Uncategorized

رواية ملاكي الحلقة السادسة 6 بقلم منه حسن

 رواية ملاكي الحلقة السادسة 6 بقلم منه حسن 

رواية ملاكي الحلقة السادسة 6 بقلم منه حسن 

رواية ملاكي الحلقة السادسة 6 بقلم منه حسن 

فهد عرف ان مليكة رفضت العتريس كان داخل وجاله تليفون

عمر : ايه يا فهودتي حصل ايه اشجيني يا خالتي????????

فهد : لما اقلك هترفضه يعني هترفضه ده انا فهد يلا انت مين????????????????????

عمر : بالراحة علينا ياعم طب بالمناسبة دي تيجي نسهر بكرة☺️

فهد : لا بصراحة عندي مؤتمرات واجتماعات وميتنج بقى ومشغول والبيزنس????????????

عمر : السهرة على حسابي????????

فهد : طبعا جاي انا قلت غير كدة????????

عمر : سلام يا مصلحة أن شاء الله نتقابل بكرا????

فهد : سلام يا عمري (بصوت فدوة في مسلسل البرنس ????????????)

مليكة راحت اتصلت على هبة ومها ومريم وزوبة مكالمة جماعية الكل اتكلم في صوت واحد

مليكة : اهدوا يا غجر????????

مها : ايه ياباشا نجحت ولا ايه????????

مليكة : ياسطي ده انت طلعت ابليس وانا معرفش????????????

مريم وهبة : يبقى فيه سهرة يا معلم????????????????????

مليكة : على ربع فرخة زي ما وعدتكوا عشان خاطر الأخت زوبة????????

زينب : ربع ايه يا نحنوحة????????

مليكة : خلاص نمشيها نص واعملوا في حسابكوا كلمتي مش هانزل الأرض ابدا????????

هبة : حنفي????????????

مليكة : خلاص تنزل المرة دي????????

(كلهم اتفقوا على السهرة في مطعم تاني يوم جه مليكة قالت لمامتها انها هتخرج)

اسماء : متتاخريش يا مليكة وخدي بالك من نفسك ويا ريت لو تكرمتي متضربيش حد????

بقلمي (????منه حسن ????)

مليكة : وده يحصل برضو يا حجة ده حتى عيب في حقي????????

اسماء : ربنا يهديكي يا بنت بطني????

مليكة : تاني بطني لا لا لا كدة كتير كتييير اوي كمان????????

اسماء : غوري من وشي يابت????

مليكة والبنات راحو المطعم وكلوا كتير جدا وحلو كمان خلصوا اكل وهما مروحين مريم خبطت في واحد غصب عنها

مريم : اسفة مكنتش اقصد????????

الولد : ولا تقصد يا جميل????????????

مليكة : اللهم صل على النبي لسة بقول هختم السهرة الحلوة دي لمين جيت لقدرك ياض????????????????????

مليكة ضربت الواد وخلته يعيط فعلا واعتذر لمريم فهد وعمر كانو في نفس المطعم شاف مليكة ضربت الواد وبتضحك

فهد : قطة مخربشة????????????

عمر : قطة ايه ياعم دي مفترسة مش شايف عملت ايه في

 الواد دي عايزة تتحبس ولا تاخدلها كفين????????????

فهد : طب اسكت يا عمر احسنلك????????

عمر : انت بدأت تخاف منها دي معصعصة????????

فهد : ياعمر بقلك اسكت????

عمر : ياسطي اتكلم الكلام ببلاش????????????

فهد : زنبك على جنبك بقى????

بقلمي (????منه حسن ????)

مليكة كانت واقفة ورا عمر وسمعت كل حاجة وكانت شايطة

مليكة : بقى انت عايز تديني كفين صح????

عمر : ياسطي انا اللي هكوي نفسي بالنار????

مليكة : بقى انا معصعصة????????

عمر : انا اللي معصعص وفلات وعصاية متعاصة لحمة

مليكة : خلاص لقد عفونا عنك????????

عمر : متشكرين لكرم أخلاقك ( وكان واقف عامل زي الفار المبلول ????????)

مليكة لقت البنات بيضحكوا عليها????

مليكة : صدق اللي قال الصاحب الرخيص ملوش فحص ولا ترخيص????‍♀️????‍♀️

خلصوا السهرة وكل واحد روح بيته ومليكة طلعت في البلكونة

فهد : احم احم☺️☺️

مليكة : ارغي????

فهد :هو انتي فعلا كدة????

مليكة : كدة ازاي يعني????????

فهد : كدة يعني????

مليكة : لا بصراحة انا كدة يعني????????

فهد : ايه ده بجد اول مرة أعرف يازميلي????????

مليكة : زميلي انت اتعلمت مني بقى قال علمناهم الشحته سبقونا على البيوت????????????

فهد : هو انتي اللي يعيش معاكي ميتعلمش منك بس انا معدني اصلي واتعلم بسرعة☺️????????

مليكة : ياسطي الناس معادن وانت معدنك صافي بس كل الناس مخدوعة فيك وانا بس اللي عارفاك يا حافي????????????????????

فهد : بدأنا نغلط متشكرين يا رجولة????????

(كل واحد دخل اوضته تاني يوم راحو الكلية مليكة شافت البنات قاعدين في الكافيه راحت عليهم

مليكة : اهلا باللمة اكيد فيه سر????

مها : ولا حاجة ياسطي كنا مستنيينك????

(كانو قاعدين وفيه واحدة جت من ورا خبت عين مليكة)

بقلمي (????منه حسن ????)

نهال : انا مين ايه ما وحشتكيش????????

مليكة : للدموع أسرار وللحب وأثار وشوفتك بتفكرني بأكبر صرصار????????????????

نهال : متشكرين يا زميكس على القصيدة الحلوة دي????????

(نهال صديقة مليكة بتحبها جدا عشان قصيرة زيها عيونها سودا وهي جميلة)

مليكة : والله وليكي وحشة يا اوزعة????????

نهال : ما بلاش انتي????????

فضلوا يتكلموا كتير وكانت شبكة واحدة صاحبتهم النهاردة اتفقوا كلهم انهم يروحوا مليكة كانت لابس فستان احمر وخمار اوف وايت وكانت جميلة جدا فهد شافها فضل فاتح بقه)

عمر :سد بقك ياسطي الكل بيبص عليك????????

فهد : ايه ده هو واضح كدة????????

عمر : مش بعيد مليكة تكون خدت بالها☺️

فهد راح سلم على مليكة وقالها : الأحمر يليق بك????????

مليكة : ايه ده عل اساس اني هفضل البس  احمر زي هالة اللي في الرواية مثلا وبعدين هي كانت الأسود مش الأحمر.????????????

فهد : تصدقي انك دبش موووووووت????????

مليكة : متشكرين ياسطي بس ابقى سد بقك بعد كدة????????

راحو رخمو على العريس شوية????

العتريس : ايه الصحاب المسخرة دي????????

كل واحد روح بيته مليكة طلعت البلكونة وبصت فوق لقت فهد واقف بيبص على القمر

مليكة : بتعمل ايه????

فهد : ببص على القمر????

مليكة : وبتقولها في وشي ده حتى عيب ياخي????????

فهد : قنبلة تواضع????

مليكة : شايف القمر????????

فهد : اه جميل????

مليكة : شايف النجوم????

فهد : اه جميلة????

مليكة : شايف السما????

فهد : اه مالها????

مليكة : طب ليه ما تتخمد وتنام????????

فهد :انتي عارفة امبارح معرفتش انام ليه????

مليكة : اكيد التكييف باظ????

فهد : لا كنت بكتب شعر????

مليكة : طب ابدعنا ياعم احمد شوقي????????

فهد : اسمعي ياستي ” انا من  غيرك زي الشارع بدون إنارة

زي التقاطع بدون إشارة، زي السلطة بدون خيارة ٠٠????

مليكة : زي العربجي بدون حمارة????????????

فهد : انا داخل انام بدل مارتكب جريمة????????

مليكة كانت داخلة ونسيت حاجة ٠٠٠٠٠٠

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!