Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمد

اسلام وهند بصوا لبعض واسلام قال: بصراحه يافندم انا وسيف كنا بنهزر وهو عمل صوت بنت 
حازم : ما تقول من الاول يلا علشان ناكل 
هند بتغير صوت :اه ياريت 
اسلام : يلا يا اخويا يلا 
كلو وخلصوا اكل 
بليل
هند كانت داخله الاوضه 
الاوضه كانت عباره عن سريرين كل سرير في سرير فوقه  وكان الي هينام في الاوضه هند واسلام وجورج وولدين كمان 
هند بتغير صوت: احم هو انا هنام فين
جورج :كل واحد فينا كان لي سرير وانت الي جيت جديد ف هتنام مع اي حد فيهم 
واحد من الي في الاوضه: تعال في حضن اخوك تعال 
هند بصت بقرف وقالت بتغير صوت: اكيد لا انا هنام علي سرير لوحدي 
وإسلام كان نايم وصحي علي صوتهم وقال بنوم: في اي 
هند بتغير صوت: تخيل عايزين اني انام جنبهم 
اسلام: ما تنام فيها اي
هند بغضب :يارب صبرني يابني مش هينفع وانت عارف 
واحد منهم : عارف اي هو في أي 
هند بتغير صوت : علشان انا بحب انام لوحدي 
اسلام بنوم : ياعم ياعم خلاص نام جنبي انا 
هند بتغير صوت: انت متخلف يابني 
وكان في كوبايه مايه جنبها حدفتها علي اسلام وقالت بتغير صوت: فوق كده 
اسلام بغضب : والله ل اعلمك الادب 
جورج بضحك: شكلك حلو يا سمسم وانت مبلول 
اسلام بضيق: يس ياض 
هند بتغير صوت: يلا عايز انام
اسلام : تعال نام مكاني وانا هنام جنب اي حد 
هند : ايوا كده
اسلام : عايز انام بقا مش عايز صوت 
هند يضيق: ماشي
     *#الساعه٣الفجر#*
كله نام الا هند كانت مش عارفه تنام وقاعده خايفه لأن كان في صوت كلاب بره 
واول ما اقنعت نفسها أن مفيش حاجه وهتنام خلاص فجاه اسلام قال وبصوت عالي: هند انتي كويسه 
هند قامت مفزوعه وقال : اه كويسه 
قام حازم وقف وراح عندها 
هند بتوتر : في اي يا اسلام انا اصلا خايفه لوحدي انت عايز اي 
قام حازم ضربها ى القلم لدرجه ان اللون الي حطاه علي وشها اتمسح ????
هند من قوه القلم عيطت ولسه جايه تتكلم قام حازم وقعها علي السرير وحط علي وشها المخده وكتم نفاسها 
هند عماله تحاول تشيل المخده وتزق اسلام بس مش عارفه لحد ما وقعد حازم وحازم وقع علي الارض ونام هند كانت بتاخد نفسها ب العافيه 
ومعرفتش تنام طول الليل 
   *#تاني يوم#*
اسلام قام لقه نفسه نايم علي الارض  مخدش في باله لانه مش فاكر حاجه اصلا 
وهند صحيت وعدلت اللون علي وشها وخرجت
اسلام :هند عامله اي 
هند : هو انا كنت كويسه بس بعد الي عملته امبارح اكيد مش كويسه 
اسلام بصدمه: انا عملت اي
هند : لا ابدا مفيش اي حاجه ضربتني ب القلم وخنقتني كل دي حاجات بسيطه متخدش في بالك 
اسلام : انا عملت كل ده ازاي ولي 
هند: لي ده بقا يبقي تسال نفسك 
اسلام : والله انا مش فاكر حاجه بجد انا اسف 
حازم من بعيد
حازم : سيف تعال عايزك ثانيه
هند بتغير صوت: نعم يا فندم 
حازم : شايف الناس الي هناك دي هتروح وقول ليهم الكلام الي هقولك عليه ده  ………. وحازم قال الكلام
هند بتغير صوت وقدمت التحيه: تمم يافندم
حازم : اوعي تنسي اقولك الكلام تاني 
هند بتغير صوت وبغرور: لا مش تقول انا بحفط بسرعه 
حازم : تمم روح يلا وانا واقف هنا اهو
هند راحت واول ما راحت قالت في سرها: أنا مش فاكره حاجه هو قال اي
واحد منهم قال: حضرتك عايز اي 
هند بتغير صوت: احم عندكو عندكو
الشخص : عندنا اي
هند بصوتها العادي : عندكوا شامبوا 
الشخص بغضب : هو احنا هنهزر ولا اي 
هند بتغير صوت: لا ابدا انا نسيت انا هقول اي 
حازم : انت يا متخلف  
هند بتغير صوت : انا اسف والله نسيت 
حازم بزعيق : امشي من  يلا مش عايز اشوف وشك  امشي ……..
    *#بليل#*
هند كانت ماشيه لقت حازم يبزعق في التليفون وعمال يقول : انتوا مين علشان تدخلوا في حياتي ب الشكل ده وقفل وحدف كل حاجه قدامه 
وموبيل هند رن وكانت امها 
هند: اي ي ماما عامله اي 
امها: أنا مش كويسه خالص 
هند: لي في أي 
امها بعياط : ابوكي قال انك لو مرجعتيش هقتلك 
هند: لي بس فهميني
ابوها قال ليها :تعالي ولو مجتيش هتاخدي جثه امك
هند :حاضر حاضر
هند مسحت الالوان ورجعت تاني هند ومشيت  وراحت البيت لقت أبوها مستنيها وقال : انتي هتتخطبي بكره لي ابن عمتك وده اخر كلام ودخلها الاوضه وقفل عليها ………… 
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى