Uncategorized

رواية زهرة قلبي الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالحق

رواية زهرة قلبي الفصل السادس 6 بقلم فاطمة عبدالحق

*ملحوظه هعمل تعديل بسيط اوي…هبداء اكتب والديين الابطال بأسمائهم*
*والد علياء وزين اسمه(مازن)ووالدتهم(حياه)*
*والد زهره وفارس اسمه(محمد)ووالدتهم(ملك)*
⏰⏰⏰
علياء: يووه افصل افصل
وفصلت المنبه، ورجعت نامت تاني
حياه(الام):قومي يا لولو يلا هتتاخري علي الكليه
علياء:مش رايحه
حياه:قومي يلا
علياء:حاضر حاضر
حياه:شيفاكي لسه نايمه
علياء:اهو قمت يا ست الكل هاتي بوسه بقه
حياه:حبيت ماما
علياء:يلا هقوم وانتي حضري الفطار
حياه:اتعودتي علي كده
علياء:معلش يا ست الكل اكبر وافطركم
حياه:وانتي اي دلوقتي طفله
علياء:بالظبط كده????
نزلت حياه تعملهم الفطار…وعلياء خلصت لبس ونزلت لقت مازن(الاب): تحت
علياء:ميزو حبيب قلبي عامل اي
مازن:الحمد لله يا بكاشه????
علياء:عندك مانع????
مازن:لا وليه????
زين:صباح الخير علي الكل????
مازن وعلياء:صباح النور
حياه:يلا الفطار جاهز
فطرو الحمد لله????
زين:يلا خلصي في ليكي هديه هتعحبك
علياء:بتتكلم جد هديه اي
زين:متبقاش هديه اصبري بس ????
علياء:خلصت
زين:طيب يلا
وخرجو ولقت علياء عربيه بلون وردي اللي بتحبو اوي وفرحت اوي????عقبالكم ????
علياء:هي هي الحمد لله اني متعمله السواقه هي وهروح بيها الكليه
زين:هرتاح منك اخير????
علياء:ده انا اللي هرتاح منك????
زين:يلا وخلي بالك من نفسك
علياء:حاضر
ومشي كل واحد بعربيتو
(انهرده ابطالنا هيروحو الكليه مش الشركه)
⏰⏰⏰5/30
زهره:فصلت المنبه وقامت ادت فريضتها ونزلت تحضر الفطار مع ملك(الام)
زهره: صباح الخير يا ست الكل
ملك:صباح النور علي قلبك
جهزو الفطار وقدموه علي السفره وطلعت زهره تلبس لحد ما اخوها وباباها ينزلو وبالفعل بعد وقت ليس بكثير نزلو وهي ايضا نزلت لقت فارس و محمد(الاب) تحت
زهره:صباح الخير
فارس ومحمد:صباح النور
زهره:يلا نفطر بسرعه يا فارس علشان رايحه الكليه
فارس:حاضر
وبالفعل فطرو وخلصو وخرجو فارس وزهره
زهره:عامل اي مع علياء
فارس:ها فلل
زهره:لا انا شايفه غير كده
فارس:ازاي يعني وضحي
زهره:ممم هسيبك لمه انت تقولي لوحدك ????بس وحياتك انجز عايزين نفرح بقه????
فارس:مش فاهم!!بس هو فاهم وبيسطعبط????????
بعد وقت قصير:وصلو الكليه ونزلت زهره ودخلت ومشي فارس علي  الكليه وهو كان زعلان انه مش هيشوفها انهرده
عند البنات؟
وصلت زهره قبل علياء:
وقعدت زهره في الكافيه بعد ما بلغت علياء علي مكانها ووصلت علياء وبعد وقت ليس بكثير دخلو المحاضره
عند زين:
زين:مش بتفهمي انا قولتلك نسقي الارقام كويس لو كانت زهره موجوده كانت عملتها بدون غلطه  امشي من قدامي ولو لقيت غلطه تانى اعتبري نفسك مرفوده
السكرتيره: حاضر بعد اذنك
خرجت السكرتيرة
««والله ما سيباكي يا زهره من يوم ما جيتي وانتي ماخده الاهتمام مني وبيقارني بيكي كتير مش هسيبك غير وانتي مرفوده »»
عند فارس:
فارس لنفسوا:اي مش بفكر غير فيها ومش عارف اركز بس بصراحه وحشتني وافتقدتها كانت محليه عليه يومي????بس شكلي وقت ياعم وزهره هتكشفني قبل ما اكشف لنفسي????
عند البنات بعد ما خلصو  المحاضره وخرجوا وطبعا قالت علياء لي زهره علي العربيه الجديده وكلمت زهره فارس انو مياجيش ياخدها هتروح مع علياء واتفقوا انهم يخرجو يتفسحو شويه بره وبالفعل خرجو وراحو كافيه علي البحر متحبو زهره اوي وهمه الاتنين بيحبو البحر اوي اوي
وبعد وقت وصلت علياء زهره البيت وعرفت بيتها ومشيت
ورجعوا البيت:
بس فارس وزين بيحضرو لاجتماع بكره فـــ هيتاخرو شويه  بس هيحصل صدفه ????
باليل عند فارس مش عارف ينام بيفكر في علياء وكلام زهره ليه في العربيه
فارس لنفسوا:يوووه اخدت عقلي مش عارف انام طيرت النوم مني
????انا:لا يا روحي منت نايم العصر????????هتعملهم عليا شويتين الحب دول
وزين كان مبسوط اوي ان زهره هتاجي  بكره الشركه بس برر لنفسو  انه مبسوط علشان هيرتاح من غلطات السكرتيره
««بس السكرتيره محضره ليه خطه»»
وانتهاء اليوم بسلام وبكره في احداث كتير هتحصل
وزي كل يوم المسلسل اللي بيحصل في كل صباح هنعديه من غير وصف????
وصلت زهره الشركه وكذالك علياء
عند زين:
زين السكرتيره قبل ما يدخل المكتب: زهره لو جات دخليها علي طول
السكرتيره: حاضر
السكرتيرة لنفسها: خليها تاجي بس ????
وبعد دقايق وصلت زهره
السكرتيره: انسه زهره اتفضلي المكتب بتاع المدير علي طول
زهره:  حاضر
ودخلت زهره المكتب
زين: خدي الملف ده ظبطيه ومش عايز غلطه وبعدين اديه للسكرتيره علشان تدخلو ليه الاجتماع
زهره: حاضر
وبالفعل زهره ظبطته  وادته للسكرتيره
««بس السكرتيره بدلته بملف تاني فيه غلطات كتير اوي»»
وجه موعد الاجتماع ودخل زين وبعدين طلب الملف من السكرتيره ودخلتو ليه  السكرتيره وبعد بضع دقايق خرجو الوفد والموظفين من الاجتماع
زين: بصوت عالي وكله غضب للسكرتيره دخليلي زهره بسرعه
السكرتيره بمكر: حاضر
وبالفعل نادت السكرتيره علي زهره
دخلت زهره: نعم
زين: اي الزفت اللي عملتيه في الملف الثفقه كلها باظت????
زهره: انا عملت اي
زين: اي اللي عملتي اي ????
زهره: ايوه عملت اي الملف كان مظبوط وراجعته كذا مره
زين: لا مكنش مظبوط وحالاً انتي مرفوده????
زهره ومن غير كلام وعيونها كلها دموع: حاضر بعد اذنك
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!