Uncategorized

رواية كنت لي عوض الفصل السابع 7 بقلم رنا محمد

 رواية كنت لي عوض الفصل السابع 7 بقلم رنا محمد

رواية كنت لي عوض الفصل السابع 7 بقلم رنا محمد

رواية كنت لي عوض الفصل السابع 7 بقلم رنا محمد

حازم:أنا كمان عملك مفأجأه ويارب تعجبگ
منه بفرح:أيه هيا هاا يحازم هاا متقول بقا يحازم
كريمه بضحك:طب استني اديله فرصه يقول أيه هيا
منه:ماشي سكت اهو قول يلا
حازم:أنا يستي قررت أن كتب كتابنا يكون بعد بكراا بدل الاسبوع الجاي..هاا أيه رأئيك
منه بكسوف وفرحه:موافقه يحازم طبعا
إياد بمشاكسه:طب يبت اتقلي عليه لاعبيه حبه
منه اتكسفت وكريمه وإياد وحازم ضحكوا
………………بعد ساعتين…………………
كانوا اتغدوا وإياد وحازم نزلوا يجيبوا البدل وبعدين راحوا لصحابهم
……………فِ الكافيه……………
قاعدين بيتكلموا ويضحكوا
وإياد شاف نفس البنت تاني
إياد بفرحه:حازم هيا دي البنت الِ حكيتلك عليها
حازم بص عليها واتفاجأ
حازم:يبني دي نور الِ عندنا فِ شركه
إياد ب استغراب:عندنا فِ شركه ازاي
حازم:لسه متعينه من يوم وفاه أبو منه وانت م ساعتها مجتش الشركه إلا اول امبارح وهيا كانت إجازه 
إياد بفرحه:قول والله كدا يعني هتعزمها ع الفرح
حازم:اكيد يبني انا هعزم الشركه كلها بكرا أما أروح
إياد اتبسط اوييي وقرر أنه يقولها انه بيحبهاا
…………………فِ الڤيلا…………………
كانت منه وكريمه قاعدين بيظبطوا هدوم منه فِ دولاب 
وبيتكلموا ويضحكواا واتفقوا انهم هينزلوا بكرا يروحوا بيوتي سنتر عشان يجهزوا ويوم الفرح يتفقوا مع الميكب أرتيست إنها تيجي البيت 
…………………………………………………………………………
وبعد مده كانوا خلصوا ونزلوا ومنه عملت كيكه شوكولاته عشان عرفت إن حازم بيحبها 
وخلصن وقعدت هيا وكريمه قدام التليفزيون 
……………وبعد ساعه حازم وإياد جم……………
حازم وإياد:السلام عليكوا يجماعه
كريمه ومنه:عليكم السلام
منه:حازم انا حطيتلك هدوم ال هتقعد بيها دلوقتي والِ هتنزل بيها صبح شغل فِ أوضه إياد لأنك هتنام معاه ومش هتنام ف أوضتك☺️
حازم:ودا ليه يعني
إياد بمشاكسه:يعني هتنام معايا يقلبي..دا ليليتنا فل إن شاء الله وضحك وكريمه ومنه ضحكوا عليه 
كريمه:يلا بقاا م هنا عشان نحضر العشا عقبال م تغيروا هدومكوا
حازم وإياد:فل………إياد بغمز لحازم:يلا ي قلبي وضحك
حازم بضحك وصوت انوثي:لالا ي إياد متفقناش ع كدا
ومنه هتموت م ضحك عليهم
منه بضحك:لالا بجد انتو مسخره اوييي????????
…………………………………………………………………………
طلع حازم وإياد غيروا هدومهم ومنه وكريمه راحوا يجهزوا العشا وخلصوا واتجمعوا ع طربيزه…وبياكلوا ويضحكوااا ويهزرواا
منه لنفسها:الحمدلله يارب أنا كنت عارفه انك هتعوضني عن كل الِ حصلي دا عوضتني ب ام واب وحبيب واخ الحمدلله يارب
…………………………………………………………………………
خلصوا اكل وقعدوا قدام التليفزيون ومنه قامت جابت الكيكه وقطعتها
منه:هاا أيه رائيكوا بقاا
حازم:تسلم ايدك يحبيبتي حلوه اوي
إياد:تسلم إيدك يمنووش
كريمه:تسلم إيدك يبنتي
منه اتبسطت جدًا انها عجبتهم
…………………………………………………………………………
…………وبعد ساعه…………
كريمه:يلا أنا هقوم أنام بقاا يولاد
منه وحازم وإياد:تصبحي ع خير يماما
كريمه:وأنتو م أهل الخير يحبايبي
إياد:طب أيه رائيكوا نلعب الشايب والِ يخسر يتحكم عليه 
منه بفرحه:اشطاا جدًا يلا بينا 
…………………………………………………………………………
قام إياد جاب الكوتشينا وشغلوا اغاني وقعدوا يلعبوا
ويهزروا ويضحكواا
 واتحكم ع حازم أنه يطلع برا فِ الجنينه ويغني بصوت عالي والناس طلعت زعقتله ومنه وإياد فصلوا ضحك عليه 
وبعدين قعدوا يتكلموا شويه وإياد حكي لِ منه ع نور
منه:بص بقاا أنا هقولك تعمل أيه يوم أما تيجي الفرح
هتروح وتكلمها وتتعرف عليها ومره ع مره هتكونوا صُحاب وساعتها هتكون قدرت تتأكد م مشاعرك وتتقدملها رسمي
إياد بسعاده:ربنا يخليكي لياا يمرات اخوياا أنا كان نفسي اوي يكون عندي أخت بنت وربنا عوضني بيكي
منه بدموع:أنا الِ ربنا عوضني ب اخ زيك وأم زي ماما كريمه أنا مبسوطه جدًا انكو فِ حياتي والله
حازم بحزن مصطنع:وأنا يالمبي نسيتني 
منه وإياد ف نفس الوقت:سيد متقولش كدا أحنا أهل وضحكوا كلهم…وبعدين كل واحد طلع ينام عشان يومهم بكرا طويل…
……………تاني يوم الصبح……………
صحيت منه واتوضت وصلت وكريمه صحيت واتوضت وصلت وبعدين نزلت تعمل الفطار ومنه نزلت تساعدها خلصوا وطلعت منه تصحي إياد وحازم
طلعت منه وكانت لسه هتخبط ع باب بس سمعت حازم بيتكلم مع إياد وإتصدمت لما سمعت الِ حازم قاله 
 واستنت حبه وبعدين خبطت وكأنها مسمعتش حاجه
منه:حازم إياد يلا الفطار جهز
ولقت حازم فتح الباب
حازم:صباح الخير يست البنات
إياد:صباح الخير يمنه
منه بجمود:صباح النور وسابتهم ونزلت
حازم وإياد استغربوا منها
ونزلوا عشان يفطروا ومنه متكلمتش معاهم خالص وكانت سرحانه فِ الِ سمعته….. 
……………فلاااش بااك……………
حازم:عمليه تهريب مخدرات هتم النهاردا ي إياد عاوزين موضوع يتم ع خير 
إياد:متقلقش انا اتفقت مع الرجاله هنكون هناك ف المعاد بظبط
…………بااااك للواقع……………
خلصوا فطار وإياد وحازم مشيوا ع شركه
ومنه قررت أنها تواجهم بالِ سمعته
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!