Uncategorized

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة سلام

 رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة سلام

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة سلام

رواية حبيبتي أم لسانين الفصل الثامن 8 بقلم بسمة سلام

وبعد مرور الوقت علي الساعه الواحده بعد مننصف اليل… 
شمس::اه ولقيت الطبطبه..واقوي لو منتاش بعيد..حبيبي بالبونط العريض.. غالي واقرب من الوريد
عدي:: بس بس مش كفايه صوتك وحش
شمس:: والا ادخلك اخرج يلا من البلكونه 
عدي:: انا قاعد ف شقتي 
شمس:: هيا بداءت ما تسكن جمبي معناها قررررف
عدي::بس النومه علي السرير جميله السرير مفروش حلو والغرفه كمان 
شمس::وربي كان حلمي احطلك تعبان بس نقول اي بقا
عدي::بتقولي اي 
شمس::بكلم نفسي انت اش حشرك يا بارد 
عدي::يخربت لسانك……طب بقولك اي
شمس::مش بتعرف تسكت مش بتعرف تقعد عادي يوووو دانت  غريب وعجيب لا فعله انت…
عدي::يقاطعها…. بس بس بس ف اي اسكتي انتي قولي لنفسك الاول 
شمس::دا انت عيل بقسمطه 
عدي::انا هعمل شاي تشرىبي معايا 
شمس:: بلبن
عدي::حاااااضر
شمس:: بلبن
عدي::حاااااضر  يدخل
شمس:: وسكر زياده
عدي:: يرجع حاضر
شمس:: بقسماط
عدي::خير نعم افندم 
شمس:::لا لا عايز بقسماط احقيقيه اسقيها ف الشاي بلبن 
عدي::صبرني يا رب حاضر ومالو 
شمس:: وف المج يا ريت 
عدي:: يقعد علي الكرسي ويحط رجل علي رجل 
انا قولتلك هعمل  حجة لا محصلش انا مش هعمل حجة اتشرطي بقااا برحتك
شمس:::مخلاص انت هتعمل فيها طير الليل الحزين
عدي:: انا هقوم اياك تتكلمي
شمس::حاضر………..بس متنساااالش المعلقه يا كابتن
بخلع الشبشب..احدفك بي طيب دانتي بت بلسانين
بينما تجلس شمس تنتظر عدي خرج عاصم ليراهاجالسه 
عاصم::احم احم
شمس:::اي يا جرجيرة مش باين لي 
عاصم::عادي انتي بتعملي اي 
شمس::ولا حجة كنت باخد نفس فاااا…..
ليدخل فجاه بيده  الشاي بلبن والبقسمط ولب وتسليا 
وينظر لهذه الاشياء
عدي::يلا يا ستي اتبسطي اديني عملتلك احلي كوبيه شاي بلبن
عاصم:: امم كنتي بتشمي هواء ولا. بتشمي شاي باللبن
شمس:: انتو لسه متعرفتوش يا خبر ابيض لا ازاي طبعا طبعا 
عاصم قدي ومعايا نفس الجامعه والمدرج واوقات عشان هو جرجيرة بيقعد جمبي وساكن جنبنا بس علي الناحيه اليمين 
اعرفك بقا عدي ابن خالتي و وربنا لسه عارفه من كام ساعه دكتتتتتور يعني اكبر منينا لو سنتك وجعاك اي حاجه ادينا رنه ونتصرف عندنا دكتور ببلاش
عاصم::تمم شكرا تصبحي علي خير
عدي::ونت من اهله
تحمل شمس الكرسي وتضعه بجانب جدار هو الذي يفرق بين بلكونه عدي وشمس فقط
واخذت المج وجلست 
عدي::احكيلي عنك شويه
شمس::ليي ناوي تتجوزني
عدي::لا طبعا
شمس::هو انت تطول 
عدي::طبعا 
شمس::طب اتلم بقا بدل مرميك المرة دي بالشاي
عدي::لالالا مجنونه وتعمليها
شمس::ايووه اتلم كدا
نامو وهما بيتكلمو 
وصحيت الصبح 
ودخلت خدت شاور وصحيت وبتلبس عشان 
تخرج تروح الكافي لصحبتها فلبست بنطلون اسود وسوي تيشرت اسود وكوتش ابيض
خرجت من الباب 
عدي::بقولك اي 
تنظر له 
شمس:اي دا ايي دا انت لبس شبهي لي 
عدي::لا ف فرق النظرة 
شمس::رايح فين 
عدي::خارج اتمشي شويه وزهقان
شمس::يلا ف داهييه
عدي::طب طب استني 
شمس::خير
عدي::طب تخديني ابوس ايدك يا شموستي 
شمس::لا
عدي::معليش زهقاان هروح الكافي الاهتروحي اشطا
شمس::قدامي قدامي.
ف كافيه يدخل عدي وشمس بنفس الملابس بنطلون وتيشرت وكوتش اسود 
شمس:: اي يا شباب عاملين اي
 عدي:: ازيك ازيك ازيك اخبارك
يجلس الجميع
شمس::اعرفكم بقسماطه او عدي 
شريف::الا هو مين بقا 
عدي::اعرفكم انا عدي ابن خالت شمس
شمس::خلاص خلاص انا عارفه انك فخور انك قريبي بس خلاص 
عدي::يا شيخه اتنيلي علي اي يعني 
شمس::ششش
شمس:: طيب قولولي اي المشكله 
امينه:: ولا حجة مفيش 
عدي:: طب هقوم اعمل مكلمه اناا 
امينه:: لا لا خليك 
شمس:: يا شيخ اتنيل اقعد وانتي انجزي بقا
امينه:: نفس الموضوع بابا مش عايزني اتجوز بيت مامته ولازم شقه لوحدي 
شمس:: من الاخر قدام الكل يا امينه انتي عايز الشقه ولا عايز شريف 
امينه:: بصرحه????
شمس:: هااا
امينه::: الشقه ????
شمس::: عين العقل ????????????????????
امينه::: صح
شمس:: طبعا امااال اي 
شريف:: اها يا بت عررررررر صحيح
بداء يتعرفو ويتكلمو وحبو عدي جدا 
عدي:: هنستاذن احنا بقا 
شمس:: خد بالك من نفسك يا بقس…  اقصد يا عدي 
عدي:: لا تعالي خدي معايا
شمس:: يعني اي 
عدي:: يعني هتروحي معايا 
شمس:: ودا مين قال كدا بقا 
عدي:: انا
شمس:: هو اي الا انا هو انت الشركه الالمانيه ف اي 
عدي:: بعد اذنكم تعالي
شمس:: ولا ولا طب استني اجيب النضارةه 
عدي:: ممم
شمس:: طب استني الشنطه
عدي::: اهوو
شمس:: طب استني… 
عدي:: يابت امشي بقا 
في الطريق وكانت الساعه التاسعه والنصف
عدي::يا هبله 
شمس:: انت هتلبخ بقا 
عدي:: لا لا مش قصدي 
شمس:: اماااال…. اقولك تعالي معايا 
انا هوريك انا بسيطه ازاي
ذهبت لمحل سندوتشات بسيط ف الشارع 
شمس:: عايزين اربعه لوسمحت
عدي:: يبتسم وهو سعيد للغايه
ا
شمس:: اتنين كانز  … اقولك هات واحده وهو لا ????
عدي:: يا معفنه
شمس:: خلاص خلاص متعيطش هجبلك ????
هما مشين علي الطريق تجري فجاه وتقف فجاه كان الطريق بالكامل فاضي 
عدي:: اهمدي بقا 
شمس::: دا انت نكدي علي الاخر واالهي 
عدي:: خالص انا بحب اللعب والهزار اقولك علي حجة 
شمس:: اي 
يفتح عدي ازازه المياه ويبدا برش عليها 
شمس::وهيا تجري وتنظر خلفها وتضحك كثير 
يا عيل ياا صغير بس بس اتغرقت بسسس بقااا بقول 
????????????????????????
امام باب الشقه 
عدي::تعالي ادخلي 
شمس::لي معنديش شقه ولا اي 
عدي::طب اي اعمل حسابك ف شاي بلبن انهارده 
شمس::اها جدا
عدي:: تمم هدخل انا ونبقا نطلع ماشي 
شمس::ماشي يا بقسماطه 
دخل عدي بيته 
وقبل ان تدخل شمس خرج عاصم 
عاصم::عايز اقولك حجة
شمس:: جرجير انت فين من موده 
عاصم::معليش منتي مشغوله بالشاي بلبن 
شمس::عايز اي قول 
عاصم::اناااااا…..انا عايز اقولك اني حاسس اني…….
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فوزية القوية للكاتبة اسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!