Uncategorized

رواية انتقام الحلقة الرابعة 4 بقلم آية محمد

 رواية انتقام الحلقة الرابعة 4 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الرابعة 4 بقلم آية محمد 

رواية انتقام الحلقة الرابعة 4 بقلم آية محمد 

احمد : ايوا هتنزلي معايا الشركه مكان مروان 

…..

في الشركه 

احمد : صباح الخير 

بنتي وعد  هتشغتل معانا هنا من النهارده 

ومروان مش هيجي لفتره عشان تعبان

لو سمحتي ودي وعد مكتب مروان وساعديها في ايه حاجه عايزها 

سكرتيره مروان : حاضر 

اتفضلي 

….

بعد ساعه 

في مكتب وعد 

شخص : مروان لازم تشوف الملف دا بسر..

اسف فكرت مروان هنا ، انتي مين! 

وعد : وعد 

زين : ايوا بتعملي ايه هنا ، دا مكتب مروان ! 

دخل احمد : زين يبني عامل ايه

زين : الحمد لله يا عمي بخير ،بس مين دي واشمعنا قاعده في مكتب مروان 

احمد حكه لزين كل حاجه

زين : نعم ، يعني اتجوز ومقليش ودا كلوا حصل ومعرفش حاجه 

احمد : معلش يبني انا الي غصبت عليه الجوازه دي هو ملوش ذنب 

المهم دا مش موضوعنا ، انا كلمتك عشان تساعد وعد وتفهمها كل حاجه 

زين : حاضر يا عمي 

Flash back

والد زين كان شريك احمد بس اما مات زين بقا شريك مكان والده ، واحمد بيحبه زي ابنه عشان ذكي ومحترم وشغله كويس .

باك

خرج احمد من مكتب وعد 

زين : اسف بس اتفاجأت اما شوفتك مكان مروان 

يلا نكمل 

وعد : يلا 

في المستشفى

نور : هنروح فين دلوقتي يا استاذ مروان

ابوك خد كل حاجه.

مروان : عندي شقه في اسكندريه هنروحها

في اسكندريه 

الامن : اسف بس مش هينفع تدخل 

مروان : انت اتجننت دا بيتي 

الامن : احمد بيه قال مش هتدخل 

فضل مروان يشتم فيهم بس مرضيوش يدخلوا

…..

نور : طلقني مش عنت عايزه اعيش معاك 

مروان : يعني انتي مش بتحبيني 

اتجوزتيني عشان فلوسي 

نور : اه وطلقني بقا يا حبيبي بسرعه 

مروان ضربها بالقلم وشد شعرها 

مفكره دخول الحمام زي خروجه مش هطلقك وهتيجي تخدمي وعد زي ما هي خدمتك

نور : اوعى كده انت اتجننت 

مروان وهو بيشد شعرها : اه اتجننت تعالي ورايا

في مكان تاني

احمد ووعد وصلوا البيت 

احمد : ناهد احنا جينا

ناهد : اهلا يا حج غير هدومك وانا هجهز الاكل 

احمد : حاضر 

روحي يا وعد غيري انتي كمان 

قاطعهم صوت مروان 

الامن : مش هينفع ندخلك يا استاذ مروان ، دي تعليمات البيه 

احمد قاطعهم ، تعالى يا مروان 

مروان : بابا انا اسف انا جيت اعتذر منك ومن وعد 

انا ظلمتها معايا ، ونور جت تعتذر هي كمان 

يلا اعتذري 

نور : أنا . انا اسفه 

مروان : انا هطلق نور  بس اما اعلمها الادب الاول 

انا وهي اذينا وعد  وانا مستعد اعمل ايه حاجه عشان تسامحيني

احمد : لو انت فعلا ندمان وعايز تكفر عن الي انت عملته أثبت كده 

مروان : حاضر يا بابا 

نور هتخدم وعد زي ما وعد خدمتها 

نور : نعم اخدم مين 

مروان : اخرسي هتخدميها زي ما هي خدمتك 

وانا برضوا يا وعد هكون السواق بتاعك من النهارده 

ناهد بغضب : ابني انا يكون سواق دي 

مروان : ايوا يا امي عشان أكفر عن الي عملته مع وعد 

…..

بليل في اوضه وعد  

ناهد حطت زيت على باب الاوضه

وعد طالعه على السلم ولسه هتدخل الاوضه

اااه حد مسكها من وسطها 

مروان : انتي كويسه 

وعد : ايوا سبني 

مروان ساب وعد 

مروان نده على الكل وعلى نور 

مروان : نور انتي الي عملتي كده 

نور : عملت ايه

مروان : حطيتي الزيت على باب اوضه وعد 

نور : لا طبعا وانا هعمل كده ليه 

وعد : خلاص انا داخله ارتاح 

………

عدا شهر 

نور ومروان بيخدموا وعد 

في الشركه 

زين : وعد ممكن نطلع نتغدا سوا بكره 

مروان بضيق : لا مينفعش دي مراتي يا زين متنساش يا صحبي 

وعد : بس انا طليقتك 

انا رفعت قضيه خلع عليك 

موافقه يا زين نخرج 

زين بحب : تمام هعدي عليكي بكره اخدك

Flash back

من أسبوع مروان لما شاف زين بيتقرب من وعد 

مروان : زين ابعد عن وعد عشان هي مراتي 

زين : بس انت مبتحبهاش وعمي احمد قالي انك هتطلقها 

مروان : لا مش هطلقها عشان هي مراتي 

زين : معلش هي الي تختار ما بنا مع السلامه 

باك 

تاني يوم

لبست وعد فستان احمر طويل من ورا وقصير من قدام وحطت ميكب خفيف وروج احمر وسابت شعرها ولبست هيلز وخرجت 

موبيل وعد رن 

زين : الو يا وعد معلش مش هعرف اجي اخدك هبعتلك العنوان وتعالي

وعد : تمام 

مروان : رايحه فين بالشكل دا 

وعد : وانت مالك 

مروان : نعم انا جوزك 

وعد : وسع كده مش فاضيه 

وهات المفتاح هسوق لوحدي 

مروان : لا هاجي معاكي 

خرج مروان ووعد 

وصلوا المكان 

فتح مروان الباب لوعد ونزلت 

وكان زين مستنيها برا 

مسك اديها وقالها اتفضلي 

مروان : سيب أيدها 

زين : يعم انت مالك انت مش كنت بتكرها ومغصوب على الجوازه سبنا بقا في حالنا 

دخلوا جوا ومروان بيراقب فيهم بغضب 

زين : وعد انا بحبك وعايز اتجوزك

وعد : ااا عن اذنك هدخل التواليت واجي

زين : ماشي 

عدا تلت ساعه ووعد مطلعتش

مروان دخل 

هي وعد فين 

زين : قالت داخله الحمام ولسه مخرجتش 

مروان : ازاي

راح عند التواليت وفضل يخبط على الباب محدش فتح 

دخل مروان بصدمه ….

يتبع..
لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا 
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية حلمي أنت للكاتبة أميرة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!