Uncategorized

رواية أحببت قمراً الحلقة الخامسة 5 بقلم مريم حسن

 رواية أحببت قمراً الحلقة الخامسة 5 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الخامسة 5 بقلم مريم حسن 

رواية أحببت قمراً الحلقة الخامسة 5 بقلم مريم حسن 

“في الصباح “

قمر: ادهم بيه ثانيه هحضرلك الفطار

ادهم بحزن مكتوم: والله انا مطلبتش منك حاجه سلام 

“بعد ساعه ونص” 

ترررررن تررن 

قمر: مين انتو 

: انتي اللي مين وبتعملي اي هنا 

قمر: انا قمر وانتو 

: قمر هههه قمر مين يعسل الخدامه الجديده ولا اي 

قمر بحزن: حضرتك مين 

: فين ادهم 

قمر: ادهم بيه راح شغله 

: طب وسعي كده خليني ادخل دنتي بارده….. وسابتها ودخلت

قمر بحزن: اي مش هتتفضلي 

_اه هو انتي مين 

قمر: انا قمر وقالت بسخريه: ههه الخدامه الجديده فعلا 

_ اي ده القمر دي خدامه لا مش ممكن 

قمر ابتسمت وقالت: شكلك طيبه وكيوت طب اسمك اي 

: اسمي ريم 

قمر: اسمك جميل انتي بقي تقربي ل ادهم بيه 

ريم: اه بنت خالته واللي دخلو دول ماما واختي الكبيره 

(نتعرف ع ريم????بنت جميله عندها عندها 20 سنه بشرتها بيضاء شعرها كيرلي طويل عيونها عسلي وطيبه جداا ومبتحبش تإذي حد عكس اختها تماماً) 

قمر: ربنا يخليهم ليكي 

ريم: مش حابه تقولي حاجه عن نورا قصدي اختي يعني 

قمر: حاجه زي اي 

ريم: يعني الكلام اللي قالته مزعلكيش 

قمر: زعلني جدا. قاطع كلامهم نورا 

نورا: انتي يا خدامه تعالي اعمليلي قهوه 

قمر: حاضر……. 

*في مكان اخر *

عمر: ايوه يعني ده اللي مضايقك 

ادهم: اه كنت محتاج احكي مع حد جداا واقوله 

عمر: طب انت بتحبها؟ 

ادهم: مش عارف 

عمر: ازاي مش عارف، طب قولي بتحب وجودها؟ 

ادهم بتنهيده: اه بحب وجودها، ضحكتها،كلامها، بضايق لما اشوف دموعها، لما بشوفها قلبي بيدق جامد م مش عارف ده اي 

عمر: لا والله كل ده وتقولي مش عارف ده انت وقعت خاالص يصاحبي 

ادهم: لا انا لايمكن احبها 

عمر بإستغراب: لي ! 

ادهم: انا مش هحب خدامه ي عمر 

عمر: خدامه انت مش بتقول ان عمها اللي غصبها ع كده 

ادهم: ولو برضو انا مش هحب خدامه ادهم يحب خدامه اي ده 

عمر: انت غرورك وكبريائك مسيطرين عليك بطريقه وحشه وهتندم بعد كده سلام ورايا شغل 

*في اوضه قمر*

قمر: بس كده ده اللي خلاني اشتغل خدامه يعني مش بإيدي 

ريم بحزن: زعلت اووي والله بس انا حبيتك جدااا 

قمر: والله ونا حبيتك 

ريم: طب انا هقوم بقا عشان اشوف ادهم زمانه جاي 

قمر بحزن: طيب 

*عدي يومين ومفيش جديد غير ان خالت ادهم قعدت معاه هيا وعيالها و نورا بتفضل تزعق كتير لريم لحد ما*

نورا: جهزي اكل كتيرر وظبطي الفله عشان عندي حفله وصحابي انا وادهم ومي جايين اوك يا خدامه 

قمر بحزن مكتوم: حاضر 

*في المساء بعد ما قمر خلصت كل حاجه وحطت الاكل و الضيوف بدأو ييجو،في غرفه قمر*

دق دق 

قمر مسحت دموعها وقالت: ادخل 

ادهم: احم مش هتحضري الحفله 

قمر: لا يا بيه انا خدامه 

ادهم بجمود: البسي وانزلي احضري الحفله 

قمر بجمود زيهه: انا خدامه يا بيه والخدامين مبيحضروش حفلات انا خدامه مش ده كلامك برضو 

ادهم بجود اكتر: كلمتي تتسمع تلبسي وتنزلي الحفله 

بعد نص ساعه 

قمر لبست فستان اسود سواريه جميل جداا وطرحه سوداء و حطت روچ احمر ملفت ونزلت 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

ريم: اي ده اخيرااا نزلتي اا قوليلي بقا اي الجمالل ده 

قمر: حبيبتي شكرا دنتي اللي عيونك حلوه عشانك كده بتشوف اي حاجه حلوه ههه 

ريم: تعالي اعرفك ع صحابي 

♡♡♡♡♡♡♡♡

: اي ده ريم مين اللي القمر اللي معاكي دي 

ريم: دي صحبتي قمر 

: اه منا عارف انها قمر 

ريم بضحكه: ???????????? لا لا هيا اسمها قمر يا مصطفي مصطفي: اي ده بجد ????????

قمر بضحكه: ايوا ????????

محمود:لا بس انتي فعلا قمرر ي قمر ????????

:انسه قمر تعالي عايزك 

قمر: تمام عن اذنكو يجماعه تشرفت بمعرفتكو 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

ادهم بغضب: واقفه بتضحكي معاهم لي واي الخرا اللي انتي حطاه في وشك ده 

قمر بدموع: ايوه يعني اقف لوحدي،وبعدين ده روج بس اللي حطاه 

ادهم: لا متتنيليش تقفي لوحدك تعالي اتزفتي اقفيعليها ه، والخرا اللي انتي حطاه ده يتمسح عشان ملفت و وحش 

قمر بعصبيه: ادهم بيه انا مش ماسحه حاجه وانت اللي اصريت عليا انزل صح ولا لاء 

ادهم بنرفزه: صح 

: اي ده اي ده مش دي الخدامه برضو ولا انا عيوني باظت؟ 

ادهم بغضب: نورا احترمي نفسك هبا لها اسم زي منتي ليكي اسم …. ادهم بص لقا الدموع في عيون قمر بصلها نظره كده اللي هو متعيطيش خليكي قويه 

نورا: انت بتزعقلي علشان خدامه ي ادهم 

ادهم: دي مش خدامه ي نورا ملكيش دعوه بيها عشان قسما بالله العظيم لو كلمتيها هتندمي ……نورا سابتهم ومشيت 

ادهم: قمر انا اسف 

ريم: قمر اي ده بتعيطي لي 

قمر مسحت دموعها وابتسمت وقالت: لا ي ريمو عيني بتوجعني بس مش اكترر 

ريم: اممم مش مصدقاكي بس تعالي اعرفك ع باقي صحابي 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

مصطفي: القمر جت 

محمود: اي يقمر سبتينا ومشيتي لي 

“الاغاني اشتغلت والناس بدات ترقص

مصطفي: تسمحيلي بالرقصه دي يقمر 

قمر: ب بس انا مش بعرف 

مصطفي مسك ايديها وقالها: انا هعلمك.. وخدها وراحو يرقصو

♡&♡♡♡&♡♡♡

عمر: بقولك يصحبي شايف المزه اللي بترقص هناك دي 

ادهم: فين 

عمر: اللي لابسه فستان اسود دي 

ادهم بغضب: عمر كلمه كمان واقسم بالله هضربك 

عمر: هو انا قلت حاجه غلط طيب؟ 

ادهم: دي قمر 

عمر بإبتسامه: اممم منا عارف انها قمرر 

ادهم بعصبيه: عمر دي قمر اللي قولتلك عليها 

عمر وافتكر: ايوه ايوه افتكرتك بس انت ازاي سايبها ترقص مع غيرك 

ادهم: قالتلي ملكش دعوه 

عمر: ههه قالتلك ملكش دعوه وانت سيبتها عادي 

ادهم راح فصل الاغاني وشد قمر بعيد عن الحفله وقال:…..

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية انتقام للكاتبة آية محمد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!