Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع 4 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع 4 بقلم جنى السيد

رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع 4 بقلم جنى السيد

رواية عشقت خادمتي الفصل الرابع 4 بقلم جنى السيد

واغمضت عينيها وهي تقول بهمس: يارب لا يارب ميكونش هواا ونبي يارب ونبييييييي ….والتفتت خلفها لترا أنه ذالك الشاب فهد السيوفي 
فهد بعصبيه:مبعدتش كلامي تاني مين العالم المعفنه 
قمر بتوتر وخوف:ا.نتو …قصدي ..انا ..انا ..وتقول في داخلها:متبصش كدا واحيات خالتك دقيقه كمان وهعيط يارب نا غلابانه والله
فهد بعصبيه :نتي هنا شغاله في قصر السيوفي يعني الي زيك ميحلموش يدخلوه اساسا فألتزمي ادبك لان قسما عظما لو الي حصل ده اتكرر مهخليكي عايشه فاههههههممه 
قمر بخوف :ف..ف..ا..ه..ه..مه 
وليتركها ويذهب 
محادثا نفسها:اي ياربي الغلب ده عيل برأس بخاخه بصحيح اي الي زيك ميحلموش يدخلوه نينينينيني برص بيتكلم اول مره اشوف برص بيتكلم …اوف ..ثم تنادي عليها حنان …لتدلف لها 
##################$$$$$$
الشخص:الو يباشا 
الشخص:ايوا في اخبار 
الشخص:لا يباشا بس في صفقه هيدخلوها 
الشخص:تمم كويس اووي حاولي بقا يمنال متخيليهمش يحدوها 
منال:حاضر يباشا ثم تكمل بدلع:مش هنتقابل بقا يباشا نت وحشتني اووي 
الشخص :ماشي تعالي بليل عندي شقتي 
منال :اوامرك يباشا ….سلام بقا يباشا دلوقتي 
الشخص:سلام ………ماشي يفهد السيوفي مصيرك تقع وتجيلي لحد عندي  واوعدك أن اليوم ده قرب اوووي ….
########$$$$$$$$$$$$$$$
في قصر السيوفي وتحديداً عند قمر 
حنان:يلا يبت بسرعه حطي الاكل ومتحوطيش ملح في طبق فهد بيه 
قمر :لي يعني ..
حنان:عشان قالوليي عنده حساسيه من الملح .. اوعي يبت تغلطي وتحطي الملح 
قمر بتوتر:لا لا لا عيب عليكي برضو …….بقولك يماما روحي انتي حطيلهم الطبق ده ونا جايه وراكي
حنان:ماشي …وتركتها وذهبت…..وجاءت لقمر فكره شيطانيه محادثا نفسها (حلال عليك يمعلم عشان تعرف انت بتلعب مع مين وضحكت ضحكه شيطانيه:ههههههههه والله مش خساره فيك الكيس يالا يكشي تشرق وتموت هيييييح  ……وكدا تمم )…..وخرجت لتقدم له الطبق …..وهي تتوعد له…ثم دلفت الي المطبخ مسرعا
………………
ثم اجتمع الجميع ليتناولوا الطعام .
.حسن:عملت اي يبني في الصفقه
فهد:لسه بس اطمن هاخدها هاخدها مش فهد السيوفي الي يخسر صفقه 
مراد بمرح:يلا يجماعه بقا ناكل مش علي الاكل برضو نتكلم علي الشغل 
………..وبعد دقايق فهد بغضب:كحكحكحكحح م…كحكحكححكح…مين كحكحكححكح الي كحكحكححكح 
جرمين بعصبيه:نتي يحنان حنااااانننن 
لتذهب سريعا 
حنان بتوتر:نع.. نعم
حسام بغضب:مين الي حط الملح لفهد مش انا منبهه عليكي ده كويس 
حنان بخوف: والله محطيت حاجه د.. ده انا منب هه علي قمر انها متحطش لفهد بيه الملح …..وكل هذا تحت أنظار قمر من الداخل …قمر في داخلها (طب اطلع اقول نا …لا لا هتنفخ لا …طب اوففف … خلاص هيطلع وامري لله)..وخرجت لهم 
قمر بتوتر:ا …انا الي حطيت الملح …..
نظرت لها حنان بغضب وهي تتوعد لها 
چرمين بغضب:ونتي ازاي يغبيه نتي متقوليش ليها 
حنان بتوتر. وكادت أن ترد ..لكن أوقفها صوت قمر وهي تقول:هي قالتلي بس نا نسيت 
مرفت بغضب:ونتي ازاي يمتخلفه انتي تنسي حاجه زي كدا 
مراد محاول تهدأت الوضع:خلاص يجماعه كلنا بننسي وكمان فهد هيبقي كويس خلاص يجماعه حصل خير 
چرمين بغضب:لا محصلش خير ونا مش هعدي الموقف ..روحوا علي شغلكوا وحسابك معايا بعدين اتتتفضلووا … ثم دلفوا  سريعا الي المطبخ  خوفا ….
جرمين :بقيت كويس دلوقتي يح….قصدي ياابيه 
نظر لهاثم اومأ برأسه 
حسام :اطلع استريح وخد دواك 
ثم اومأ رأسه وتركهم وذهب …..
چرمين بغضب:لازم تتطردوا المتخلفين دول
حسن بغضب:مخلاص غلطه وعدت وهو بقا كويس هنطردهم عشان غلطه 
حسام:كلنا بنغلط يبنتي مجاش عليهم يعني وهو الحمدلله كويس …. ..كملوا اكل 
چرمين  بغيظ:ماشي 
……………………
في المطبخ
حنان بغضب:هو نا مش قولتلك متحطيش زفت ملح 
قمر بخوف:..ن..نسيت 
حنان بغضب وهي تمسك ذراعها:نسيتي اي نا منبهه عليكي اكتر من مره .. وبعدين احمدي ربنا أنهم مطردوناش ..واخر مره يقمر أخرى مره يما قسما عظما ما هيحصل خير 
قمر بدموع:..ح..حاضر …سيبي ايدي 
حنان وهي تترك يديها:سبتها يختي …ويالا نخلص شغلنا عشان نروح…كتك القرف ………وظلا يعملان في صمت حنان ودموع قمر 
###############$$$$$$$$$$$
في شقه ما…..
منال بدلع:وحشتني اووي يباشا 
الشخص:ونتي …المهم عاوزك عينك علي فهد وميغبش عنك لحظه وحاولي توقعيه 
منال بدلع:متقلقش يباشا دا انا منال ههيهيهيهيهي …..ثم عملا ما حرمه الله 
#######$$$$$$$$$
في حي شعبي في منزل بسيط مكون من تلات أشخاص 
(ملاك فتاه تبلغ من العمر ٢٢صاحبه العيون اابنيتان وبشره بيضاء مثل الثلج وصاحبه جسم ممشوق . مرحه وعنيده للغايه خريجه كليه هندسه ……منراها يقع في حبها … لانها فعلا ملاك علي هيئه بشر),
ملاك:ماااااااااااامممماااااااا 
تأتي الام بغضب: في اي يبت اللذينه
ملاك :مش هتبطلي بقا يسوسو تشتمي نفسك .. وبعدين نا جعااانه 
الام:هو نتي مش لسه طافحه من عشر دقائق
ملاك :اديكي قولتي من عشر دقائق …يلا بقا يسوسو حطي الاكل ينوبك ثواب 
الام بغيظ:مش عارفه طالعه لمين 
ويأتي صوت من خلفهم 
الاب بمرح:اكيد طالعالي ..حبيبه بابا …..
الام:يخويا اتلهي نت وهي انا طالعه احضر الاكل عشان متفرسش 
ملاك بمرح:اي يا حجوج مراتك قفشه لي انت اتجوزتها ازاي دي 
الام بصوت عالي:سمعاكي يبت  وهجيلك 
ملاك :هااا لا لا خليكي ده انا الي جيالك متتعبيش نفسك عشان كلبه زي 
الاب بمرح:محصلتيش حتي صرصار … المهم لقيتي شغل
ملاك بحزن:لسه بس أن شاء الله هلاقي يعني واكملت بمرح :ده امه داعياله الي هشتغل عنده 
الاب بمرح:قصدك داعيه عليه هههههههه 
ملاك بحزن مصانع:اهئ اهئ بقا كدا يعبدو يهون عليك انا 
الاب:اه هههههه … وبعدين مفيش حد يقولي يعبدو غير امك 
ملاك: الله يسهله يعم 
الام بصوت عالي:تعالي يهبله يبت الهبله حضري الاكل معايا 
ملاك:حاااضرر…
الاب بمرح:روحي يهبله روحي 
ملاك بغيظ: طيب……..وتتركه وتذهب
#####$######$$$$$$$$
في قصر السيوفي……
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!