Uncategorized

رواية خطفتي قلبي الفصل السادس 6 بقلم دنيا حسن

 رواية خطفتي قلبي الفصل السادس 6 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل السادس 6 بقلم دنيا حسن

رواية خطفتي قلبي الفصل السادس 6 بقلم دنيا حسن

وقفنا البارت اللي فات ان حازم اعترف لريم بحبه ليها 
نور:مالك متنحه لي
ريم:متنحه وعنيها مدمعه
نور:مالك يبنتي في اي
ريم: حازم حازم بيحبني يانور 
نور: طب ودا مزعلك 
ريم: مكنتش متخيله ان رينا بيحبني اوي كدهه يانور وحضنت نور جامد ونور مش فاهمه حاجه 
نور: في اي ياريم متفهميني
ريم:نور انا حبيت حازم من اول مرة شوفته فيها بس قولت هو فين ونا فين دعيت ربنا بس افتكرت فرق المستوي خطف قلبي من اول مره شوفته فيها صوته لمس قلبي خفه دمه كلامه ملامحـه حسيت ان دا قلبي دقله ربنا استجاب ليا يانور انا فرحانه اوي❤❤
واللَّهِ ليُجبرنَّ قلبك معهم، أيقضي حاجات خلقه وينساك! حشاهُ الكريم حشاهُ تأتيه مُنكسرًا ولا يجبُرك، أبشِر أبشِر سيُعطيك سُئلك، وإنَّ الكريم إن أعطاكَ أدهشك .. أبشِر????????”!
حازم:راح لزين الشركه 
زين: عملت اي طمني 
حازم: حكتلها كل حاجه 
زين:طيب ردها اي 
حازم:متنحه معرفش تقريبا في حد فحياتها
زين:مظنش كانت نور قالتلي
حازم:ياريت توافق ياريت
زين:هههههههههههههه اللي كان بيتريق عليا بقي بيحب اهو جريت احساسي
حازم:احساس حلو اويي يازين❤
زين:طيب يلا بطل مرقعه وروح ع شغلك
حازم: نت عيل فصيل ياجدع
_____________________________________________
في تركيا يوسف قاعد بيشرب قهوة وسرحان 
STtOop..❤????????
يوسف عنده 25 سنه طويل بشرته بيضه عضلات بقي وكده????❤عينه رماديي حاجه خيال كدهه بس الحلو مبيكملش ياعسل شخص قاسي رغم هدوء ملامحه الا انه شخص قاسي قلبه مبيحنش غير لاهله واصحابه بيكره البنات كره العمي❤????????
______________________________________________
فارس كان ف امريكا ونزل تركيا فارس ويوسف اتعرفو ع بعض ف امريكا وبعد كده يوسف نزل تركيا وفارس حصله فارس اصغر من يوسف بسنه يعني عنده 24سنه بشرته قمحاويه لون عيونه عسلي فاتح شعره بني كستنائي عضلات بردو بس مش زي يوسف شخصيته مرحه جداا وهو اللي هون ع يوسف الغربه 
_____________________________________________
فارس: جوووو وحشتنيي كنت متاكد اني هلاقيك هناا
يوسف:عارف نبرة الصوت كويس لف لقي فارس فرح جدا وقام حضنهه اووي قاله وعرفت ازاي يابوالعرييف
فارس: نقعد طيب نا نازل من المطار عليك انا مش جاي من شارع اللي ورااا
يوسف:ههههههههه اقعد يخويا اقعد
فارس:يبني نا كل يوم بكلمك ف نفس الوقت القيك قاعد هنا ف خمنت انك هنا قولت اعملها مفجأه????❤
يوسف:أحلي مفجأه والله جيت ف وقتك المناسب انا بفكر انزل مصر 
فارس: نت اتجننت انت عارف لو نزلت مصر هيحصل ايي
يوسف: زهقت من الغربه ونت اي مزهقتش 
فارس: لولاك ياصحبي كنت خلصت دراسه ونزلت بس مقدرش اسيبك لوحدك
يوسف: تفتكر لو نزلت هيحاولو تاني يقتلوني 
فارس: بعد الشر عليك ياصحبي وبعدين نت مهربتش انت زين جابك هنا تتعالج
STtOop…❤????????????
ايوة يجماعه يوسف يبقي اخوه زين وزين طلعلوا شهادة وفاه وسفره بره يتعالج لان ف ناس حاولت تقتله وزين مكنش لسه زين الشرقاوي اللي الكل بيخاف منه زين بقي كده بعد وفاه والده وحس انه اخوة بقي ف خطر بس ياتري مين اللي كان عاوز يقتل يوسف؟! “معلومه يوسف كان اسمه الحقيقي ادم بس طبعا زين طلعله شهادى وفاه باسم ادم وعمله هويه جديده باسم يوسف” ومحدش يعرف انه عايش حتي امه واخته اللي يعرفف زين بسس 
يوسف: وبعدين نا اتخنقت نا يوسف الشرقاوي افضل هربان لا طبعا انا هنزل ومحدش هيقدر يكلمني ومش هعرف زين هعملهاله مفجأه عشان لو عرف هيرفض وعينه كلها انتقام
فارس:يصحبي نت نازل عشان اتخنقت ولا نازل ترجع حقك
يوسف:الاتنين 
فارس:عارف ان دماغك ناشفه وان مهما اتكلم مش هتغير قرارك وانا كمان هنزل معاكانا نور وحشتني اوييي والبت ميار وحشتني
STtOop..❤
مفجأه كماان فارس يبقي ابن خاله نور وميار ومتربي معاهم وزي اخوهم نور اما كانت بتدعي ف صلاتها كان لفارس مش لزين????????????????????
يوسف: يلا نسافر 
فارس: ع اساس مش هنحجز 
يوسف: واضح انك نسيت انا يوسف الشرقاوي ليه طيارته الخاصه????????????❤
فارس:يوسف الشرقاويي نينينينيييي
يوسف:والله????
فارس :يلا نسافر يلا????❤كده كده هدومي لسه ف شطنتي 
يوسف:هجهز الشنطهه ونسافر
نور:ياااه للدرجادي بتحبيه ياريم ومحكتليش لي
ريم:كنت محروجه اوي 
نور:جعفر بيتحرج؟ اول مرة اشوف جعفر بيتحرج؟!
ريم:ههههههههههههه اه يختي بتحرج 
نور: طيب ياجعفر قصدي ياريم قولتي لحازم ايي
ريم:مكنتش عارفه ارد
نور:استني زين بيتصل الو
زين:حبيبتي بتعمل اي كل داا
نور:كنت مع ريم ومروحه
زين:طيب قالتلك حاجه
نور:هههههههههه مش هقولك هي هتبقي تقول لحازم
زين:لا ونبي صدقي يابت نتي رخمه
نور: نا رخمه طب اقفل ولما اروح هوريك الرخامه بقي
زين:ههههههههههه بحب مجنونه اقسم بالله خلي بالك من نفسك وهبعتلك السواق يوصلك نتي وريم متمشيش لوحدك
نور:حاضر 
وفعلا زين بعتلها السواق وروحوا
حازم:روح لانه مش قادر يشتغل وزين لاحظ دا راح طمنه شويه وخلاه يروح 
فريده:نت جيت ياحازم
حازم:اه ياماما ازيك يابابا
ممدوح:الحمدلله يحبيبي
حازم:عاوزكم في موضوع وعينه ع فريده لانه عارف انها هتتعصب عليه 
ممدوح:خير يابني 
فريده: قول قلقتني
حازم: انا عاوز اخطب 
ممدوح: الف مبروك يحبيبي بس مين 
فريده:اكيد يارا بنت ماجده صحبتي صح 
حازم:لا ياماما
انا هخطب ريم صاحبه نور خطيبه زين 
فريده بعصبيه: افندمم انت عبيط ولا شكلك كده حازم ابن ممدوح بيه وفريده هانم يخطب وحده فقيره اي هي وصحبتها لفت عليكو انتو الاتنين ولا اي هي اخدت زين والتانيه لفت عليك 
ممدوح:لارد 
حازم: متغلطيش فيها يافريدة هانم ريم بنت محترمه وكويسه
فريده:وياتري بقي ابوها بيتشغل اي فراش فالشركه وامها بتمسح سلالم
حازم:لاخر مرة هقولك متغلطيش فيها لان كرامتها من كرامتي واهلها متوفين 
فريده: اهه يعني السنيورة بتتسرمح عشان توقع ع حد تقيل يلمها صح
ممدوح: من غير مقدمات لطش فريدة بالقلم انا سكتلك كتير اوووي يافريدة بس لا من هنا ورايح مش هسكتلك مش هسيبك تتحكمي في حياه ابني وتدميرها عشان تفكيرك الرجعي المتخلف دا واقسم بالله لو سمعتك بتهنيها او بتجرحيها بكلامك او حاولتي تبوظي حياة ابني لهتكوني طالق انا هاجي اطلب ايديها معاك وهي عاوزة تيجي اهلا وسهلا مش عاوزة يبقي تترزع هنا زيها زي الفازة مسمعش حسها
فريده: اتلجمت ومش عارفه تنطق مصدومه من ممدوح
حازم: زيها اتصدم من ممدوح ورده فعله فريدة صعبت عليه بس كان لازم حد يوقفها عند حدودها سبهم وطلع وممدوح طلع وفريدة انفجرت فالعياط اول مرة يمد ايده عليها 
يوسف حضر شنطته وكلم فارس وركبو الطياره 
يوسف:مصر وحشتني اوي
فارس:وانا كمان واهلي وحشوني اويي وسكتو هما الاتنين 
حازم كلم زين وحكاله اللي حصل 
زين:متزعلش هتفهم ان سعادتك مع ريم وهتواقق
حازم:ماتكلم نور تجبلي منها رقم ريم اشوف ردها 
زين: هكلمها ماشي حاضر 
زين:نوري عامله اي 
نور:الحمدلله يحبيبي وانت
زين: الحمدلله يا ايي????????
نور:بقولك الحمدلله وانت
زين :لا اللي قبلها قولتي اي 
نور:فراخ بانيه 
زين:لاوالله????
نور:ههههههههههههه مش لسه قافل معايا عاوز اي 
زين:وحشتيني الله 
نور:عاوز اي ياض 
زين: ياض نا يتقلي ياض يلهوي يجدعان 
ع العموم يختي عاوز رقم ريم عرفيها الاول لو وافقت هاتيه
نور:ايشمعنا
زين: حازم عاوزها في موضوع 
نور: طيب هكلمها واكلمك
وفعلا ريم وافقت وقلقت ليكون حازم فكرها رافضه ف يفركش الموضوع عشان مردتش عليه لما اعترف بحبه ليها 
حازم: الو 
ريم:الو 
حازم: ازيك ياريم
ريم:بخير الحمدلله
خازم:فكرتي 
ريم:مممممممم
حازم قلبه بيدق: وردك ايي 
ريم:م موافقه
حازم :بجد يعني موافقه 
ريم: اه موافقه معلش هقفل دلوقتي 
حازم:ماشي يحبيبتي 
زين:قلقان يوسف مفتحش ومفيش اخبار عنه من الصبح مكلمهوش فيديو 
الباب عند نور بيخبط
ميار:ايييي اطرشيتي ماتقومي تفتحي كل حاجه ع ميار ميار 
ميار فتحت الباب ومتنحه فااااااارس عاااا نووور باباااا مامااا فاررس فارررس رجععع 
كلهم طلعو يجرواا والفرحه مش سيعاهم 
عند زين الباب بيخبط الدادة رئيفه فتحت 
اول ما شافت يوسف تنحت امل مالك يا رئيفه رئيفه مبتردش زين كان نازل وسمع امل وهي مصدومهه اا اادم اددم ابنييي واغمي عليها وزين ويوسف جريو عليهاا
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!