Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة التاسعة 9 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة التاسعة 9 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة التاسعة 9 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة التاسعة 9 بقلم رنا أحمد 

في شقه ادم :٠٠٠٠

شمس بصدمه:نعم مقدم ازي ممكن افهم مع ان كده اني اتقرطست صح.

امجد بضحك:هههههه تقريبا كده.

احمد بغمزه وضحك:هههههه احلى قرطسه ي حياتي.

شمس بغيظ: ممكن افهم ده كله حصل ازي ودلوقتي حالا.

ادم بضحك:هههه انا هفهمك ٠

(فلاش باك لكل الي حصل علشان نفهم مع بعض واحده واحده ????)

في شقه للمقدم أمجد العامري :٠٠٠

كان يجلس امجد بدموع وهو يمسك بصوره زوجته الذي تم اغتصابها ووفاتها علي يد كلاب انعدمت من قلوبهم الرحمه ومن وقتها وهو كلف ذاته بذاته القبض والهلاك لهذه النوعيه من الوحوش ليقاطعه جرس الباب ٠

امجد بدهشه:صلاح بيه ٠

اللواء صلاح: ازيك ي امجد ممكن ادخل.

امجد :اه طبعا اتفضل سعادتك ٠

في الداخل :٠٠

صلاح :عامل ايه ي امجد.

امجد بمراره :تمام سعادتك.

صلاح بمكر:وايه اخبار ماكس.

امجد بصدمه:حضرتك عرفت٠

صلاح: طبعا عرفت وعرفت انك بتحاول توقعه من زمان ورغم انك عارف كل ده الا انك ساكت ٠

امجد:انا ساكت علي كل جرايمه لحد ماوصل للي وراءه حاتم مستحيل يكون هو الي وراءه كل ده لواحده اما شخصيه ماكس فانا اخترعتها علشان اقدر اكون قريب منه واوصل للي انا عايزه وطبعا بالنسبه للبنات انا بنقذهم باي اني بقنعه اني بشتريهم وادفع والحقيقه اني بهربهم.

صلاح :بيفكركوك بيها مش كده.

امجد بمراره :طبعا هي مقدرتش احميها ويمكن علشان كده ربنا قدرني اني اقف في وشه الكلاب الذي حاتم والي وراءه والي زيهم كاني بنتقملها بالظبط وفي ضحيه كمان معاه وابنها.

صلاح باستغراب:قصدك مين.

امجد :مراته بس الحقيقه انه حابسها وهددها بفيديوهات ليها وعندها ابنها في غيوببه من سنين وبيهدها انه هيموته بانه هيمنع الفلوس الي بتتدفع في امريكا لعلاجه وده الي مخليها تشتغل معاه وللأسف بتقدم جسمها قصاد الفلوس.

صلاح :قصدك ان عايزه الي يساعدها هي وابنها وقصد كده ممكن تسلموه لينا.

امجد :طبعا وفي الحال كمان بس تبقا في امان هي وابنها٠

صلاح: اسمها ايه الست دي ي امجد.

امجد :اسمها انجي فتحي وابنها اسمه تيام.

صلاح بصدمه عارمه:بتقول مين انت متأكد.

امجد: ايوه طبعا خير سعادتك فيه ايه.

صلاح: هقولك ي امجد.

وقد قص عليه صلاح كل شي ف صلاح كان صديق مقرب لعم ادم ويعرف قصه والددته جيدا وهو من ساعد ادم في دخول كليه الشرطه

امجد بصدمه:معقول واحده زي دي تبقا والده ادم زيدان الظابط المعروف انا فعلا كنت بسمعه يقولها ابنك ودايما كان بيتفرج على صوره هي ومراته بس انا معرفش ادم هو كان دايما يقولي انه ابن مراته.

صلاح بحزن:للأسف ايوه امجد اسمع احنا هنروح نقابل ادم واحمد وادهم دول اكفاء ظباط عندي وهيسعدونا في الخطه دي واننا نقبض عليهم بس امجد اوعا سيره والده ادم تيجي قدامه تمام انا في دماغي خطه هتخلينا نعرف نقضي عليهم واحنا بعيد.

امجد باقتناع :تمام سعادتك.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في الاداره :٠٠٠٠

ادم بغضب وخوف:لا طبعا سعادتك اشمعنا حنان انا بكده هعرضها للخطر.

حمدي :ادم احنا هنامن حنان كويس متقلقش بس كل الي اقدر اقولهاولك ان حنان بالذات هي الي لازم تقوم بالمهمه دي ٠

ادم بخوف: لا طبعا ي افندم انت عيازني اسلم مراتي لناس زي دول.

ادهم :حنان ميتخافش عليها ي ادم.

احمد:صدقني ي ادم لو كانت اي واحده من اخواتنا كنا وفقنا علطول ده عمل انساني.

صلاح :ادم صدقني مراتك هتكون في امان وبعد مالمهمه دي تخلص بامان الله هتفهم احنا ليه صممنا علي حنان.

امجد:انا بم اني ماكس هطلب من حاتم انه يجبلي حنان لانها عجباني مقابل مبلغ كبير من المال هطمعه وهعرفه اني هضرب عصفورين بحجر لما ادخلك انت في دوامه.

ادم :قصد سعادتك ايه.

امجد:حد زي حاتم واللي وراءه مش سهل يقتنعوا بحاجه كده لازم بالادله والتسجيلات والفيديوهات هما حياتهم كلها ماشيه كده ولازم يتاكدوا من كده.

احمد باستغراب:حضرتك قصدك ايه.

امجد:طبعا انا اسف اني اقول كده يعني لازم يعرف ويتأكد انه في سبب قوي دمر ادم مش بس ادم انتم التلاته بعد معرفه من اللواء صلاح انكم بتحاولي توقعوه من زمان يعني بالاوضح يعرف ويتاكد مثلا ان حنان بتخونك مع احمد مثلا وبكده هيسهل خطفها وهتبقوا انتوا كجبهه واحده اتفراقتوا وادمرت ومن جهه تانيه حنان بقه معاه وهياخد الفلوس وفي نفس الوقت انت عمرك مهتدور عليها بعد مخانتك ولا هتفتح عليه النار وبكده هنعرف نوقعه هو والي وراءه.

ادم بقلق:هي خطه محترفه بس انا قلقان علي حنان ومش عارف اذاكانت هتوافق ولا لا. 

صلاح :قولها وصدقني هنامنها فوق متتخيل وامجد هيبقا معاها بس صدقني ي ادم هنحس كلنا بفرحه كبيره لما ندمر الخليه المشبوهه دي وننقذ للبنات دول. 

ادم :ولو ده حصل موضوع الخيانه ده هنعمله ازي وازي هنقنعه. 

امجد :بنت بنت معرفه بالنسبه الكم هنسجل الاتفاق الي بيني وبينها انها بتحبك ي ادم ومستعده انها توقع بينك وبين حنان واحمد طبعا او ادهم اي واحد وتسعادنا طبعا وكل حاجه بعد كده حتى خناقتك مع حنان وكل حاجه علشان يتاكدوا بس هي مين البنت دي. 

احمد بضحك:هههههه هو فيه غيرها البت شمس اختك ي ادهم. 

ادهم:شمس اشمعنا ي عني. 

ادم :احمد عنده حق ي ادهم شمس هي الوحيده الي تنفع. 

صلاح :كده تمام ادم تقنع حنان وادهم يقنع شمس وبعدين هنتفق كلنا علي الخطه كلها. 

ادم :بس انا عندي كلمه صغيره شمس متعرف بالاتفاق الاولاني خليها تحس انه طبيعي وان امجد بيه الي بالنسبه الها هيبقا ماكس انه فعلا بيشتغل معاه وتحس انها هتقوقعه لانها بتحب تعيش الدورشويه وغيره كده مبتبلش في بوقها فوله. 

احمد بضحك:ههههه عندك حق والله ي ادهم. 

ادهم بغيظ:متتلم يلا بقا. 

امجد :تمام مفيش مشكله المهم في أسرع وقت ٠

الجميع:تمام سعادتك. 

????♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️????♥️????????????????????????????????

في شقه ادم :٠٠٠

حنان بحماس:ودي عايزه كلام ي ادم طبعا موافقه.

ادم بخوف:ايه الحماس الي انتي فيه ده انا هموت من الرعب عليكي٠

حنان بحب وعشق:ايه ي مالك قلبي ده انا مجنونتك مجنونه ادم يعني افوت في الحديد وبعدين البنات دول لازم حد ينقذهم ده انت لما حاكتلي قلبي اتوجع عليهم اوي الله يكون في عون اهلهم. 

ادم بعشق:انا بحبك اوي اوي علي فكره. 

حنان بعشق:وانا بعشقك ي مالك قلبي ووهنعدي صدقني هنعدي. 

ليحتتضنه بعضهم بحب وعشق. 

♥️????????????????????????????????????????♥️♥️????????????????????

في شقه ادهم :٠٠٠٠

شمس بغرور: وانتوا بقا هتدفعوا كام قصاد المساعده الجامده اوي دي الي مش قدرين عليها٠

ادم بزهق:جرا ايه ي بت ده عمل انساني فكري في البنات الي بتروح ضحيه دي. 

ادهم: متخلصي ي شمس دي مهمه ساهله. 

احمد :محدش يزعق ل مزتي كده.

ادهم بغيظ: الله يحرقك انت والزفته دي. 

ادم :اسمعي ي شمس الراجل ده بيقعد في الكافيه بتاع ليالينا علطول انتي بقا هتشتغلي عليه يمكن نطلع منه باي معلومه. 

شمس بغرور: وحياتكم ولا هقربله هو الي هياجيني لغايه عندي ويفتح معايا كلام. 

ادم :ربنا يستر. 

ادهم :اسمعي ي بت الراجل ده هيبقا بكره في الكافيه واحنا هنكون مامنينك كويس اوي فاهمه. 

شمس بغرور:تمام اعتبروه حصل وهعرفلكم من الراجل ده وكل الي وراه كمان. 

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في الكافيه :٠٠٠٠

امجد :شمس. 

شمس وهي تحدث ذاتها :اهو وقع لوحده اهو احممم ايوه انا مين حضرتك. 

امجد :بصراحه انا عايزك في مصلحه. 

شمس :خير. 

امجد :حنان مرات ادم عايزها انا سالت عليكي وعارف كل حاجه وعارف انك علي علاقه بيهم وانك تقدري علي كده. 

شمس وهي تحدث ذاتها:ي نهار اسود حنان انا هخده علي قد عقله لحد ماقولهم بقا واشوف هما هيقوله ايه وانت بقا ايه الي عندك وايه الي مخليك متأكد اني هعمل كده. 

امجد بخبث:الفلوس هتاخدي الي تتطلبيه وعندي الخطه كمان. 

شمس :اي هي بقا الخطه دي. 

امجد بمكر:خيانه مثلا فكره حلوه مش كده سهله انها تبقا ليا بعد مادم يصدق انها بتخونه. 

شمس :تمام مقدرش اقولك اني هساعدك بس هرد عليك. 

امجد :تمام ده الكارت بتاعي هستناكي تكلميني. 

♥️♥️♥️♥️♥️????????????????????????????????????????????????????

في شقه ادم :٠٠٠٠

شمس :انتوا سمعتوا الي انا قولته. 

ادم :سمعنا وهيتنفذ. 

شمس بصدمه :نعم انت بتقول ايه ي ادم. 

ادهم :دي هتبقا خطه علشان نقدر نقبض عليهم. 

احمد :هنوقعهم في شر اعمالهم. 

ادم :انا هقنع حنان بالموضوع المهم انتي هتقابليه وتفهميه انك معاه في الخطه فاهمه. 

احمد :وامسكي جهاز التسجيل ده لانك هتسجلي كل اتفاقتك معاه. 

شمس :والخطه دي هنفذها ازي. 

ادم بمكر:هقولك. 

????????❤️????????????????????????????????????????????????????????????

في مكان ما :٠٠٠٠

حامد بطمع :لا الخمس تلاف جنيه دول مينفعوش ي شمس. 

شمس بحده:جرا ايه ي حامد مترضا بلقيل ي اخويا وانت هتعمل ايه ي عني ده قميص هتاخدوا من عند مراتك وتجيبهويلي. 

حامد :وانتي هتعملي ايه بالقميص ده. 

شمس بغضب:وانت مالك ي حامد متعمل الي بقولك عليه وانت ساكت. (انتهي الفلاش باك) 

♥️♥️????????????????????????????????????♥️♥️♥️♥️????????????

باك :٠٠٠٠

شمس بغيظ:بقا كده كل الوقت ده كنتوا بشتغلوني. 

ادهم بضحك:ههههه بالظبط كده. 

ادم :معلش متزعليش احنا كان لازم نعمل كده علشان تباني طبيعيه قدام امجد وكل التسجيلات الي سجلنها وبعتناها تبان حقيقه ومحدش يشك. 

صلاح :المهم دلوقتي اننا نبدء التنفيذ بجد والسرعه كمان محدش عارف عامر ممكن يكون بيخطط لايه. 

امجد :انا هسافر بكره ل حنان وجودي هنا اكتر من كده هيخلي حاتم يشك وإنشاء الله هننهي المهمه دي علي خير. 

ادم بدعاء :يارب وترجعيلي بلسلامه ي حنان

يتبع..

لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!