روايات

رواية المنحوسة .com الفصل السابع 7 بقلم عبير شوقي

رواية المنحوسة .com الفصل السابع 7 بقلم عبير شوقي

رواية المنحوسة .com الجزء السابع

رواية المنحوسة .com البارت السابع

رواية المنحوسة .com
رواية المنحوسة .com

رواية المنحوسة .com الحلقة السابعة

_ شهاب. اي فاجئتك هههههههه
ملحوظة: شهاب ده يبقي منافس عادل ابو عزيز وهو مان عايز ياخد شركة الشفاء للادويه الي عزيز خدهاا قبلة.
_ رنا. بصو طالما انتو تعرفو بعض اتخالصو وسبوني انا امشي انتو اكيد عايزين مستر عزيز وهو اهو قدامكم انت حرين مع بعض لو خاطفينا عشان الفلوس وفدية والكلام ده فانا مش هفيدكم دانا امي مش هتدفع فيه جنيه ولا ابويا وحياتك فا فكوني ذي الشطار وسبوني امشي بالله عزيز غني وعنده فلوس مش تاكلها النار وهيظبطكم اما انا غلبانة وعلي باب الله..
_شهااب. باااااااااااااس اي رديو متهمدي
_رنا بسماجة. رديو ولا مسجلة 🙂
_عزيز. اسكتي انتي خالص مش فاهمة حاجة نقطينا بسكاتك
_رنا بتذمر. وانا اسكت لي وانا مليش دعوه بده كله هما عايزينك وانت اهو عندهم انااااا مالي
_عزيز. مش انت خطيبتي
_رنا. نااااااااااااعممم خطيبتك مين يابابا دانتا شكلك مخك سلوح دانا حيالله سكرتيرتك
_عزيز. انا برضو الي مخي سلوح يا رنارينو
_رناا. اي رنارينو جاتك القرف فيك وفدلعك وبصت لشهاب الواقف.. والله معرف عنه غير اسمه وانه مدير الشكرك
_عزيز. اي يا روري بتنكري انك خطيبتي وحبيبتي كمان
_رنا. انت اتهبل ولا اي والله معرفك ولا ليه دعوه بيك وثم لو انا خطيبتك لي محدش يعرف هاا لي مشمعنا بقاا
_عزيز ببرود. عشان انتي ياروحي مكنتيش عايزة حد يعرف عشان الصحافة وكدة
_ رنا. كداااااب والله العظيم كداااااب واكبر كدااب
_شهااب بزعيق. باااس انتو الاتنين اي فـ بقكم كلبة والدة والمهم… اي جكم البلا نستوني كنت هقول اي… وحط ايده علي دماغة بيفكر

 

 

_رناا. هههههههههه بالله عليك ده منظر خاطف هو انت اول مره تخطف صح
_ليجيب علي. اي ده انتي عرفتي اذاي
_ليرد شهاب. بس ياهبلل
_عزيز. طب مش ناويين توكلونا حاجة ولا اي
_رنا بصت ليه بشماتة. وهو ده وقتو برضو
_عزيز. ههههه مش بقولك عديتيني
_رنا. لي وانا مالي يا خويا وانا كان عندي ڤيروس وبنشره عليك
_عزيز. ده ڤيروس وڤيروس قاتل
_رنا. مال انا شايفاك عايش اهو وصححة تهد جبال
_عزيز. قولي اللهم بارك
_رناا. كتك البلا هنحسدك ع اي بس اللهم بارك عشان الرسول ﷺقال كده
_عزيز. عليه الصلاه والسلام
_شهاب. هو انتو اول ما بتتفتحو مبتنسدوش اي لوك لوك..
ــ عزيز. هي الي عدتني
_رنا. كدااب
ـــ شهاب. تاني طب اقسم بالله لو مسكتو لجيب لازاق واحطة علي افواهكم
_رنا. افواهكم شكلك بتسمع سبيستون كتير
_شهاب. هات الازاق ياعلي
_رنا. لاا لا خلاص اهو وحطت ايدها علي بقها
_شهاب. غمز لعلي وقاله جيب الورق الي طلبته منك
ــ علي. حاضر يا باشا….. وذهب ليحضر ما طُلب منه……
ــ عزيز. ومش ناوي تقولنا جايبنا هنا لي
_شهاب. الصبر ياعزيز الصبرر
………………

 

 

_علي. اتفضل ياباشا…
ــ شهاب مسك الملف الي جابة علي وكان بيتفحصة بدقة وبعدها مده الملف لعزيز.. امسك امضي هناا فكل ورقة
_. عزيز رفع حاجبة. امضي اي
_شهاب. ده عقد بيع الشركة الي سرقتها مني هي من الاساس ليه
_عزيز. هههههههههههههههههههههههههههههه شكلك شارب حاجة يا شهاب والله
_شهاب اتغاظ من عزيز لستهتاارة بيه. عليي اعمل معاه الواجبب
ــ علي. خرج ليحضر محمد وهو مجهول رقم2 ومن ثم عاد مرى اخري..
_محمد. هاا اي
ــ علي. الباشا طلب نعمل مع ضيوفنا الواجب
ــ محمد. هههه من عيوني ودخلا الي الغرفة الموجود بها عزيز ورنا
علي. فك الحلوة عشان متتئذاش وضحك ههههه
محمد. راح لعند رناا وكان بيفكها
ــ عزيز مربوط. سبها انت عايز اي
ــ محمد. عايز كل خيرر هههههه
_رنا. ابعد ايدك عني مش عايزة اروح مكان انا عايزة افضل هناا سبنيي
ــ محمد. منتي مش هتروحي مكان هتفضلي هنا بس ابعد شوية عشان تشوفي العرض
_رناا. هاا عرض اي
_استني وهتشوفي…. فك محمد رنا وسبتها علي كرسي وربطها تاني
_علي. ربط عزيز بحبال تاني عشان مش يتفك وبعدها نزل فيه طرب برجلية.. هاا هتمضي ولا ايي
_عزيز. بيضحك بسخرية. ده عند ام ترتر ههههه
ــ محمد. وليك عين تضحك كمان ومسك خشبة كانت مركونة و انضم لـعلي فالضرب
_رنا مكنتش عارفة تتكلم لان كان علي بقها لازاق فكانت بتبكي ودموعها بتنزل بس وكل الي طالع منها.. امممم.. صوت انين بس
محمد. ها هتمضي
_عزيز. هههه هو البعيد اطرش ولا اي
_محمد. انت الي مُصر بقاا وكمل طرب بالخشبة شوية ومرة برجلية.. لحد ماعزيز فقد وعية
……………………………………………… في الشركة
عادل والد عزيز” دخل الشركة وبيدور بعنية علي عزيز الي مرجعش من يومين واتجه لمكتب عزيز بس كمان ملقيهوش راح لموظفة الاستقبال
_عادل. فين عزيز
_دينا. مستر عزيز مرحعش من لما مشي امبارح احد دلوقت

 

 

_عادل. ازي ده مدخلش البيت وهو مش بيخرج غير لما يقولي او لامه
_دينا. والله ذي مقلتلك كده يافندم جرب تتصل علية
_عادل. رنيت ورنيت كتيير والتليفون مغلق
_ياسر. اهلا يا عمي عامل اي
_لف عادل لقى ياسر صاحب عزيز. مش بخير والله يا ياسر عزيز من امبارح مدخلش البيت
تزامن مع حديثهم دخول نادر وزوجتة والدي رنا
نادر بزعيق. فين موظفة الاستقبال……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المنحوسة .com)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى