Uncategorized

رواية جواز عرفي الفصل الخامس 5 بقلم شجرة الدر

 رواية جواز عرفي الفصل الخامس 5 بقلم شجرة الدر
رواية جواز عرفي الفصل الخامس 5 بقلم شجرة الدر

رواية جواز عرفي الفصل الخامس 5 بقلم شجرة الدر

فهد بصوت عالي ……رنااااااااا
رنا وقع منها الكتاب من خوف سمعت صوت خطوت هو بيقرب منها 
كان موت الي بيقرب منها 
دخل تلقت عيونهم ببعض 
فهد ضربها بقلم وقعت عل الأرض نزال مسكها من شعرها 
فهد عيونها حمراء من غضب …،،مش انا قولتلك ما تدخلي دخلتي للللليه 
رنا كانت بترتعش من خوف 
اقترب منها
رنا ….ابعد عني انت مجنون ????
فهد بغضب….انا هوريكي الجنان الي عل اصوالها 
شدها من شعرها  نزال بيها عل سلم هي بتصرخ من الألم  دخلها في اوضه ضلمة
فهد بغضب…..هتفضلي هنا لغيه ما تنتني 
رنا ببكاء.. انا بخاف من الضلمة 
فهد بغضب ….عشان تعرفي تطوالي لسانك فهد الألفي 
رنا ببكاء….لا انا اسفه  ماتسبنيش هنا 
بصلها بغضب خرج رزع الباب وراه
هي فضلت تخبط لغيه ما تعبت قعدت عل الأرض هي ضمه رجلها  عل صدرها 
رنا ببكاء….اااااااه تعبت خلص من دنيا الي فيها يارب خدني عندك انا عايزه استريح 
فضلت تبكي في هذه الغرفه المغلقة كان صوت بكائها يعلو في هذا القصر الكبير 
_____
في جهة أخرا 
فهد  …..وحشتيني اوووي
فلش باااااااك 
قبل ٢٢ سنه 
فهد ….انا عايز لم اكبر اكون ضابط 
الأم ابتسامه …مره وحدا كدا ليه بقا 
فهد جري عل حضنها 
فهد بطفولها …..عشان احميكي من اي حد انتي نسيه مخلفا رجل   
الأم ….هههه وسيد الرجاله كمان 
الأم….يلااا قوم عشان تنام 
فهد ….حاضر يا ماما 
الأم….تصبح على خير 
فهد ….انتي راحها فين 
الأم…..همشي 
فهد جري عليها …..متسبينش 
الأم…..متخافش يا حبيبي عمري ما هسيبك 
فهد …..لا لا متسبينش لوحدي
بااااااااك 
فهد بدموع ……سبتني يامه سبتني تعبت في دنيا لوحدي معرفتش معرفتش يحميكي ليه سبتني لكن اقسم بالله ليدفع تمن 
_______
بعد مرور اسبوع ايام 
وفهد كان حبس رنا كان الخادمه تدخلها الاكل مياه 
______
في يوم جديد 
يستيقظ فهد ليرتدي بداله سوداء عل قميص ابيض 
لإنزال الي غرفه رنا  ليجدوا نومها علي الأرض
يدلق عليها الماء 
رنا بفزاع…….عاااا
فهد …..قومي يا حلوه 
رنا ببكاء  ….بكرهك امشي من هنا 
فهد مسكها من معصمها طلعي البسي حاجه نزالني بسرعه 
رنا …..سيب ايدي 
فهد هو يجز عل أسنانه……اظهر انك لسه متعلمتيش يلااا
رنا خافت من صوت طلعت من غير كلام 
بعد وقت قصير نزالت هي ترتدي بنطلون ابيض عل بلوزات صفرا  عملت شعرها ديل حصان 
نزالت اخدها عل العربيه 
رنا…..انت ومدني علي فين
فهد ….اسكتي 
فضول ساكتين طول طريق لحد ما فون فهد 
صبري ….انت فين ما مجتش شركه ليه
فهد ….لا انا عندي مشوار كدا هخلص  اجي 
صبري…..انت رايح فين 
فهد هو ينظر لي رنا …..عند حماية 
رنا بصالة دموع هتنزل من عيونها 
صبري بخوف ….هتروح ليه
فهد ….مش وقتو يلااا سلام 
قفل 
فهد راح لي بيت تقريبن في صحراا
فهد ….انزالي
رنا …انت رايح لي بابا  
فهد …اه في حاجه 
رنا بدموع …..انا عايزه اروح معك لو اشوفها بس 
فهد …..انت الي عايز امشي 
رنا ….طب انت جيبني هنا ليه 
فهد ….لزم نخلص قصه دي بقا 
ماشي هي مش فاهمه 
دخلت البيت 
♤♤♤♤♤
اما فهد 
فهد ….الو يا سيف بيه 
الاب بتعب ….الو مين معايا 
فهد ….لحقت تنسي اسمي  انا فهد 
الاب ….انت عايز ايه 
فهد …اقابلك 
الاب ….مش عايز اشوف وشك 
فهد …..لا كدا عيب هقبلك ساعه 2  عنوان ******مستنيكي 
الاب …..مش هاجي 
فهد …..هتيجي
♡♡♡♡♡♡♡♡
في مكان عل سواحل البحر 
فهد وجهه مسدس عل الاب 
فهد …اقتلك تؤ تؤ موت كدا سهل 
الاب ….انت عايز ايه 
فهد ….روحك هموتك بس بي البطئ 
  بنتك الي مفكر انها هربت لا دي كانت مخطوفه  لم تجوزتني عرفي كان سلاح في رأسها 
و يعني لم حولت تستنجد بيك عشان تساعدها طردتها وقلت عليها انها ماتت لا وغير ان حبيبها سبها انت بردو ما وقفت معها 
بعد دي كلو لسة بتحرك عايزه اشوفك تعذرلك 
الاب كان الكلام ينزال عليها مثلا الصاعقه نزال عل ركبت من صدمة
فهد قرب منها….لا من كرم أخلاقي خلتها مدمنا عشان ما تقتل نفسها 
الاب قام مسك فهد من رقبتو 
الاب بدموع ……انت تعمل دي كلو ليها احنا متنافسين في شغل اديك ضمرتني الا بنتي سبها 
فهد ……ههههههه انت طيب اووي 
فهد…..اعرفك بنفسي فهد الألفي 
الاب بصدمه …..فهد فهد الالفي انت عايش
فهد بغضب …..عايش عشان اخد روحك انت الي ذيك يا ولد ***
الاب  …..سيب بنتي هي ملهاش ذنب 
فهد بصوت عالي……..انا كان اي ذنبي انا اشوف امي انتو تغتصبوها طفل عند ٧ سنين يشوف امه هي كداااا ليه بعدها موته 
انا مش قدر اعمل حاجه كانت عجزا لكن اقسم بالله لترد
الاب بزعيق…انت بتقول اي مش انا تفاهم دي صبري الجارحي
ووووووو
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى