Uncategorized

رواية أحببتك صدفة الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطمة أحمد

 رواية أحببتك صدفة الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطمة أحمد 

رواية أحببتك صدفة الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطمة أحمد 

رواية أحببتك صدفة الحلقة الرابعة 4 بقلم فاطمة أحمد 

وقفنا إمبارح عند زين وهو هيقول اسم نور ل سليم..

زين- اسمهاا

وقبل ميقوله فون زين رن والمتصل احمد السكرتير اللي نور هتمسك مكانه .. 

زين- آلو خير في حاجه حصلت 

احمد- استاذ زين الملف بتاع الصفقه الجديده اختفى ي فندم ومش لقينه 

زين بزعيق- ازاي ده انا جاي حالا واجمع كل الموظفين هنعمل اجتماع دي مبقتش شركه دي مهزله

وقفل السكه ف وشه 

سليم- في ايه يبني اهدى 

زين- دي اهم صافقه ف تاريخ الشركه لو ضاعت هنخسر كل حاجه اناا همشى دلوقتي تمام 

سليم – متقلقش هتتحل تحب اجي معاك 

زين – لا خليك اناا هتصرف 

ف الشركه 

زين بزعيق – ازاي ي حضرات ملف مهم زي ده يختفي كده فجأة 

احمد – ي فندم انا سلمت الشغل كله إمبارح لاستاذه نور 

نور بزعيق ووشهاا بقاا احمر – يعني ايه ي حضرت تقصد اني اناا اللي اخدته ده اتهام واضح وصريح واناا مش ممكن اقبل بالاهانه دي 

زين بزعيق – كله ع مكتبه.. الا الاستاذه نور

بعد مكله مشي..

نور بانهيار- استاذ زين انت مصدق اني ممكن اعمل كده 

زين- اهدي بس واحكيلي ايه اللي حصل بالظبط

نور- بعد مخرجت من عند حضرتك احمد جه وقالي انك قولتله يسلمني الشغل روحت معاه المكتب وشرحلي نظام الشغل وبعديها مشينا ع طول 

زين- ومين اللي اكتشف ان الملف مفقود 

نور بعياط – انا بس اناا مخدهوش اناا معرفش حاجه عنه صدقني

زين بلطف واداهاا منديل – ششش اهدي بس اناا مش شاكك فيكي انا عايز افهم ايه اللي حصل بس ومتعيطيش ارجوكي 

نور بعد مهديت شويه من كلامه – انا عارفه اني كنت السبب ف خساره صفقه قبل كده بس انا دي معرفش عنها حاجه 

زين- انا عارف 

نور بصدمه- عارف ازاي ؟! 

زين – مش مهم قوليلي بقا اكتشفتي ازاي ان الملف اختفي 

نور- احمد جه وقالي بشكل غير مباشر ان حاضرتك بتحب الدقه والتنظيم وان في صفقه مهمه هتراجع الملف اللي هو ورهوني إمبارح ف دخلت ارتب المكتب واتأكد ان كل حاجه ف مكانها وقعد ادور عليه ملقتهوش روحت لاحمد اقوله راح زعق فياا وقالي انتي مهمله وجه دور معاياا وبعدين اتصل بيك وانت عارف الباقي بقاا

زين بغضب – زعقلك

نور ببراءه – اه وقالي اني مهمله تخيل

زين – تمام اوووي روحي ع مكتبك دلوقتي

نور ببراءه – هتزعقله عشان قالي ي مهمله

زين بضحك تسحر- امشي ي نور الله يكرمك

نور بسرحان – قلبي عملت ايه ف قلبي 

زين – ماله قلبك ي نوري

نور بعد مفاقت – ها لا ولا حاجه زي الفل اهوو.. ايه انت قلت ايه ؟!

زين بضحه عاليه – ع مكتبك

نور قعدت – مش ماشيه اناا عجباني القعده هناا اهو بقاا

زين بتوتر – مش هعرف اركز وانتي موجوده ي بنتي يلا ع مكتبك هش هش

نور – مش هتعرف تركز وهش انا مني لله اني كنت عايزه اسليك

زين – ع اساس انك لب بقاا وكده

نور – لا سداني ي خفيف

زين – يبنتي امشي بقاا وابعتيلي احمد

نور – عايزه ليه ها ها ليه

زين- تعرفي انك حشريه

نور وهي بتعدل ياقه التيشرت – عارفه طبعا انا مشهوره بكده انجز بقاا وقول

زين – هتعرفي لماا يجي او الشركه كلهاا هتعرف

نور بغباء – انت هتطلع لايف معاه ولا ايه عموما اشطاا اناا ماشيه

بعدهاا بشويه احمد دخل وكان متوتر اوووي

زين – اقعد ي احمد

احمد وهو بيبلع ريقه – خير يافندم

زين – خير، هطلبلك لمون يروق أعصابك حبه

احمد – ل..لا..شكرا

زين لف وقعد قدامه – بس تصدق حلوه منك اووي

احمد- ه.. هي ايه مش فاهم

زين – يعني الملف يتاخد وكاميرا المراقبه تتمسح وانت تتهم نور لا حلوه وملعوبه وجايه ع مقاسهاا بالملي بس نسيت حاجه بسيطه اد كده نسيت انت بتلعب مع مين انا زين المنشاوي يعني مش اي حد وقول للي بعتك الملف اللي معاه يبله ويشرب مايته لانه بكل بساطه مش الملف الاصلي

احمد- بس يافند…

زين بزعيق – الكلام خلص علي مكتبك لم حاجتك ومشفش وشك ف الشركه تاني انا اكتفيت بطردكومش عشان الملف لا عشان تتجرء وعالي صوتك ع نور كويس وقول للي بعتينك حسابهم تقل اوووي

احمد خرج من غير ولا كلمه ونور كانت سامعه كل الكلام دخلت لزين

نور بذهول – يخربيتك انت كنت عارف انه احمد وسايبني اعيط

زين بضحك – اعملك ايه طيب منا عمال اقولك اهدي اهدي وانتي ملكه الدراما

نور – ملكه الدراما مش اخلاق مدرين دي يعم بس قولي عرفت منين

زين بضحك – انا هحكيلك قبل الاجتماع رجعت كاميرا المراقبه ولقيتهاا ممسوحه وانتي ليفل ذكائك لسه موصلش للمستوي ده ولما احمد وجهه الاتهام ليكي اتأكدت ان هو خصوصا انه من ساعه متعين ف الشركه وهو مش مظبوط وكمان اللي مفيش حد يعرفه خالص ان في مسجل صوت ف المكتب بشغله قبل ما مشي ولو في عميل مهم بشغله واسجل عليه كل الحوار والغبي احمد ماستناش لما يخرج عشان يأكد العمليه لا اتصل عليهم وهو ف المكتب وطبيعي المكلمه اتسجلت 

نور بصدمه – انت دماغك دي ايه سم

زين – ي بنتي انا زين المنشاوي

نور – صحيح الشركه اسمها شركه المنشاوي اوعى تقول انك ابن صاحب الشركه ولا ده تشابهه اسماء افهم 

زين بارتباك – لا تشابهه اسماء وبعدين انتي مش ملاحظه اننا مقضينهاا سهاري انهارده ومشتغلناش بربع جنيه حتي

نور – تصدق صح والانيل بقى اني هاخد اذن انهارده وهروح

زين بعفويه – والهانم عايزه تسيبني بدري ليه

نور – تسيبني!

زين – تسيب الشغل يعني

نور – بص هو الموضوع كبير مش هعرف اشرحوا بس انا واثقه اني هحكيلك ف يوم من الايام

زين – طب تحبي اخلي السواق يوصلك الاوبشن ده مش لحد غيرك خدي بالك 

نور بضحك – تمام يعم تشكر اوووي

ف المستشفى

نور – ست الكل ي ست الكل عامله ايه انهارده

فردوس – الحمد لله ي قلبي خلاص باقي كام يوم ع العمليه

نور مسكت ايديهاا – هتبقي كويسه اناا متأكده مش هتسبينى صح ملناش غيرك ي ماما اوعي تسبيني ارجوكي

فردوس – شششش مش هسيبك متقلقيش اومال مين هيناقر فيا ويقولي ي بتاعت سليم

يدخل سليم في هذه اللحظه..

نور وهي بتمسح دموعهاا وبتبتسم – كناا افتكرنا ربع جنيه مخروم 

سليم – وحشه اوووي ع فكره

نور ببراءه – بجد وحشه

سليم و فردوس قعدوا يضحكوا ع شكلهاا

سليم – لا لا حلوه وبعد اذنك ي امي عاوز نور تجيلي المكتب بعد شويه

فردوس – ماشي ي ابني هخليهاا تجيلك

نور – بالنسبه للانسان اللي المفروض تاخدوا رأيه ايه شفاف، محسسني انك خطيبي وبتستأذن توديني دريم بارك

سليم – ياريت والله

نور – ياريت ايه

سليم – اوديكي دريم بارك

نور بعفويه – لماا ماما تقوم بالسلامه نروح واناا اللي هعزمك كمان اتفقناا وروحت مدتله أيدي سلم علياا وابتسم وبكل لطف الدنيا قال يبقى هنخرج قريب

ف مكتب سليم

سليم – العمليه بعد يومين ولازم مامتك متتعرضش لاي صدمه ولا تجهد قلبهاا خالص انتي فاهمه

نور والدموع ف عينهاا- هتبي كويسه مش كده

سليم مسك ايدهاا – اكيد هعمل كل اللي اقدر عليه متقلقيش وبعدين مش عايز اشوف دموعك دي تاني مفهوم 

نور وهي بتمسح دموعهاا – خلاص اهو مش هعيط عن اذنك هروح لماما بق وهي خارجه شافت صوره لسليم وزين مسكتهاا وقالت……..

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية حبيبتي منذ الصغر للكاتبة نيرة وائل.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى