الفصل التاسع 9 بقلم أحلام أبو العز

رواية عشق سنيني الفصل التاسع 9 بقلم أحلام أبو العز

رواية عشق سنيني الفصل التاسع 9 بقلم أحلام أبو العز

وأخيرا أتفق حور ويوسف أنهم هيخرجوا يجبلها الفستان ومسلتزمات الشبكه 
حور :يايوسف أنا مش عاوزه شبكه كفايه دبله وساعه ومش عاوزه شبكه كبيره ولمه ناس أنا عاوزه حاجه بسيطه كده 
يوسف :لأ علشان كلامك ده أنا هعملك شبكه يتحكي فيها الناس كلها 
حور :يايوسف أنا مبحبش المناظر دي 
يوسف : دي مش منظره دي قيمتك في قلبي يانن عين يوسف 
حور :بخجل يوسف عيب 
يوسف :ياسواد السواد لسه بتقوليلي عيب 
حور :هههههههه أيوه عيب 
يوسف :بت أنتي بتاعتي وملكي أنتي اللي دخلتي القلب وقفلت وراك ياجميل 
حور :بجد يايوسف بتكسف 
وخدودها حمرا ووشها ألوان 
يوسف :يعجبني الجميل اللي بيتكسف يسلملي نبض قلبي 
وأخيرا حور ومامتها هتقوم تجهز نفسها وهتروح تنقي فستانها 
يوسف :يلااا ياحور اتاخرنا 
أم حور :هههههههههه غلبان دا لسه بتختار هتلبس ايه 
يوسف :نعم  
ياحور أن كنتي لسه منقتيش أجي انقيلك 
حور :يالهوووي أنا طالعه أهووو 
يوسف وأم حور في نفس واحد هههههههههههههههه 
طلعت حور من قوضتها وكأنها ملاك علي الارض حوريه من الجنه 
حور :لبسي كده حلو ولاأغير 
يوسف :لأ مهو مينفعش كده خالص 
حور :خلاااص هروح أغير متزعلش 
يوسف :منا مش هلاقي عندك اللي عاوز البسهولك 
حور :إيه 
يوسف :نقاب 
حور :بقولك إيه من أولها مش تحكمات ياسي يوسف 
يوسف :غيره يانبض قلبي 
حور :طيب مش هغير هدومي يايوسف 
يوسف :بصي ياحبيبتي اللي انتي ومرايتك تقتنعي بيه متسأليش حد عليه 
حور :بثقه  حاضر يايوسف 
يوسف :بيقولوا في موضه اليومين دول يعني زي حبيبي عمري نبضي بلاااش يوسف دي 
حور :مش الوقتي ياحبيبي 
يوسف :ههههههههههه مني قولتيها خلاااص يانبض قلبي 
أم حور :مش هنبطل محن أنتم الاتنين 
يوسف :يلاااا بينا 
حور :تمام يلاااا 
يوسف :هاتي إيدك 
حور :ليه 
يوسف :أأنكچك 
حور :لأ عيب مينفعش 
يوسف :ياشتات الشتات 
حور :خلاص أقولك أمشي جمبي وأبقي كرماك 
يوسف :طيب أقولك أنا هروح وانتي حصليني أحسن 
أم حور :يالهوي منكم أنتم الاتنين أعملوا اللي تعملوه 
يوسف وحور بنظرات حب واضحه أنكچم بعض وهيطلعوا من البيت وحور كانت هتموت من الاحراج أن يوسف مأنكچها مش زي البنات اللي متصدق يجيلها عريس تبقي عاوزه تخرج علشان تغيظ صحابتها وجيرانها بل حور العكس تماما 
حور ويوسف طالعين من البيت وحور أول ماطلعت الشارع وشها أحمر من كسوفها 
يوسف :وهو ماشي معاها بيبصلها لقا وشها أحمر  فقال لها ياحور بعد كده متحطيش مكياچ انتي كده عسل 
حور :أنا مبحطش يايوسف 
يوسف :أومال إيه الاحمرار اللي علي خدودك ده 
حور :كسوف 
يوسف :منا عارف ههههههههههه
حور :معتش تكلمني سبني في حالي أول مره الناس تبصلي بالطريقه دي 
يوسف :يبصولك أنتي بتحلمي دا بيحسدوكي دلوقتي علي الموز اللي ماشي جمبك 
حور :وليه ميكونوش بيحسدوك عليا 
يوسف :عندهم حق أصل أنا خدت القمرر 
حور :هزعل منك بقي يايوسف بتحرج ش
يوسف :يخصمني نبض قلبي لو زعلتك يانور عيني 
حور :????????يسلملي نبض قلبك 
يوسف :يادين النبي علي الرقه والجمال ياناس أنا أمي دعيالي ليله القدر 
وكملوا طريقهم ومشوا وفي السكه قابلوا أسماء بنت عم حور 
حور :إزيك ياأسماء 
أسماء :بنظره غير مفهومه ليوسف كلها غل وحقد إزيك يا يوسف  
يوسف :باستغراب الله يسلمك 
حور :هو أنتي مبترديش ليه ياسمكه عليا 
أسماء :ببصه وحشه لحور ونظره غير مفهومه ليوسف عاوز حاجه يايوسف 
يوسف مردش عليها لأن فهم هيا عاوزه إيه وعلشان يحرق دم أسماء قال لحور يالا يانبض قلبي الجو هنا مش علي هوايا بنظره كيد لأسماء 
حور :يلاا يايوسف وقلبها بيتقطع من بنت عمها اللي هيا كانت أكتر من أختك وبتسأل نفسها أنا عملت إيه ليهم علشان يعملوا كده والموضوع شغل دماغ حور وقررت تفهم ايه اللي بيحصل حواليها وقررت تعرف سبب التغير من عمها ومرات عمها ولاد عمها 
يتبع…
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!