Uncategorized

رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم ندى ياسر

 رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم ندى ياسر

رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم ندى ياسر

رواية منقذي الفصل الرابع 4 بقلم ندى ياسر

ادهم : هنشوف هتجوزك وإلا لا وبكرا كتب كتابنا …
ندي : مش هتجوزك مش هتجوز حيوان أناا …
ادهم : طب ماشي هنشوف هتتجوزي الحيوان دا ازاي وسابها ومشي ….
ندي بعد ما خرج قعدتت علي السرير بتنهيده يارب اختارلي الصالح يارب انا مش حمل كل دا كفايه انا عشت كتيرررر اوي بتذل وانا عايشه مع بابا ومعرفش كان بيعمل معايا كدا لي يارب مش عايزه افضل معاه ابعدو عني يارب ساعدني وخليك جمبي انا ماليش غيرك …….ندي كل دا وقاعده عماله تعيط وتدعي وبعدين قامت تصلي قيام الليل وفضلت تدعي كتيررر  اووي وهيا بتصلي وبعد ما خلصت صلاه راحت علي السرير وكانت لسه بتعيط نامت وهيا الدموع علي خدهاا…
ناديه راحت الي ادهم اوضتو لأنها كانت سمعت صوت زعيق وشافته وهوا خارج من عند ندي …
ناديه : اي ي ادهم ي ابني كنت بتزعق مع بنت عمك لي …
ادهم : بكرا كتب كتابنا …
ناديه : انت اتجننت عايز تتجوزها غصب عنها انت اي الانتقام عماك للدرجه دي مبقتش بتحس حرام عليك تظلم ندي معاك حرام عليك ….
ادهم : ايوا للانتقام عماني هيا اه مالهاش ذنب غير أنها بنتو وانا قلبي مش هيهدي غير لما اشوفها مذلوله وعشان يبقي ليا حكم وكلام عليها هتجوزها ….
ناديه : وانا مش هسمحلك تتجوزها غصب عنها وتأذيها مهما كان دي زاي بنتي ومش هخليك تتجوزها عشان انت متستهلهاش ….
ادهم : هتجوزها ي ماما دي مش هتتجوز حد غيري دي هتبقي ليا وهتشوفي …
ناديه :حرام عليك ي ابني حرام عليك تعمل فيها كدا خلي في قلبك رحمه شويه متخليش الانتقام يعميك …..
ادهم : انا قولت اللي عندي ي ماما تصبحي علي خير …
ناديه طلعت من عندو وبتتوعد أنها متخليش الجوازه تتم عشان ميظلمش ندي معاه ….
إنما ادهم كان قاعد بيفكر ف انو هوا اي عايز يتجوزها مش معقول يكون كل دا بسبب الانتقام ممكن عشان يكون حبها ومش عارف أو بيكدب نفسو انو بيعمل كدا عشان ينتقم منها ….
اليوم عدي علي ابطالنا بكل حزن وتفكير وعياط …
“تاني يوم الصبح “
“عند تميم “
مهاب : فين ي فاطمه تميم ….
فاطمه كانت لسه هترد ونزل تميم من فوق …
تميم : انا هنا اهو ي بابا ….
يارا اخت تميم : احم وانا كمان هنا وإلا مش عايزني بتسألو علي تميم بس …
فاطمه بضحك : تعالي ي آخره صبري ي اللي لسانك اطول منك …
يارا : لا ي ماما ملكيش حق مين دي اللي قصيره …
فاطمه : انتي …هوا انتي مش شايفه نفسك قصيره ولا ايييي …
يارا : تؤ مش شايفه غير اني قمر ودمي عسللل عشان اللي جايباني نحله ….
فاطمه : ايوا ايوا اضحكي عليا بكلمتين …
يارا : عيب عليكي ي فطوم دا انا مفيش اصدق مني …
مهاب : خلصتو اقعدو بقي عشان نفطر …. وانت اق ي تميم عشان تفطر وبعدين تشوف الموضوع اللي قولتلك عليه …
تميم : حاضر ي بابا وانا قولت لواحد يجبلي كل معلوماتو واول ما اوصل هعرف كل حاجه عنو وبعدين هبقي اروح اجيبها ….
مهاب : تمام ي ابني …
خلصو اكل وتميم راح شغلو و يارا راحت الكليه …..
“في الشغل عند تميم”  
تميم : ادم عايزك تجبلي معلومات عند واحد اسمو ادهم سعد الفيومي وتيجيلي النهارده قبل بكرااااا وبسرعه ياريت …
__________
تميم صاحب آدم واكتر من صاحب بعتبرو أخوه كمان ادم اكتر حد بيفهمو وبيحكيلو علي كل حاجه اللي اهلو ممكن ميعرفوهاش ….
_______
ادم : اي ي صاحبي غريبه استعجالك علي موضوع كدا وبعدين عايز معلوماتو لي ….
تميم : عشان اعرف عنوانو عشان عايزو وبعدين يلا بقي عشان تشوف شغلك …
ادم بابتسامه : حاضر ي باشا احنا تحت امرك ي برووو …
تميم : تسلم ي برووو ويلا بقي اخلص .
ادم : طيب خلاص اهو انا ماشي ….
_________________
“عند ادهم “
ادهم قام من النوم وخد دش وبعدين نزل الي مامتو تحت لقاها قاعده مع نور وبيجهزو الفطار ….
ادهم : صباح الخير …
ناديه بصتلو وسكتتتت ومردتش عشان زعلانه منو ومن اللي هيعملو …
نور : صباح الورد ي برووو ….
ادهم : اه صحيح ي نور ابقي جهزي النهارده ندي عشان النهارده كتب كتابنا …..
نور بخضه : كتب كتابكم …طب وندي موافقه ..
ادهم : لا مش موافقه بس هتجوز غصب عنها وقام من علي الفطار وقبل ما يمشي كمل كلامو وهوا بيقولها ….متنسيش تظبطي ندي وتنزل عشان لما المأذون يجي … وسابهم ومشي وقالهم انو رايح الشركه …
نور بعد ما مشي : انتي تعرفي ي ماما موضوع كتب كتابهم دا …
ناديه : ايوا قالي امبارح بس مش هخلي الجوازه دي تتم ندي متستاهلش واحد زاي ابني ابدااا ندا تستاهل حد يعوضها عن اللي عاشتو مع ابوها مش هسمحلو بكدا ابداااا ….
نور : طب وهتعملي كدا ازاي ….
ناديه هقولك بس لما انزل من عندي ناديه عشان هطلعلها …
ناديه طلعت ل ندي لاقتها نايمه ووشها باهت من كتيررر العياط …
ناديه .: ندي ندي قومي عايزاكي في موضوع …
ندي بخضه : خير ي طنط …
ناديه:  صباح الخير لاول ي بنتي …
ندي : صباح الورد ي طنط …
ناديه : تعرفي انك حتي وانتي وشك باهت قمر وملامحك بريئه …
ندي : تسلميلي ي طنط دا من زوقك …
ناديه : كنت جايه اتكلم معاكي بخصوص جوزاك من ادهم ….
ندي : انتي كمان عايزاني اتجوزو غصب عني …
ناديه : لا ي بنتي مش موافقه انا جايه اقولك ………..
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية سيلا للكاتبة نجلاء ناجي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!