Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة السادسة 6 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة السادسة 6 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة السادسة 6 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة السادسة 6 بقلم رنا أحمد 

في الفيوم :٠٠٠

في مقر الاجتماع :٠٠٠

كان يقف ادم يشعر وكان يشعر بانفاسه كانت تتوقف يشعر وكان الحياه قد توقفت وهو يتفحص ذلك القميص الخاص بزوجته الذي يعلمه عن ظهر قلب فهو قد اشتراه لها من فرنسا اثناء رحلته في مهمه الي هناك فهو به رئحه البرفيوم الخاص بها والماركه اخاصه به فماذا يعني ذلك هل بالفعل حنان تخونه ومع من مع صديق عمره فاذا صاحب الرساله لما يكن مخطا فيما قاله ليضغط علي عروق يده بغضب الشديد ليتوعد بالانتقام منهم اشد انتقام ليقتاطعه دخول ادهم واحمد ٠

ادهم بمرح:شايف ي ابني الناس الملتزمه الي جاي من بدري. 

احمد بابتسامه:طبعا ي ابني ده ادم باشا. 

ادم بغضب ووجع :ادم باشا الي خاد علي قفاه مش كده. 

احمد باستغراب: مالك ي ادم فيه ايه. 

ادهم بدهشه:مالك ي ادم فيك ايه. 

ادم بغضب وهو ينظر لاحمد :فيه انك اوسخ انسان في الدنيا ليدفع القميص بغضب في وجه خود بتاع السافله الي باعت جوزها وولادها علشان خاطرواحد واطي زيك.. 

احمد بغضب :ادم انت بتقول ايه انت اكيد اتجننت. 

ادهم بانفعال:ايه الي انت بتعمله ده ي ادم. 

ادم بغضب :ابعد عني انت طول عمرك خاين وواطئ تخون اي حد حتى لو صاحب عمرك. 

احمد بغضب:لا انت الي معقد طول عمرك من الستات بسبب امك الي هربت زمان وسابتكم مش بعيد تكون انت الي عامل كل ده علشان تننقم من حنان لانك شايف فيها امك الي سابتكم زمان بس كل ده انا ماليش فيه انا عمري مكنت خاين ولا عمري اخون واحد صاحبي ابدا ٠

ادم بغضب :ماشي بس حسابك معايا مش دلوقتي لما احاسب الواطيه الي خانتيني الاول وبعدين افضالك. 

ادهم بصوت عالي:ادم ادم استنا ي مجنون لينظر ادهم الي احمد نظرات تحمل الكثير. 

♥️♥️♥️♥️✋✋✋✋✋✋✋♥️♥️♥️♥️♥️✋

في مكان ما :٠٠٠٠

شمس بسعاده :اظن سعادتك كده انا عمله الي عليا والباقي عليك. 

ماكس :طبعا ي شمس انا قد وعدي وكلامي وانا هخلصك من حنان خالص ده وعد. 

شمس بسعاده :تمام كده ي باشا بس عايزه الشيك. 

ماكس :ده نص المبلغ والنص التاني لما حنان تكون تحد ايدي في امريكا. 

شمس :اطمن سعادتك بعد الي حصل واتأكد مني الي حصل بين احمد وادم من خلال الجهاز التسجيل الي في ساعه احمد الي ادتتهالوا هديه وبعت التسجيل لسعادتك تفتكر انه ممكن يسامحها مستحيل طبعا. 

ماكس بتاكيد:حنان تبقا تحت ايدي والفلوس برضه هتكون تحد ايديك. 

شمس :تمام ي باشا همشي انا بقا  ٠

لترحل شمس ليقوم ماكس ب الاتصال ب حاتم لياتيه الرد سريعا

حاتم بحده:ممكن افهم ايه التسجيل ده انت بتعمل ايه من ورايا ي ماكس. 

ماكس :هو ده الي المفروض اعمله ي حاتم ضربه عصفورين بحجر منه ادم مش هيبقا فيه دماغ لاي قضيه ولا يدور ورانا ومنه حنان هتكون تحت ايديا وبعد الي مقتنع انها عملته مستحيل يدور عليها ابدا ومنه التفرقه الي عملنها بين ادم وادهم واحمد شوف الي عملته وصلنا لايه ي حاتم. 

حاتم باعجاب: استاذ ورئيس قسم ي ماكس٠

ماكس :تلميذك ي حاتم باشا المهم ان البت النهارده ولا بكره هتكون عندك تحافظ عليها ل غايه مارجع ٠

حاتم :تمام ي ماكس٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه ادهم :٠٠٠٠

ام ادهم بدموع:انا مش مصدقه ي ادهم ازي ده يحصل بينكم ده انتوا متربين سواء احمد مش ممكن يعمل كده. 

ادهم بتعب:والله مانا عارف ي امي انا حاسس اني في كابوس مش قادر افوق منه. 

شمس بخبث:شوفتوا شوفتوا انها ميه من تحت تبن ولا عمرها كانت تستاهل ادم ابدا. 

ووالدتها بغضب: اتلمي ي شمس وقومي كلمي خطيبك وواسيه وخليكي جنبه في الي حصل. 

شمس بحده:نعم انتي بتقويلي ايه ي اما خطيبي ايه الجوازه دي خلاص انتهت ده واحد خاين خائن صاحب عمره عيزاني اتجوزه ازي. 

ادهم بغضب:هتتجوزيه ي شمس غصبن عنك واحمد مستحيل ي عمل كده وادخلي على جوه يلا. 

شمس بغضب:اوووف حاضر. 

✋♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️✋✋✋✋????????????♥️????????

في أمريكا :٠٠٠٠٠

انجي بغضب:انت بتخطط لايه انت وماكس ي حاتم. 

حاتم :هنخطط ليه ي انجي قصدك ايه. 

انجي بغضب:قصدي انت فاهمه كويس ي حاتم وصدقني الي بقوله مش اي كلام لو فكرت تقربوا من عيالي فاهم. 

حاتم بغضب:كفايه بقا ي هانم انا مش هتحمل تهديدات اكتر من كده انتي معانا في نفس المركب فمبلاش خو الشرف ده الي عايشه فيه. 

انجي بتوعد:نهايتك علي ايدي ي حاتم فاهم نهايتك علي ايدي٠

♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️????????????????????✋✋✋✋

في شقه حلا:٠٠٠

حلا بصدمه :ايه ده كله ي حامد. 

حامد :ايه ي وليه ده شويه حجات البيت محتاجها. 

حلا باستغراب:وجبت الفلوس منين. 

حامد بارتباك: ايه ابدا رزقت النهارده شويه قولت اجيبلكم شويه حجات كفرت انا. 

حلا بقلق:لا ي اخويا كتير خيرك علي ده كله. 

حامد بقلق وهو يحدث ذاته:ي ترا البت شمس هتعمل ايه بقميص النوم بتاع حنان علشان تتديني قصاده المبلغ ده كله ربنا يستر. 

✋✋????????????????????????????????????????????????????????????✋

في شقه ادم :٠٠٠٠٠

حنان بقلق:ادم ايه الي رجعك بدري كده. 

ادم بضياع:ابدا وحشتيني مقدرتش ابعد عن طول المده دي. 

حنان بدلع :ي سلام ماشي ي سيدي انا كمان مكنتش قادره ابعد عنك. 

ادم بمكر ووجع :قوليلي فين القميص الأحمر الي بحب اشوافك بيه الي جبتهولك من فرنسا. 

حنان بابتسامه ودلع :معلش يروحي ده عند حلا بتظبته شويه بس انا عندي الي احلا منه. 

ادم بجنون وهو يرمي في القميص في وجها :عند حلا برضه ولا نسيتيه عند عشيقك ي سافله. 

حنان بصدمه:عشيقي ادم انت بتقول ايه. 

ادم بغضب ووجع :بقول الي سمعتيه احمد الي فضلتيه عليا كلكم خاينين كلكم خاينين. 

حنان بدموع :ادم انت بتقول ايه حرام عليك والله محصل وحياه ولادي محصل. 

ادم وهو يردد لها الصفعات بغضب :انا جايب القميص من شنطه هدومه ي محترمه ايه الي وداه عند احمد والباشا واخده معاه حتى في السفر مش قادر يستغنا عنك ي خاينه. 

حنان بدموع والم من كلامه وصفعاته:ادم حرام عليك انت ظالم انا بحبك ي ادم طول عمري مش شايفه راجل غيرك ازي تصدق اني اعمل كده. 

ليحذبها ادم بعنف وغضب الي باب الشقه ليدفعها الي الخارج ليتحدث بغضب. 

ادم بغضب وتحذير :عارفه ان رجليكي عتبت هنا تاني والله اكون حابسك بنفسي وولادك تنسيوهم خالص وورقتك هتوصلك ليغلق الباب بعنف وغضب لتستلم هي لوجعها لتخطي خطوات مرتجفه الي الاسفل لم تكن تعلم ماينتظرها ليقوم رجال ماكس بتكميم انفها بماده مخدره افقدتها الوعي لتقوم السياره بالتحرك الي المطار ومن المطار الي أمريكا

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى