Uncategorized

رواية الساحر الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل السادس عشر 16 بقلم ياسمينا

*في صباح يوم جديد *
ياسمين قرارت انها تلف شويه في البلد وقرارت تاخد اريان معاها ياسمين دخلت اوضتو لقتو قاعد علي تلفونو 
ياسمين : اريان 
اريان بصلها بغضب : انتي ازاي تدخلي من غير ماتخبطي هااا
ياسمين بستغراب : مالك يااريان عادي يعني مش احنا متجوزين
اريان بغضب : اي كان مفروض تخبطي الاول تلمهم انجزي عايزه تقولي ايه 
ياسمين بضيق : اريان مالك انت اول مره تتعصب عليا كدا 
اريان ببرود : عايزه ايه 
ياسمين بحزن : مش عايزه خلاص 
اريان : احسن بردو 
ياسمين طلعت من الاوضه وهي بتعيط وبعدين خبطت في وسام وهي ماشيه 
وسام : ياسمين مالك 
ياسمين بحزن : اريان بيزعقلي وكمان اتعصب عليا اوي علشان مخبطتش عليه اول ما دخلت 
وسام بغضب : ازاي يزعقلك يعني 
ياسمين بدموع : اول مره يزعقلي كدا امبارح كان كويس معايا دلوقتي معرفش مالو 
وسام : اهدي ياحبيبتي انا هتكلم معه 
ياسمين : وسام لا خلاص سيبو 
وسام بهدوء : قوليلي كنتي عايزه ايه 
ياسمين : كنت عايزه الف في بلد شويه اشوف الناس وكدا 
وسام : ماشي ياحبيبتي روحي اجهزي أنتي
ياسمين بحزن : ماشي 
ياسمين راحت اوضتها ووسام دخل لي اريان 
وسام بغضب : انت ازاي تكلم معا ياسمين كدا 
اريان بسخرية : ايه جت اشتكتلك 
وسام بغضب : اريان مالك اتعدل ياسمين عايزه تخرج اجهز علشان تخرجها
اريان بقرف : أخرجها فين شايف يعني المكان عدل وبعدين هنمشي من هنا امتا هااا 
وسام بستغراب : مالك يااريان بجد انت متغير
اريان بضيق : خلاص اطلع خليني اجهز واه صحيح فوق ميرا 
وسام : وليه
اريان بغضب: انا قولت فوقها انت مالك 
وسام : تاني مره تغلط مش هسكتلك  تالت مره تمام وبعدين متفوقها انت 
اريان : مش هغور اتزفت معا الي اسمها ياسمين دي فوقها انت 
وسام بغضب : اريان مالك اتزبط 
اريان  مسك تلفونو ومفتاح عربيتو وقال وهو خارج : ارجع القيك فوقتها 
اريان خرج من الاوضه لقه ياسمين خارجه من اوضتها 
اريان  ببرود : ورايا 
ياسمين في سرها : هو مالو اكيد ندم أنو قالي بحبك اكيد لسا بيحب ميرا 
اريان بزعيق : يلااا 
ياسمين مشيت وهي حزينه ونزلو قدام البيت وركبو العربيه وتحركو 
ياسمين : اريان هنروح فين 
اريان : هشوف مكان نقعد فيه 
ياسمين بحماس : عايزه اروح اكول فطير 
اريان بصلها بقرف وقال : هتكلي ايه 
ياسمين بستغراب : ايه فطير وجبنه وعسل 
اريان بصلها من فوقها لتحتها وقال بخبث : مافكك من كل ده وتعالي 
ياسمين قطعتو بغضب : مالك يااريان ايه البصات دي 
ياسمين اول مره تحس أن بصات  اريان ليها بصات غريبه 
اريان : مالك مش انتي مراتي 
ياسمين بضيق : ايوا بس انا مش بحب البصات دي وبعدين انا عايزه فرح زاي باقي البنات 
اريان بسخرية : اه دا انتي لسا مشوارك طويل 
ياسمين بضيق : هو انت ندمان انك قولتي بحبك 
اريان بصلها وسكت 
ياسمين بدموع : انا صح انت ندمان باين عليك اصلا 
اريان بخبث : حد يندم انو يحب العسل ده 
ياسمين بغضب : اريان انت كلامك وأسلوبك وبصاتك بدل علي حاجه واحده بس 
اريان : بظبط هي الحاجه دي 
ياسمين بصدمه : اريان انت مستوعب بتقول ايه 
اريان بخبث : ايه ياياسو اهدي كدا
ياسمين بغضب : اريااااان طلقني انت كدا خدعتني ومش بتحبني واضح اووووي 
اريان : ياحبيبتي انا معترف بكدا  واهدي بقا
ياسمين بغضب : وقف العربيه وقفهااااا 
اريان وقفها بهدوء وياسمين جايه تفتح الباب معرفتش 
ياسمين بغضب : افتح زفت 
اريان بخبث : مش قبل مااخد الي انا عايزو 
ياسمين بغضب : اريان انت مستوعب بتقول ايه اريان هو انت شارب حاجه هو في اييييييه 
اريان ببرود : مش شارب واه مستوعب وانتي مراتي وانا حر
ياسمين مسكت شنطتها وطلعت تلفونها ورنت علي وسام 
اريان بغضب : بتعملي ايييه 
ياسمين تجاهلتو ووسام رد 
ياسمين بدموع : الحقني ياوسام اريان اتجن الحقنييي 
اريان خد منها تلفون ومسكها من شعرها بغضب 
اريان بغضب : انتي اتجننتي طيب انا هوريكي انا هعمل فيكي ايه 
ياسمين بخوف : اريان مالك  في ايه ايه الي حصل 
اريان شد شعرها جامد وقربها منو وهي كانت بتعيط 
اريان بخبث : انتي الي عنيده وانا مش بتاع حب وكلام ده 
ياسمين بغضب : اومال بتاع ايه ياحيوان انت خدعتني انا بكرهك طلقني بقا 
اريان ساب شعر ياسمين وبعدين ضربها بلقلم وياسمين بصتلو بصدمه وبعدين سمعو صوت عربيه جايه بسرعه من وراهم 
اريان بسخرية : اهو جاه 
وسام نزل من عربيتو بسرعه وراح لي اريان وفضل يخبط علي ازاز العربيه واريان فتحتو 
وسام بغضب : في ايه 
اريان ببرود : مفيش 
وسام بص لي ياسمين لقها بتعيط وحطه أيدها علي وشها 
وسام : ياسمين مالك 
ياسمين مردتش عليه وبدأت تعيط جامد 
اريان بسخرية : ايوا حلو شغل البنات ده 
ياسمين بدموع : خدني من هنا يابابا 
وسام بصدمه : بابا 
ياسمين بدموع : اريان ضربني يابابا وطلع مش بيحبني 
وسام بص لي اريان بغضب واريان بصلو ببرود 
وسام بجمود : انزلي 
اريان فتح الباب ونزل وياسمين نزلت بسرعه وجريت علي وسام 
وسام : مالك ازاي تعمل كدا 
اريان ببرود : بنتك الي مش محترمه ومش بتسمع كلام جوزها 
وسام مسكو من هدومو وقال : اريان انت ازاي تقول كدا
اريان شال ايد وسام ببرود وقال : ايوا مبحبهاش ايه هو الحب بلعفيه وبعدين انا عايزها كا زوجه واظن أن ده حقي
وسام بصدمه : انا مش مصدقك 
اريان بخبث : هو انت اتجوزت امها اسبوعين صح  انا هتجوزها اسبوعين ورمهالك 
وسام بغضب : انت ازاااااااي كدااا 
اريان قرب من ياسمين وفضل يبصلها بصات خلتها تترعب وسام مسك ايد ياسمين وخلها تقف وراه 
اريان بخبث : مش انت اتبسط معا امها سبني انبسط بقا معاها 
ياسمين بدأ صوت عياطها يزيد 
ياسمين : مشيني من هنا
وسام بص لي اريان بقرف ومسك ايد ياسمين وجاين يمشو بس اريان مسك ايد ياسمين بغضب 
اريان : انت وخدها فين 
وسام بغضب : سيب أيدها
اريان : لااااااا 
وسام طلع سكينه وياسمين انصدمت وعور ايد اريان الي ماسك بيها ايد ياسمين 
ياسمين بصريخ : اريااااان 
اريان بوجع : انت اتجننت 
وسام مسك ايد ياسمين وركبها العربيه وتحرك وساب اريان
ياسمين بدموع : هنسيبو كدا وهو متعور
وسام : يقدر يعالج نفسو 
ياسمين : هو مالو 
وسام بغضب : معرفش ده اتجنن 
ياسمين بدموع : طلع مش بيحبني 
وسام بحزن : اهدي مش عايزني اقولك ازاي بطلع السكينه بسهوله كدا 
ياسمين وهي بتمسح دموعها : اكيد بتخبيها في هدومك 
وسام بأبتسامه : لا
ياسمين بحيره : اومال ايه 
وسام : مش هقولك 
ياسمين بضيق : بكرا هعرف وهتشوف 
وسام : هنشوف
وسام وصل البيت ونزل من العربيه ونزل ياسمين وياسمين حضنتو وهي بتعيط 
وسام : اهدي بقا
ياسمين بدموع : ليه عمل كدا وخدعني ليه 
وسام بحزن : صدمتي فيه اكبر من صدمتك والله 
ياسمين : انا مخنوقه اوي ومشيني من هنا عايزه ارجع بيتي 
وسام بهدوء : حاضر بس متقوليش لحد جوا عن الي حصل واحنا بليل هنمشي
ياسمين بحزن : ماشي
ياسمين ووسام دخلو البيت أما اريان وصل البيت بعديها بربع ساعه وكانت أيديه مليانه دم ودخل البيت وطلع لي اوضه ميرا لقها فاقت من نوم المغناطيسي 
ميرا بضيق : انا مش فاهمه حاجه ايه الي حصل وانا فين
اريان بأبتسامه : وحشتيني
ميرا بصدمه : بجد
اريان : اه والله بجد
ميرا قربت من اريان وحضنتو بسعاده وقالت : يعني انت مش زعلان مني
اريان : مستحيل 
ميرا لحظت ايد اريان 
ميرا بخضه : ايه ده مين عمل فيك كدا
اريان بسخرية : واحد حمار
ميرا جابت شاش وقطن وفضلت تعقم جرح اريان واريان كان بيبصلها بصات غريبه وهي حست بيها بس تجاهلتها
اريان : ايه رأيك نتجوز 
ميرا بسعاده : بجد 
اريان : اكيد 
ميرا : بس تطلق ياسمين دي 
اريان بأبتسامه : تمام موافق 
ميرا : بجد ازاي وافقت 
اريان بخبث : مهو كدا كدا هطلقها بس بعد مااخد الي انا عايزو 
ميرا بستغراب : وهو ايه الي انت عايزو 
اريان : متشغليش بالك ايه رأيك انهارده 
ميرا بسعاده : موافقه طبعا 
اريان : يبقا يلا نقولهم 
ميرا : يلا 
اريان مسك ايد ميرا ونزلو اوضة سفره كانو بيفطرو وياسمين نزلت تفطر علشان محدش ياخد بالو ويحس أن فيه حاجه اريان وميرا دخلو عليهم بثقه وياسمين بصت علي ايد اريان الي ماسكه ايد ميرا 
عاصم بصدمه : ايه ده انت فوقتها
اريان بثقه : اه 
سيف : مش فاهم ليه 
وسام فقد اعصابو خلاص وقام من علي كرسي وقال :  اخوك ياعاصم اتجنن 
عاصم : في ايه ماتفهموني 
اريان بثقه : هفهمك انا وميرا قرارنا نتجوز 
الكل بصلو بصدمه وهو. ابتسملهم ووووو هنعرف بعدين ????♥️
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى