روايات

رواية اكرمني الله بعد صبر الفصل الثالث 3 بقلم نوران أحمد

رواية اكرمني الله بعد صبر الفصل الثالث 3 بقلم نوران أحمد

رواية اكرمني الله بعد صبر الجزء الثالث

رواية اكرمني الله بعد صبر البارت الثالث

رواية اكرمني الله بعد صبر الحلقة الثالثة

في اليوم التالي كان محمد مش بيتكلم مع منة وبعدين جاله تلفون من امه رد عليها
صباح الخير يامي
صباح النور يقلب امك
في حاجة ولا ايه يماما بترني بدري وده مش من عوايدك
هو حرام اطمن عليك عمتاا خالتك جايه هي وبسمة بنتها ابقي نزلي مراتك تعمل مع مراتات اخواتك مهي مش برنسيسة قاعدالي فوق ومتنزلش
حاضر حاجة تاني
اه يحبيبي ابقي انزل علطول علشان بسمة عاوزة تشوفك
قال بضيق هشوف يماما علشان عندي شغل (هو معندوش شغل هو قال كده عشان عارف اي اللي هيحصل)
قالت بسرعه لاء انزل وحياتي عندك
حاضر يماما سلام
سلام ينن عين امك
قفل مع امه ودخل لمنة المطبخ وقال سيبي اللي في ايدك وانزلي لامي عشان عاوزاكي تعملي مع مراتات اخواتي الاكل عشان خالتي جايه هي وبسمة انهارده
حاضر هخش اغير هدومي وانزل
طفيت علي الاكل اللي بعمله عشان تفطر لان الساعة1الضهر وهي لسه مفطرتش ودخلت لبست عباية بيتي شيك وحلوة ونزلت
خبطت ودخلت لاقت حماتها قاعده علي الانتريه وبتقولها خشي روقي الاوض وهما بيعملوا الاكل
قولت حاضر معان عارفه ان هيجيلي هبوط
فكيت الطرحة وربتها علي دماغي وعملت شعري ديل حصان من تحت لان عارفه ان اخوات جوزي مبيخشوش اي حتة غير لما يبخبطوا وهما اصلا في الشغل
دخلت اوضة حماتي الاول وقعدت انفض واروق وشيلت ملاية السرير وحطيت ملاية تانيه ومسحت الارضية وخلتها فلة وبعدين دخلت اوضة فاطمة لقتها بتروقها انا لسه جايه عشان اعمل معاها لقتها بتقولي
لاء يمنة سيبي انا هعملها دي اوضتي وانا اللي مكركباها فلازم اروقها
تصدقي يبت يفاطمة ان الوحيدة اللي بحبها في البيت ده
ضحكت ههههه وانا والله يبت يمنه بحبك اوي عن مراتات اخواتي البومة دول
هههه خلاص عيب يبطة شوفي بتعملي اي وانا هروح اشوف الاوض التانيه للاقي مامتك جيالي تقولي بتضحكي وسايبة الترويق وتديني كلمتين في جنابي
علي رايك يختي انا هخلص الاوضة واجي اساعدك
لا خليكي
ومشيت دخلت اوضة الضيوف روقتها وظبتطها برضو ودخلت اوضة جوزي واخوه قبل مايتجوزا روقتها معان محدش بينام فيها بس قولت اروقها ودخلت علي اوضة اخوه واخوه التاني روقتها وبعدين اوضة ريم اخته روقتها وقعدت علي السرير مش قادره داخت الساعةكانت 3ونص قامت وقفت وكانت هتقع لقت حد بيمسكها….
برا في الصالة كانت حماتي وسلايفي واجوزتهم وجوزي وريم بنتها معاهم بيستقبلوا خالتو وبنتها
قعدوا يبوسوا بعض ويسلموا ومحمد حضن خالتو وسلم عليها وجاي يسلم علي بسمة اتصدم لما لقاها
لقيت فاطمة بتسندني وبتقولي بقلق بان في وشها مالك يمنة انت تعبانه
قولتلها لاء يحبيبتي انا بس دوخت عشان مكلتش حاجة
طب ده ينفع يمنه
خلاص يلا نخرج عشان ششكل خالتك جت استني معدل الطرحة واروح اغسل وشي
غسلت وشي وطلعنا كنت ساندة علي فاطمة لان كان في دوخة بسيطة اتصدمت لما لقيت بنت خالته حاضنة جوزي دموعي نزلت وقولت لفاطمة انا طالعه يفاطمة
استني بس يمنه
لا انا طالعه
قولت وانا طالعة ازيك يطنط ازيك يبسمة
ازيك يحبيبتي قالتها عشان تكيديني
الحمدلله يمنه قالت بسمه كده بدلعوهي لسه حاضنة جوزي
قولتلهم عن اذنكم
وطلعت هو فاق لما انا قفلت الباب قال عن اذنكم وقفل الباب وطلع شقته
منه انا معرفش هي عملت كده ازاي
لقي منه فاتحة الشاشة وبتفرج وقالتله عادي يحبيبي دي زي اختك برضو
استغرب اوي لان بسمة لما كانت بتيجي هنا مكنتش منه بتخليه يسلم عليها بالايد
دخل غير هدومه ولبس ترنج بيتي وقعد وهي دخلت غيرت ولبست ترنج وقعدت وعملت يحلب ليها وسالته قالها تعمله معاها
وقعدوا يتفرجوا علي مسرحية العيال كبرت وراحوا في النوم علي الركنة
اليوم التالي صحيوا علي صوت خبط عالي قامت منه جريت لبست اسدال علي الترنج وفتحت الباب
لقت!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اكرمني الله بعد صبر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!