Uncategorized

رواية ملاكي الحلقة الخامسة 5 بقلم منه حسن

 رواية ملاكي الحلقة الخامسة 5 بقلم منه حسن 

رواية ملاكي الحلقة الخامسة 5 بقلم منه حسن 

رواية ملاكي الحلقة الخامسة 5 بقلم منه حسن 

مليكة سمعت صوت ضحك فضلت تبص لفوق وتحت ملقتش حد????

مليكة : ايه البلكونة الملبوسة دي????????

(مليكة وفهد دخلوا)

اسماء : تعالى يا مليكة عايزاكي في موضوع????????????

مليكة : استر يارب طالما مليكة حاف كدة من غير يا حيوانة أو يا جزمة يبقى فيه مصيبة????????????

اسماء : بصي يا بنتي انتي دلوقتي كبرتي????????

مليكة : ايه اللي بتقولي ده يا حجة ايوة تلاقيكي هتقوليلي انتي بعد كدة هتنشري الهدوم????????????

اسماء : انا اللي هقوم اجيب أجلك دلوقتي????????

مليكة : تمام يا حجة اتفضلي قولي????????

اسماء : دلوقتي فيه عريس جايلك بكرة اقعدي معاه عشان بابا ادالهم كلمة????????

مليكة : قولوا كدة بقى عايزين تدبسوني من أوله عايز تخلص مني يا حجة مصنتش العشرة طب بحر مسا يابا ع اللي صانو????????????

حسن : ايه يابت انتي محسساني اني هبيعك اقعدي معاه ولو محصلش نصيب ارفضيه????????????

مليكة : انا سوف أرفض أمه انتو بتقولوا ايه????????????

حسن : ارفضي أمه بس هو جاي خلاص????????

مليكة : حاضر يا حج عشان خاطرك بس “أن ما وريتك يا عريس الغفلة” ????????اي حاجة تاني انا داخلة انام????????

اسماء : انا مش مطمنة لهدوء البت دي????????

حسن : ليه ياقمر اطمني حد يقدر يزعلك ( بلاش محن يا حج)????????

مليكة : يعني كل مرة تدبسوني طيب انا هاعرفكوا مين هي

 القائد واتصلت بهبة ومريم????????

مليكة : ايه يا هوانم محدش بيرد ليه منكوا????????

مريم : داخلة بزعابيبك ليه علينا????????

هبة : بس يا مستفزة????????

بقلمي(????منه حسن ????)

مريم : وعليك حتة هزة????????

مليكة : افصلوا عشان فيه مصيبة????????

هبة : تلاقي الموضوع فيه عتريس????????

مليكة : بتفهميني يا بت لماح يا عبده????????????

هبة : حلك عندي يا زميلي ليا صاحبتي مها بس عليها افشات مع العرسان تطفش ابليس????????????????

مليكة : انجدني يا صاحبي انا طفشت العرسان اللي فاتو بالملح في القهوة والعصير بس الواد ده عايزة اغير معاه الطريقة????????????

هبة : خلاص ياسطي هاديها رقمك وهي هتتصرف (هبة اتصلت بمها وحكتله مها عيونها سودا طولها ١٥٨ سم بيضة وجميلة معا دخلت تكلم مليكة ع الوتس)????????

مها : ايه يا جميل اخبارك ايه????????????

مليكة حطت الرقم على التروكولر لقته باسم محمد (ده كان اخو مها)????

مليكة: هي ناقصة استظراف بروح امك انت مين ياض وجبت رقمي منين وعايز ايه انطق بدل ما اعملك فضيحة واسيحلك على الفضائيات????????????????????

مها : ياسطي والله انا مها هبة كلمتني واخدت منها الرقم????????????

مليكة : معلش ياسطي كنت عايزة امسك في حد بس واهو طلع عليكي????

معا : ولا يهمك يا باشا المهم عندي خطة حلوة????????

(مها قالت لمليكة على الخطة)

مليكة : يخربيت عقلك ده زمان ابليس مذهول منك تعرفي لو الخطة نجحت هاعزمك على دبوسة من الفرخة????????????

مها : ما تخليه ورك كامل عشان زينب شاركتني في الخطة????????????

(????منه حسن ????)

مليكة : وزينبو دي زينا ولا ايه????????????

مها : ياسطي دي شبح الشلة????????

مليكة : شكلها هتبقى مدبحة يا زميلي اطير انا بقى????????????

( خلصت المكالمة وراحو تاني يوم الكلية فهد عرف ان مليكة جايلها عريس)

عمر : ايه يا معلم هتعمل ايه????????

فهد : هاقف اتفرج واضحك????????????

عمر : ليه يعني مش المفروض تعمل حزين وجو الأفلام ده????????????

فهد : ايه يابني الدراما دي لا عشان مليكة هترفضه????

عمر : وايه اللي عرفك يا عم الواثق????

فهد : هاشوف بس ادعي انها ماتمسكش فيه????????????????

(كل واحد روح بيته والليل جه مليكة كانت لابسة فستان نبيتي وهمار اوف وايت وكانت جميلة جدا طلعت سلمت عليهم)

ام العريس : ماشاء الله قمر يا حبيبتي????????????

مليكة في سرها : ايه الولية المسهوكة دي????????

حسن : مش نسيب العرسان لوحدهم شوية????

(طلعوا بره وسابوهم مع بعض)

العتريس : تحبي تعرفي ايه عني☺️

مليكة كانت قاعدة وبتبتسم زي الواد اللي كان في فيلم فول الصين العظيم????????????????

العتريس : اتكلمي طيب????

مليكة قلبت صوتها لصوت رجالي كدة : امشي من هنا بكرامتك بدل ما امشيك من غيرها وكمان داخلي بالجزمة يا روح امك ده انت نهارك مش معدي النهاردة????????????????

بقلمي (????منه حسن ????)

العتريس : نعم????

مليكة : نعم الله عليك يا روح مامي تحب اروح أقلهم على موضوع صافي????????????

(الخطة كانت أن زينب ومها أصحاب هبة جابو عنه معلومات وطلع بتاع نسوان  من حظ أمه المهبب وخدوله كام صورة وادوها لمليكة)????????

العتريس : ايه ده انتي عرفتي منين????

مليكة : قوم يلا روح بدل ما اروحك على السرايا الصفرا جمالك ده ولا جمال عبد الناصر يلا???????????? 

العتريس خلع طبعا لأنها هددته????

حسن : حصل ايه يابنتي????

اسماء : عملتيله ايه يا بلوة الواد طلع يجري زي ما يكون مسكوه في كمين????????

مليكة : طب بكرة كله يندم انه سابنا واللي خسرنا داق مرار غيابنا????????????

اسماء : شوية شوية ادخليلي في عبد الحليم????

مليكة : مش عايزة اسمع حاجة انا مكسورة من جوايا????????

حسن : متزعليش يا حبيبتي بكرة يجيلك اللي يكملك بهبلك????

مليكة : متشكرين يابويا ياللي انت بالصدفة اخو عمي????????

اسماء :امشي من وشي دلوقتي انا شايطة منك????????

مليكة : حاضر يا حجة????????

( مليكة دخلت غيرت هدومها وكانت فرحانة أن الخطة نجحت وامها نادت عليها بصوت عالييي)

مليكة : الواحد لو قعد دقيقة من غير زعيق تلاقيه بيقوله طب شحط محط خد فوق وتحت لو جيت ورحت مش هتسبني????????????????????

فهد كان داخل وجاله تليفون ٠٠٠٠

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!