Uncategorized

رواية روح فهد الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

 رواية روح فهد الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل السابع 7 بقلم آية رمضان

وصلنا الفصل اللي فات أن فهد اتعصب على روح جامد و قاله أن هو هيضربه
روح عييطت اول ما سمعت ان هو هيضربه و قامت و قفت قدامه و حطت راسه في الأرض زي ما هي متعوده مع مرات ابوه اما تيجي تضربه و سألته بصوت منخفض
روح / فين الكرباج
فهد استغرب بشده سؤالها و رد عليه و قاله
فهد / نعم، كرباج ايه اللي انتي بتسألي عنها
روح بدموع و لسه وجه في الأرض و قالتله
روح / الكرباج اللي انت هتضربني بيه
فهد انصعق بشده من كلامه و لفت نظره اما بص على جسمها و هو باين عليه فعلا آثار حاجة موش باينه
فهد قرب من روح و لفها الجهه التانيه بحيث يشوف الضرب اللي على جسمها و أما قرب شاف صدمه عمره شاف جسمه فعلا عليه علامات كرباج و علامات كتير اوي غير الزرقاء اللي في جسمها
فهد الصدمه ألجمته و مقدرش يحكي بعد منظر روح اللي شافه و حس بيه كأن هو اللي بيضرب
راح بهدوء جاب برهم من درج الكومدينو ووقف روح قدامه و بأيد مترعشه قرر أن هو يداويها
روح اتنفضت اول ما حست بأيد فهد
فهد مسك اكتافها برقه و قاله بحنيه
فهد / متقلقيش يا حبيبتي انا بس عايز ادهنلك البرهم علشان الوجع يخف شويه
روح بدموع / تقدر تداوي جسمي لكن قلبي ازاي هتداويه
فهد بدموع على وشك نزولها لف روح ليها و قبل دموعه بشفيفها بحيث متعيطيش تاني و قاله 
 فهد /ممكن تسكتي شويه لغايه اما احطلك البرهم
روح سكتت لكن فهد بيفكر في كلامه و قال في نفسه / انا زي ما هدويلك جسمك يا روح هحاول هدويلك قلبك صدقيني هحاول على قد ما اقدر اني اساعدك في ده
فهد بيحطلها البرهم براحه اوي و بينفخلها على أي مكان بيحط فيه البرهم و روح كانت بتتوجع اوي و فهد حاس بيها كأنه جروحه هو
كان اختبار صعب اوي على الاتنين
كان صعب على روح لأنه كانت بتتوجع اوي و كمان كانت محروجه اوي لأنه كانت قاعده قدام فهد بالمنظر اللي هي كانت قعده بيه
و كان صعب على فهد علشان شايف وجع جسمها و خايف و هو بيحطلها البرهم تتوجع و كمان كان صعب أن هو شايفه بالمنظر ده و بيتحده أن هو ميضعفش قدامه لأنه  برغم من جوراحه كانت جميله اوي و جذابه للغاية
فهد دهنله ضهره كله و خلاص هو كمان ضعف و معتش قادر يتحمل فقاله برقه و هو قاعد وراه 
فهد برقه و حنيه / يلا قومي غيري هدومك علشان نتعشا ممكن
روح بوجع و بطاعه / حاضر هقوم
روح قامت جريت على الحمام و قعدت تعييط جامد لأنه مقدرتش تعيط قدام فهد و بعدين لبست و اتوضت و خرجت و لبست إسدال الصلاه
فهد و روح كانت في الحمام سمع صوت عياطها بس سابه تعيط تطلع وجعها
فهد اول ما شاف روح باسدال الصلاة استغرب اوي و قعد يبصله أن هي قد ايه كانت جميله جدا في إسدال الصلاه و سأله
فهد باستغراب / ليه لابسه إسدال الصلاه كده
روح برقه / اصلي لسه مصلتش العشا ف قولت اصلي قبل ما انساها أو تفوتني
فهد استغرب روح اوي و سأله بدهشه
فهد بإعجاب / هو انتي بتصلي
روح بدهشه أكبر / اكيد طبعا بصلي اوع يكون انت مبتصليش
فهد باحراج لأنه فعلا موش منتظم في الصلاه و كمان عمره ما شاف يارا مراته بتصلي فقاله
فهد باحراج /احم ، بصراحة انا موش منتظم في الصلاه اوي
روح بدهشه / معقول طب ليه ده حتى ربنا ماشاءالله فاتحه عليك و بعتلك نعم كتير و انت مستخسر فيه بس تصلي تشكره على النعم اللي هو بعتهالك
كلام روح إثر في فهد اوي و اكتشف انه فعلا بيعمل كده و قرر أن هو هينتظم في الصلاه و بعدين قال ل نفسه :
 اااه منك يا صغيرتي شو عملتي فيا
روح كانت لسه جاي تصلي فقد وقفها و قاله
فهد / ايه رايك نصلي سوا
روح بفرحه و حماس / اكيد طبعا يلا روح اتوضا و انا مستنياك
هل الحماس معدي، فهد اتحمس اوي و قاله 
فهد/ استنى بس دقيقه اتوضا و ارجعلك حالا
فهد راح اتوضا و راح ل روح و فرشوا السجاده و صلوا هم الاتنين جنب بعض.
الكاتبه اللي هو انا يعني /يا الله على المنظر ده بجد أجمل منظر أن الواحده تصلي جنب جوزها بجد اتبسط اوي لو شفت المنظر ده و استنا جوزي من الخميس للخميس علشان اصلي جنبه، بجد يا بنات لو كل واحده فينا صلت لو مره واحده في اليوم جنب جوزها صدقوني هتحسوا بسعاده
المهم نرجع للبارت شكلي رغيت كتير اسفه
فهد وروح خلصوا صلاه و دعا ربهم على نعمه و روح شكرت ربها على فهد لا على فهدها هي
روح / تقبل الله
فهد /منا ومنكم
قاموا هم الاتنين و روح فضلت باسدال الصلاه و فهد سابها على راحته و قعدوا جنب بعض على الاكل
فهد / ممكن بقا تاكلي لأن انا كمان جوعت اوي
روح هزت راسه بس بردك محروجه و اصلا موش عارفة هي بتاكل ايه
فهد مد ايده ليه و قاله
فهد / ممكن اكلك بأيدي لو معندكيش مانع
روح هزت راسه و اتحرجت اوي بس لاحظت أن فهد بياكلها و هو  لا
روح كمان مسكت الاكل و مدت لفم فهد و قالتله
روح /ممكن انت كمان تاكل
فهد برقه / اكليني
روح أكلت فهد و كانت مبسوطه اوي و محروجه في نفس الوقت بس فهد كان في عالم تاني كان في عالم اول مره يعيشه و حبوها اوي
خلصوا اكل و قاموا غسلوا أيديهم و روح فرشت على الأرض علشان تنام
فهد خرج من الحمام بيبص ل روح و مستغرب هي بتعمل ايه و سأله بدهشه
فهد / بتعملي ايه يا روح
روح / بفرش الأرض علشان انام
فهد بدهشه / طب و انتي هتفرشي على الأرض ليه كده ضهرك هيوجعك
روح ضحكت و دي كانت أول مره تضحك قدام فهد اللي سرح في جمال ضحكاته بس سأله
فهد بابتسامه / بتضحكي على ايه
روح بضحك و دموع في نفس الوقت و ده خلي فهد يستغرب اكتر و اكتر
روح / متقلقش ضهري موش هيوجعني كان فاته وجعني من ١٨ سنه
فهد تاني انصعق من كلامه و عزم في نفسه أن يعرف كل حاجة عن روح لغايه اما هي تيجي و تحكيله كل حاجة
فهد نزل لمستوى روح ومسك ايده و قوامه و حملها بين ايديه و قاله ب رقه بالغه
فهد / انتي مكانك موش علي الارض يا روح انتي مكانك هنا على السرير هنا جنبي
روح بارتباك من قرب فهد و قالتله
روح بتلعثم / بس انا انا موش موش متعوده انام على السرير
فهد بحب / لازم تتعودي على كده حبيبتي لأنه ده سريرك و كمان لازم تتعودي على حضني يا روحي
فهد و روح استغربوا بعض اوي و انهم من مجرد لقاء زرع حب في قلب التاني و كان سببها الحنيه
نامت روح في حضن فهدها و لأول مره تنام بعمق بهدا الشكل
يتبع……
لقراة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!