Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الثالث عشر 13 بقلم هند خالد

:اعااااااااا الحقوني بسرعه
عائشة بخضه وهي ينتجه لمصدر الصوت: ايه في ايه مين اللي بيزعق
أمل والدة خديجه: استر يارب مالك يا خديجه فيه ايه 
خديجه : صرصار يا ماما كان فيه صرصار هنا والله
زين : ماما محتاجه بنتك دي في حاجه 
أمل : انتي مجنونه ابت خضتيني انا قلت في حد يقولها ولا حاجه 
خديجه: يماما صرصار بقولك 
عائشة وهي تضربها : دا انتي عايزه تضربي بالجزمه يا جزمه 
زين : سيبهالي الجزمه دا انا ركبي سابت
خديجه بتجري : الحقيقي يا ماما  الله يا زين سيبني 
زين : علشان تبقى تزعقي تاني يا عديمة الاحساس 
خديجه : طب بالله عليكي سيبني اخرا مرة والله آخر مرة 
أمل : خلاص سيبها يا زين يابني
زين : علشان خاطرك انتي بس يا ماما يلا ابت غوري من قدامي
خديجه وهي ماشيه : دانت رزل 
زين : ايه بتقولي ايه يا جزمه
خديجه : ولا حاجه يا اخ 
*في بيت محمد*
لمياء جدة محمد : ايه يا محمد سرحان في ايه كدا 
محمد بسرحان : في اللي شاغله بالي ومش بتفارقني
لمياء : ومين هي بقى اللي شاغله بالك 
محمد : نعم ايه مين دي 
لمياء : اللي في بالك 
محمد : مفيش حد يا لوما 
لمياء : على العموم هيجي يوم واعرف مين هي دي ويا محمد انا نفسي افرح بيك أنت واخوك قبل ما اموت 
محمد : بعد الشر عليكي يا تيتا متقوليش كدا تاني لو سمحتي 
لمياء : يابني دي سنة الحياة والموت عمره ما كان شر 
محمود : اي دا اي دا بتتكلمو في ايه من ورايا 
لمياء : اهو جه الرزل اهو 
محمود : بقى انا رزل يا لوما الله يسامحك 
انتي : لا يا قلبي لوما دانت اللي فيهم 
ريناد اخت محمد : دا ايه الانحياز دا يا تيتا مش انا كنت احسن واحده في اخواتي امبارح 
محمد : وانا اول امبارح 
محمود : وانا الجديد والباقي قديم ????
لمياء : شوف العيال كلكم يا حبايبي احسن من بعض ولا تزعلو
في صوت واحد : اهااااا ????????
محمد : هروح انام بقى علشان هروح الشركه بدري بكرا
محمود : ليه فيه ايه
محمد : في شوية شغل كدا هخلصهم هناك 
محمود : شغل برضو 
محمد : اه شغل ياخويا 
ريناد : اعمل نفسك مصدق يا محمود ويلا احنا نكمل سهرتنا
محمود :على رأيك 
محمد : لمي احفادك يا لوما يلا تصبحو على خير 
لمياء : حاضر يا حبيبي ..وانت بخير 
ريناد بهمس لمحمود : مقولتليش مين البنت اللي محمد بيفكر فيها دي
محمود : بكرا تعرفي بس اخليه يعترف الاول 
ريناد : اشطا يا باشاا 
محمود : هو في بنت تقول اشطاا فين الرقه
ريناد : مش انا قولت كدا يبقى فيه والرقه دي خلتهالك يا فالح
محمود طب تعالي ورايا عايزك في موضوع يا حبيبة وقلب اخوكي 
ريناد : عارفه انا الدخله دي………ها يا رخم في ايه 
محمود : رخم قال وانا اللي جايبلك خبر حلو 
ريناد :خبر حلو قول قووول
محمود : لا مش هقول خلاص 
ريناد : يا حوده بالله قول جدع اخويا 
محمود : هقول وامري لله
ريناد : اه قول 
محمود : بصي يا ستي انا في بنت كدا معجب بيها الصراحه وانا طبعا مرضتش اكلمها أو اقلها حاجه هي اصلا بنت محترمه ومش بتاعة الكلام دا فا كنت حابب تكوني انتي وسيط بينا كدا وممكن تكوني صحبتها هي في نفس سنك على فكره 
ريناد : اي دا بقى دا شكلك واقع خااالص 
محمود : شكلي كدا ها هاستعديني 
ريناد: طب هي مين البنت دي ومعرفتها منين 
محمود : هقولك البنت دي بتشتغل عندن في الشركه واسمها ميرفت بنت محترمه اوووي والله وشاكره في شغلها كمان 
ريناد : اه عارفاها عائشة قالتلي عليها بس لسه مقابلتهاش
محمود : انتي تعرفي عائشة منين 
ريناد : ماهو يوم ما جيت الشركه شوفتها واتكلمنا وبقينا أصحاب وهي كلمتني عن ميرفت وان شاء الله عقبال ميرفت بكرا
محمود : اهاااا بس ميرفت واخده إجازة علشان تعبانه هتقابليها ازاي
ريناد : هتيجي بكرا عائشة قالتلي 
محمود بفرحه : قولي اقسم بالله هتيجي بكرا 
ريناد : براحه على نفسك ياباا لحسن تتكسر وانت بتنطط كدا هههه
محمود : مش مصدقه والله هروح انام انا بقى علشان اروح الشركه بدري بكرا تصبحي على خير 
ريناد وهي تضحك : وانا من أهله يا اهبل
نسيبهم  بقى 
*في بيت عائشة*
العيله كلها مجتمعه مع بعض بعد العشاء د
عائشة : خديجه جوجو خديييجه 
خديجه : اي عايزه ايه
عائشة : ماما بتقولك قومي اعملي كوبايتين شاي 
خديجه : يعني ماما قالت قولي لخديجه تعمل شاي ولا قالتلك انتي 
عائشة : لا هي قالتلي قولي لخديجه تعمل شاي يلا قومي اعملي بقى 
خديجه : يا مامااا انتي عايزاني انا ولا عائشة تعمل الشاي 
أمل : انا قلت لعائشه
عائشة : خلاص خلاص هقوم اعمل يا بارده اخوات آخر زمن والله 
خديجه : ايوا كدا ناس مبتجيش غير بالعين الحمراء
عائشة وهي في اتجاهه للمطبخ 
زين : اعملي كوباية نسكافيه معاكي 
عائشة : قوم اعمل لنفسك مليش دعوة 
زين : لا دي عايزاني اقوملها بقى 
عائشة : والله انتو لو لاقيني على باب جامع كنتو هتعاملوني معامله احسن من دي انا حاسه اني الخادمه الفلبينيه اللي بابا جبهالكم
زين : بطلي كلام ويلا بسرعه 
عائشة : ربنا على الظالم 
.•••تاني يوم في الشركة•••
عائشة بفرحه: اللي واحشني ازايك ابت
ميرفت : حبيبت قلبي تعال في حضن اخوك يا فواااز
عائشة : جاي يا فوزي وحشاني يا بت اوي اوووي اقسم بالله 
ميرفت: وانتي اكتر يا جزمه ها الشغل إخباره ايه
عائشة : الحمد لله كل كويس ما عاد اللي في بالي 
ميرفت : ههههه  طب واللي في بالي انا إخباره 
عائشة : اول مره بحي الشركه بدري انهارده 
ميرفت: هو جه بجد
عائشة : اه ياختي جه وسأل عليكي كمان 
ميرفت : وقلتيله ايه 
عائشة : قلتلتو انك جايه انهارده
ميرفت : جزمه كان المفروض يتفاجئ بيا علشان اشوف ردة فعله هتبقى ازاي لم يشوفني
عائشة : لا والله ما تخفي يا اخت 
قاطعها صوت من على الباب 
: احم احم ممكن ادخل 
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى