Uncategorized

رواية عشقتك سراً الحلقة السابعة 7 بقلم فاطمة خميس

رواية عشقتك سراً الحلقة السابعة 7 بقلم فاطمة خميس 

رواية عشقتك سراً الحلقة السابعة 7 بقلم فاطمة خميس 

رواية عشقتك سراً الحلقة السابعة 7 بقلم فاطمة خميس 

قمر بصدمه :ايه 

احمد :بقولك انا وايه مش مخطوبين انا عملت كده عشان مش عاوزك تكوني مرغمه انك تتجوزيني 

قمر:لا والله وده ازاي يعني 

احمد :انا قولت انك لو بتحبيني هيبان عليكى وهتحولي تدافعي عن حبك عشان كده اتفقت مع ايه انها تمثل انها خطيبتي عشان اتاكد من مشاعرك ومكنش بظلمك 

قمر :يعني انت كده مش ظالم لما ابقي متجوزة من غير ما اعرف وقرارات حياتي كلها انت الي بتاخدها كده مش ظلم 

قالت جملتها الاخير بصوت مرتفع 

احمد وقد اقترب منها وأمسك كتفها :انا كنت بعد الخطوبه هقولك لاني اتاكدت انك بتحبيني 

قمر:لا والله واتاكدت ازاي بقي 

احمد :الحاجات دي بتتحس يا قمرى 

قمر بتلعثم :طيب اااحب اقولك ااان احساسك غلط انا مش بحبك 

احمد   :لا والله طيب وعيونك غلطانين بردوا بلاش وقلبك الي هيطلع من مكانه دلوقتي ده انا سامعه صوت دقاته

وضعت قمر يدها علي قلبها في حركه تلقائيه وهزت رأسها بالنفي وتقول مؤكده :انا قولتلك يا احمد انا هتجوز ايمن انت لازم تطلقني

امسك احمد يدها وجذبها إليه ليصبح وجهه قريب منها ليقول بصوت هادر :بصي بقي انتي هتتصلي دلوقتي بايمن الزفت ده وتقولي كل شئ قسمه ونصيب بدل ما اتصل بيه انا بس هقوله البقاء لله في قمر 

قمر :لا مش هعمل كده 

احمد    :لا هتعملي 

اخذ احمد هاتفها ويده تعبث في الهاتف حتي وجد رقم ايمن ثم قال بتهديد :والله يا قمر لو مقولتيش الي انا قولته هكلمه انا وساعتها متلوميش الا نفسك 

هاتف ايمن واعطي الهاتف لقمر حاولت أن تتحرك بعيد عنه ولكنه حاصراه

قمر :ازيك يا ايمن 

ايمن :تمام انتي عامله ايه يا قمر وحشتيني 

قمر وهي تنظر لاحمد الذي ينتظر ردت فعلها قالت بتوتر :ايمن انا عوزة اقولك حاجه للاسف انا مش هقدر اكمل 

ايمن :تكملي ايه 

قمر :كل شي قسمه ونصيب يا ايمن 

ايمن بصدمه :ليه بتقولي كده يا قمر انا لسه متكلم معاكي الصبح ومكنش في حاجه ايه الي حصل 

قمر بتلعثم :محصلش حاجه بس ااانا 

ايمن بعصبيه :انتي ايه ها بتحبي احمد صح طيب وانا انتي فاكرة اني هسيبك لا ده بعينك انا هتجوزك برضاكي او حتي غصب 

قبل أن ترد قمر كان احمد اختطف الهاتف منها وقال بصوت هادر :اااايمن انت بتهددها انت عارف من الاول انك مستحيل تتجوزها 

ايمن بضحك هستيري :بس هي مش عارفه 

احمد :انت انسان مريض لازم تتعالج 

ايمن وقد أظلمت عيناه وتحولت ابتسامته لعبوس : قمر ليا يا احمد ليا وبأي شكل هاخدها 

احمد بعد أن ألقي عليه كافه التهديدات والسباب الذي يعرفه ثم اكمل بتهديد :انت لو فكرت بس تبص لمراتي قول علي نفسك السلامه فاااهم والله هخليك تندم علي اليوم الي فكرت فيه انك تبصلها حتي 

ضحك ايمن وبدت ضحكته كالمجانين ثم اكمل :هنشوف والشاطر الي يضحك في الاخر  ثم اغلق الخط 

نظر احمد لقمر التي تحول وجهها للون الأصفر تنظر له يرعب بعد تهديدات هذا المجنون نعم مجنون كان احمد عنده حق من منعها من الزواج منه فهو مريض 

احمد بحنان وهو يملس علي شعرها :متخافيش منه يا قمر محدش هيقدر ياذيكى طول ما انا موجود

بدأت قمر بالبكاء فهي خائفه صوته كان مرعب وهو لديه ما يكفي من النفوذ الذي قد يمكنه منها 

امسك احمد وجهها بين كفيه ورفع وجهها له وقال:قمر بصيلي انا جنبك متخافيش 

نظرت له قمر بعينين دامعتين ليمسح احمد الدمعه الفاره علي خدها ويقبل يدها بحنان وهو يطمئنها ان كل شي سوف يكون بخير 

ابتسمت له قمر بحنان 

احمد :طب ايه 

قمر بتعجب :ايه 

احمد :مفيش حاجه كده ولا كده تحت الحساب 

ضربته قمر علي برفق وهي تهمس :انت قليل الادب 

احمد ببرائه زائفه :لا اوعي تفهمي صح انا قصدي انك تقوليلي كلمتين حلوين او الصراحه هي كلمه واحده الي نفسي اسمعها منك يا جميل (حمدي الوزير رياكت لاف ????????)

قمر وقد فهمت ما يشير إليه وقالت بخجل :بعينك ده انت لازم تتعب وتسهر وتحب وتقول شعر كمان 

احمد :اذا كان علي التعب فانتي تعبتيني معاكي علي الاخر وإذا كان علي السهر فأنا كنت اسهر مانامشي وانت تنام متسهرشي ????????????????????????

وإذا كان علي الحب فأنا يعشقك يا قمرى ⁦♥️⁩???? 

قال بنبرة أكثر مرحا :وإذا كان علي الشعر فانتي جيتى في ملعبي 

قمر :لا بجد فجأتني ????????

احمد انتي بتستخفي بيا طيب اسمعي دي 

احم احم 

قطعني حته حته 

وارميني لأي قطه 

انا كنت بحب سته 

دلوقتى بحبك انت 

ها ايه رايك

قمر :هما مين 

احمد :مين دول 

قمر :السته يا ظريف 

احمد :معرفش 

قمر :لا والله امال بنحبهم كده وخلاص 

احمد وهو يغمز :انتي  بتغيري يا بيضه 

قمر :هاا لا تغير ليه انا بسال عادي 

احمد :شوف ازاي لا والنبي ايه 

قمر بتعجب :انت مال طريقه كلامك بثت عامله كده ليه 

احمد :ما انا لقيتك بتحبي المهرجانات روحت اخدت كورس من العمال عندي في الشركه والمصنع واشي السواق والحارس ياااااه متعديش 

قمر :ده بجد 

احمد :اه والله طيب بصي الشعر ده 

توفي بس محشي بصوص كرميل 

مسأله ومش لاقي ليها حل 

انتي حبك مش بيقل يا معلمه 

قمر :اسمها يا معجزة 

احمد :لا انتي معلمه 

نظرت له قمر بخجل ثم اخفضت بصرها ليرفع وجهها بين يده وقال بحب :انا بعشقك يا قمري 

قمر :…..

احمد :قمر لو مش موافقه تكوني مراتي قولي وانا لايمكن هسيبك بردوا ????????

ثم اكمل بنبرة جادة انا مش عاوز اغصبك علي حاجه 

قمر:….

احمد بحزن مصتنع :خلاص يا قمر انا فهمتك في اقرب فرصه هطلقك 

قمر مسرعه :لااااا استني هو مش السكوت علامه الرضا 

ابتسم بخبث :الصلتو علي النبي ايوه كده يا مشمش 

قمر :بص بلاش تزودها كده ما انا مش متجوزة بياع خضار

احمد :من عونيا 

كانت تمشي في المول تجلب ما ينقصها من أشياء لكي تكمل بيتها مع حبيب قلبها وفارس احلام طفولتها وكانت تبدو عليها السعاده 

خرجت من المول واتجهت نحو سياراتها لتختفي الابتسام وتلتفت وهي تحاول الفرار ممن يحاول أن يدخلها سيارته 

ولكن للاسف كان هو اقوي منها وادخلها سيارته وانطلق بها 

كان يزرع الأرض ذهاب واياب وهو يحاول أن يتواصل معها ولكن دون فائده حتي وجدها تتصل به اجاب بسرعه :أيوة يا حبيبتي انتى فين قلقتيني 

ايمن :حلو 

القلق حلو , 

احمرت وجهه من الغضب واظلمت عيناه وقال بصوت خطير :عارف لو لمست شعره منها متلمش الا نفسك 

ايمن وهو يضحك بهستريه ،:شعره ههه هنشوف 

ثم اغلق الخط ليركل احمد الكرسي الذي أمامه ثم أخذ يجرى عده اتصالات أولها مع البوليس ومع لواء صديق له واخيرا اتصل علي رجاله فهو يعرف اين هو ولكن كان عليه أن يبلغ السلطات المعنية 

اقترب منها ايمن ببط وقال :ليه اخترتيه هو ها هو احسن منى في ايه طيب ها ردي 

قمر :احسن منك في كل حاجه وعمرك ما هتكون زيه 

صفعه هذا كان رده عليها ثم جذبها من شعرها وهو يقول :انا هوريكي ورفع يده لكي يصفعها مرة أخري

أغمضت عينيها تنتظر القلم الثاني طال بها الانتظار فتحت عينيها علي صوت تأوه ايمن 

من ضربت احمد 

احمد :بتمد ايدك عليها يا …. والله لاربيك من اول وجديد وأخذ يركله ويكيل له اللكمات في كامل جسده امسكه صديقه قائلا :كفايه كده يا احمد هيموت في ايدك سيبه انا هنصرف معاه واوعدك مش هيتعرضلها تانى 

ذهب احمد لقمر التي كانت تبكي بشده فك قيدها ثم امسكها من كتفها يتفحصها وقفت عيناه عند تلك الصفعه لمسها برفق وهو يعتذر لها لانه لم يكن معاه فلو كان معاه ما كانت اختطفت 

قمر بصوت متعب :انا عوزة اروح يا احمد 

امسك احمد يدها وتوجه نحو المنزل 

صعد كي يطمئن عليها وجدها تبكي مجددا بدأ يطمئنها وهدئها حتي هدأت ثم قام ولكن يد قمر منعته من النهوض 

قمر :خليك جنبي يا احمد انا خايفه 

احمد :ابدا يا قمر اوعي تكوني خايفه انا ديما هكون جنبك 

قمر :توعدني 

احمد :تتجوزينى 

قمر :طب ما انت جوزي 

غمز لها احمد وقال :لا انا بقولك عادي يعني زي يا بت ده انتي مراتي كده 

اعتدلت قمر وهي تقول انت كنت بتكذب يا احمد 

احمد :انتى تعرفي عني كده 

قمر :اه 

احمد :طيب متفاجأه ليه 

قمر :اعاااااا انت ضحكت عليا 

احمد :لا يا سرينه انتي بس لازم نكتب تانى لانك مكنتيش موافقه ومكنش فيه اشهار يأما نكون متجوزين عرفي ايه رائيك ????

قمر :قليل الادب ????

احمد :شكرا ????ها موافقه 

قمر :…

احمد :خلاص مش هضغط عليكي وكاد أن يخرج 

قمر :انت يا كابتن مش قولنا السكوت علامه الرضا 

احمد وهو يصفق بيده :هو ده الكلام يا معلمه 

قمر :لا كده شكلي هرجع في كلامي 

احمد وقد اقترب منها سريعا :ولا تقدر انتي قمرى انا وهتفضلي تنورى حياتي علطول 

بعد مناقشات واقناعات وحيل عديده وافقت فتحيه ونجوي علي الزواج 

دخلت قمر الغرفتها وجدت صندوق علي السرير فتحته اذا به الفستان الذي اختاره لها احمد في المول ووجدت رساله منه وكتب فيها 

فاكرة لما قولت أنه كأنه معمول عشانك انا مكذبتش لانه فعلا معمول عشانك انا عملته ليكي واصريت انه لونه يكون ابيض عشان لو مكنتيش وافقتي انك تسيبي ايمن كنت هخطفك واتجوزك (يااااا معذب قلوب العذارراااا????????????????)

انتي عشقي ادماني واكسجيني وقمر حياتي 

يعني من غيرك اكيد اموت 

بحبك 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية وتين الروح للكاتبة فاطم عبدالجواد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!