Uncategorized

رواية وتين الحلقة السابعة 7 بقلم لولو

 رواية وتين الحلقة السابعة 7 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة السابعة 7 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة السابعة 7 بقلم لولو 

ليلي.دنيا

دنيا.موحشتكيش

ليلي وخدتها بالحضن وحشتيني اوي وحشتيني

دنيا.وانتي كمان يا ماما وحشتيني اوي وبابا كمان

ليلي.كل ده معرفش حاجه عنك اهون عليكي يا دنيا

دنيا.والله كنتي وحشاني اوي يا ماما ومكنتش عارفه اكلمك

ليلي.انا اهم حاجه عندي انك رجعتيلي

دنيا.مش عايزه تسلمي على حبيبتك

ليلي.اريج حبيبته تيته

أريج بتبص لامها وابوها.دي تيته

ليلي.ايوه انا تيته

أريج.جريت عليها.تيته وحشتيني اوي

ليلي.وانتي كمان وحشاني اوي.عامل ايه يا اسر واحشني جدا

اسر.وانتي كمان يا طنط 

دنيا.هو فين بابا

ليلي.مش عارفه كلمت تميم وقالي ان عندهم شغل ومش هيجو دلوقتي

وقعدو شويه مع بعض وبعدين دخلو نامو

………….

تميم بيدور على اوضة والده وسأل عليها دخل الاوضه بس اتصدم لما شاف الممرضة ماسكه المخده وبتخنق المريض

تميم.انتي بتعملي ايه

…ااا انت مين

تميم.انتي بتعملي ايه انا هقول الدكتور

مرفت.استنى ونبي  انا معملتش حاجه

تميم شاف الدكتور جاي الاوضه

تميم.مش مصدقك قولي الحقيقه مش هعملك حاجه

مرفت.صدقني معملتش حاجه

تميم.كدابه هتقولي ولا

مرفت.خلاص خلاص البنت دي في واحده عايزه تقتلها وانا جيت انفذ اللي قالتلي عليه بس

في الوقت ده الدكتور دخل

الدكتور.انتي يا مرفت تعملي كل ده

مرفت بعياط.انا والله كنت محتاجه الفلوس يا دكتور عصب عني

الدكتور طلب الأمن وهما خدوها للبوليس

تميم شاف المريضه واول ما شفها عرفها تميم في نفسه دي وتين اكيد هي انا قلبي وجعني على منظرها كده ليه

تميم.يا دكتور هي مين البنت دي

الدكتور.دي واحده جت الصبح في حادثه وكان معاها واحده صحبتها ومعرفش عنها حاجه غير أن اسمها وتين 

تميم.شكرا يا دكتور

الدكتور.انا اللي المفروض اشكرك لولاك كانت مرفت قتلتها

………….

تميم ماشي وبيفكر مع نفسه اكيد هي دي وتين هو انا زعلان عليها كده ليه يترى  مين اللي كانت عايزه تقتلها وهي واحده زي دي يبقالها اعداء طب ليه البنت دي صعبانه عليا 

……………

ادهم.يلا يا حور انا واقف تحت

حور.انا نازله

اول ما نزلت

ادهم.ايه الجمال ده

حور.يلا نمشي

ادهم.اه وتين اهم مني بقى

حور.انت زعلت انا مش قصدي بس انا خايفه عليها

ادهم.عادي يا حبيبتي مش زعلان

حور.طب يلا

…………..

في المستشفى

ادهم.روحلها وانا هسال الدكتور عليها

حور.انا هاجي معاك عشان اطمن عليها

ادهم.ماشي يلا

ادهم شاف الدكتور

ادهم.يا دكتور انا ادهم اللي كنت مع وتين امبارح

الدكتور.اه انت تعرفها

حور.اه هي كويسه

الدكتور.اه بس حصل……….وقالهم اللي حصل مع وتين

حور.مش قولتلك اني قلقانه عليها وهيحصلها حاجه

ادهم.اهدي يا وتين ما هي كويسه ومحصلش حاجه

حور.انا ينفع اشوفها يا دكتور

الدكتور.اه اتفضلي

حور دخلت لوتين

وادهم كان هيروح وراها بس شاف تميم

ادهم.تميم

تميم.ادهم!

ادهم.انت بتعمل ايه هنا

تميم.بابا تعب امبارح وانا معاه.انت بتعمل ايه انت كويس

ادهم.انا مع حور صحبتها تعبانه

تميم.الف سلامه

ادهم.انا هشوف حور واجي اسلم على باباك

تميم.ماشي

ادهم داخل اوضة حور وقفه تميم

تميم.انت رايح فين

ادهم.هشوف حور

تميم بيشاور على الاوضه. هي صاحبه حور هنا

ادهم.اه

تميم.طب انا هاجي اسلم عليها واجب برضو

ادهم.????مش كنت رايح لابوك

تميم.ها اه ماشي هروح

ادهم.ماشي

تميم.استنى ميصحش مسلمش عليها برضو

ادهم.انت تعرفها

تميم.ها!..لا

ادهم.يلا انا جاي معاك عشان اسلم على عمو

تميم.ماشي

………….

في اوضة وتين

حور.كده يا قلبي تقلقيني عليكي

وتين.ما انا كويسه اهو قلقانه ليه

حور.انا كنت هموت عليكي..متعمليش كده تاني

وتين.حاضر يا ماما

حور.انتي لو جرالك حاجه انا هموت

وتين.بعد الشر عليكي يا قلبي…انا حلمت حلم غريب

حور.ايه

وتين.انا كنت نايمه وفي وحده جت تخنقني بس في واحد جه وبعدين مش عارفه ايه اللي حصل

حور برتباك.ها اكيد عشان الحادثه عادي يعني

وتين.بس اللي جه ده انا اعرفه بس مش فاكره مين

حور.متشغليش بالك بقى انتي تعبانه

وتين.ماشي

…………..

في اوضة طارق

ادهم.عامل ايه يا عمي

طارق.ادهم ازيك.انت جيت امتى

ادهم.جاي من يومين ولما عرفت انك تعبان قولت اجي اسلم عليك

تميم.اه يا بابا ده جالك مخصوص

ادهم.اه طبعا ده حبيبي

طارق.انا عايز امشي من هنا يا تميم

تميم.ماشي يا بابا هروح اشوف الدكتور

طارق.ماشي

تميم.تعالى معايا يا ادهم

ادهم.ماشي

………….

وتين.حور هو فين تيلفوني

حور.معايا ليه

وتين.عايزه اكلم هنا اشوف هعمل ايه في الشغل يمكن فيه شغل تاني

حور.لا مفيش شغل انتي مش محتاجاه

وتين.مالك يا حور فيها ايه

حور.مفيش شغل

وتين.بت

حور.ها

وتين.ماشي ماشي.. قومي شوفي مين

حور.اكيد ادهم

وتين.هو جاي معاكي

حور.اه

ادهم وتميم دخلوا

ادهم.حور انا نازل مع صاحبي وجاي

حور بتبص لتميم.هو ده صاحبك

ادهم.اه تعرفيه

تميم.حور انتي

ادهم وبدأ يتغاظ.انتو تعرفو بعض

حور.اه هو الدكتور بتاعي فى الجامعة

تميم.هي صاحبتك الرخمه هي اللي تعبانه

وتين.مين دي اللي رخمه

تميم.انتي وبيوجه كلامه لحور هي دي اللي تعبانه

وتين.وانت مالك اصلا انت ايه اللي جابك

حور.معلش يا دكتور هي تعبانه شويه

تميم.امال لو مش تعبانه

وتين.وانت مالك ده انت رخم

حور.خلاص يا وتين

ادهم.طب يلا يا تميم مش كنت عايز تشوف الدكتور

تميم.يلا

……………

ادهم.معلش يا تميم هي وتين كده

تميم.لا عادي انا بحب خناقها

ادهم.ايه

تميم.ها هو انت تعرفها من زمان

ادهم.اه كنت انا وهي وحور جيران بس حور بنت خالتي

تميم.اه وكنتو أصحاب بقى

ادهم.اه انت فكرتني بأيام الطفوله

تميم.اي خدمه

………….

دنيا.صباح الخير يا ماما

ليلي.صباح النور ياحبيبتي..امال فين أريج

أريج.انا جيت

ليلي.حبيبة تيته..نكتي كويس

أريج.اه انا مش هشوف جده

ليلي.هكلمه يا حبيبتي بس لما تفطري يلا

أريج.حاضر 

طارق.هي فين امك

تميم.معرفش انا لسه جاي معاك

طارق.انت قولتلها حاجه

تميم.لا

طارق.يا ليلي

ليلي.اهو جده جه انا هروح اشوفه تعالي معايا

أريج.حاضر

دنيا.لا انا هروحله الاول

دنيا خرجت

طارق.ايه ده  مين دي

دنيا.مش عارفني

طارق وتميم في صوت واحد.دنيا

دنيا.وحشتني اوي يا بابا وراحت تحضنه

طارق.وانتي كمان وحشاني اوي.انتي رجعتي امتى

دنيا.امبارح

تميم.ايه طب وانا شفاف

دنيا وراحت تحضنه.تميم واحشني اوي

تميم.وانتي كمان وحشتيني اوي

ليلي.كنت فين يا تميم كل ده

تميم.قولتلك يا ماما شغل

ليلي بشك.شغل؟

طارق.اه كنا في الشغل

ليلي.ماشي

……………

عند وتين

وتين.انا عايزه اخرج من هنا 

حور.مينفعش يا وتين الدكتور قال ان انتي تعبانه ولازم تقعدي هنا شويه

وتين.لا هروح

حور.لا 

وتين.انتي رخمه

حور.وانتي ارخم

الباب بيخبط

حور بتفتح الباب

حور.انت؟

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!