Uncategorized

رواية عشقتك سراً الحلقة الخامسة 5 بقلم فاطمة خميس

 رواية عشقتك سراً الحلقة الخامسة 5 بقلم فاطمة خميس 

رواية عشقتك سراً الحلقة الخامسة 5 بقلم فاطمة خميس 

رواية عشقتك سراً الحلقة الخامسة 5 بقلم فاطمة خميس 

نظرة له قمر نظره سريعه ثم نزلت من السيارة مسرعه 

ضرب احمد مقود السياره بيده بعنف كيف يشرح لها كيف يخبرها ما يجول في خاطره

يخاف أن يؤثر علي قرارها فهو يريدها ان تحبه وتختاره من نفسها دون أن يجبرها 

نعم ها هو يعترف أنه يحبها بل يعشقها وكيف لا وهي صغيرته طفلته ملكه منذ الطفوله هو من اعتني بها من وهي صغيره وكبرت أمام عينيه يعلم أنها تكن له المشاعر ولكنه ليس متاكد من ماهيتها 

قطع تفكيره رنين هاتفه لينظر له يجد ايه من تتصل لم يرد عليها مرة اثنان ثلاث لم تكف عن الاتصال به 

احمد بغضب :أيوة يا ايه 

ايه :مش بترد ليه عليا 

احمد:اكيد طلما مش برد بكون مش فاضيلك 

ايه :ليه انت فين ايمن قال انك روحت انت وقمر بسرعه في ايه 

احمد بصوت مستفز :ملكيش في 

صدمت ايه من رده وقالت بصدمه :ايه 

احمد :حاجه متخصكيش بيني وبينها وانتى عارفه هي مين بالنسبالي وعارفه انا وانتى ايه صح 

كانت تجمع الحروف لكي ترد عليه ليقطع هو الخط غير مهتم بباقي الكلام 

ايه لايمن الذي يجلس جوراها :قفل 

ايمن :عشان انتى غبيه قولتلك كلميه براحه مش استجوبيه 

ايه :يوووه انا اصلا زهقت 

ايمن وهو يقترب منها :ايه ياختي زهقتي ده احنا لسه في الاول 

عند قمر كانت جالسه تفكر في كلام احمدوتقول لنفسها : ما هو الشئ الواضح أمامه ماذا كان يقصد بهذا 

هل يلمح بحبه لا لا هذا مستحيل 

ولكن لماذا لا يتكلم عن ايه ابدا  

تنهدت بتعب وهي تهمس انسان غريب فعلا 

نظرت قمر مسرعه لمصدر الصوت لتجده احمد قالت باستغراب :انت ازاي دخلت هنا ااانا قفلت الباب ازاي 

احمد:امال الشباك معمول ليه ????????

قمر :عشان الحراميه الي زيك 

احمد :والله انتي الي حراميه 

قمر وهي تشير لنفسها :انا 

احمد :أيوة انتي 

قمر :وسرقت ايه انا بقي أن شاء الله 

احمد :النوم من عيني

قمر بتلعثم :هااا ايه 

احمد وهو يقترب بوجهه منها :النوم من عينى يا عينى 

قمر :مين

احمد :أيوة ما انتى رايحه جايه ومش هاديه ومشغله اغانى في الفجر في حد يعمل كده 

قمر بغضب وهي تخبط قدمها بالارض :ااانت يووووه بارد 

احمد وهو يغمز بعينه: الا صحيح يا قمرى هي الاغنيه الي كنتى مشغلها امبارح الفجر دي تتسمع بالله عليكي دى كلها هبد وخبط 

قمر :دي مش اغنيه دي مهرجان 

احمد :انتى بتسمعي الحاجات دي  ده انا مش بسمعها 

قمر :انت عاوز ايه 

احمد :عاوز مصلحتك 

قمر :الي هي  

احمد :انك تبعدي عن ايمن ايمن وحش يا قمر ومش بيحبك زي ما بيقول انا عارف هو بيعمل كده ليه 

قمر :ليه بقي 

احمد :مش هينفع اقولك 

قمر :انا اقولك لانك انسان مريض عاوزنى افضل هنا تقلب فيا يمين وشمال امشي تعالي اقعدي قومي اعملي البسي اقلعي 

احمد بخبث :انا عمرى قولتلك اقلعي 

قمر :انا مش بهزر هو ده تفكيرك فعلا انسان مريض تحكم عاوزني هنا تحت عينك وتصرفك بس وانت تعيش حياتك عادي بس انا اسفه ليك لان ده مش هيحصل ايمن كويس وبيحبني وانا هتجوزه 

امسك احمد يدها بغضب وصاح :مش هيحصل 

حاولت قمر التملص بين يده لتزيد من غضبه قائله :ليه بقي انا موافقه وهتجوزه 

احمد بصوت هادر مش هينفع لاني جوزك 

استكانت قمر بين يديه لينزل يده هو من علي ذراعها 

قمر :ايه جوزي ازاي يعني 

احمد :عمي قبل ما يموت كلم بابا وقال إنه خايف عليكى من بعده عشان في مشاكل مع اعمامك ومكنش في حل غير اني اكتب عليكي وبعديها بمدة قليله ياباكي مات وفعلا اعمامك حاولوا يتدخلوا لولا أني وريت ليهم القسيمه 

قمر:..

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية وتين الروح للكاتبة فاطم عبدالجواد.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!