Uncategorized

رواية الملاك الوحيد الحلقة السادسة 6 بقلم نهى قطب

 رواية الملاك الوحيد الحلقة السادسة 6 بقلم نهى قطب 

رواية الملاك الوحيد الحلقة السادسة 6 بقلم نهى قطب 

رواية الملاك الوحيد الحلقة السادسة 6 بقلم نهى قطب 

في الجامعه

ملاك و منه كانوا واقفين بيتكلموا وفجاه سمعه صوت شخص بينادي على منه 

منه : كريم فينك يا ابني ما حدش بيشوفك ليه

كريم : موجود بس ما كنتش باجي دائما …. وهو بيبص لملاك مش هتعرفيني على القمر اللي معك ولا ايه

منه : هههه اه طبعا كريم دي ملاك صحبتي واختي … وهي توجه الكلام لملاك .. ملاك ده كريم احنا جيران واصحابي

كريم وهو بيمد ايده علشان يسلم عليها تشرفت بمعرفتك يا قمر

ملاك شكرا ملاك وهي بتحاول تسحب يديها من ايد كريم بس هو مش عايز يسيب يديها 

منه ايه يا ابني مالك سيب ايدي البنت 

وفضل واقفين يتكلموا ويهزروا

وبعد ما على خلص شغله زي كل يوم راح يجيب ملاك من الجامعه ولاقها واقفه بتهزر مع كريم وبتضجك جامد 

على بصوت قوي زي الرعد / ملااااااااك

ملاك بعد ما شافت على سلمت عليهم وسبتهم ومشيت

ملاك بعد ما ركبت العربيه وهي تنظر له فوجدته غاضبا

ملاك : في حاحه ولا ايه

على بزعيق : كونتي واقفه مع الزفت ده ليه ياملاك مش قلت ان انتى ما تعرفوش

ملاك : انا فعلا معرفوش ده هو منه صاحبتي جيران هو جاه علشان يسلم عليها والله عادي كلنا كنا واقفين وانا معرفتش امشي واسيب منه وبعدين وانت مش كنت جيت لسه 

على بزعيق/ لما هو كده وافقه عماله تضحكي ده صوتك وصلي 

ملاك بدموع : انا اسفه يا علي صدقني مش هعمل كده تاني والله انا ممكن مروحش الجامعه تاني بس تسامحني

على : انا خايف عليكي يا ملاك خايف حد يإذيكي

ملاك : انا آسفه والله مش هتكرر تاني

على : خلاص 

ملاك : ياعني انت مش زعلان مني

على : لا بس ما تتكررش تاني  ويلا بقه انزلي علشان انا هروح الشركه ورايا حاجات 

ملاك : تمام 

في الشركه 

على : انا مبقتش عارف اسيطر علي نفسي خالص انا مش مستحمل اشوفها بتتكلم مع حد انا ازااي افكر كده ياارب انا عارف ان ال بعملو ده غلط بس مش قادر اتصرف ولا حتي اعمل حاجه انا لازم ابعد 

وفي الوقت ده احمد كان مراقبو من غير ماياخد بالو

احمد : انا عارف انك بتحبها ياعلى وعارف ان انت عمرك مهتعترف بحبها ده خالص بس انا هتصرف انت تعبت كتير ياصاحبي وانا عارف ان راحتك هتكون معاها

تاني يوم

ملاك صحيت من النوم ملقتش على رنيت على كتير بس هو ما ردتش عليها سمعت صوت ينادي عليها وكان صوت الشغاله 

الشغاله : ملاك هانم السواق واقف لحضرتك بره عشان يوصلك الجمعه 

بس ملاك ما ردتش عليها

الشغاله ملاك هانم هي بتحاول تفتح الباب بس مش عارفه

راحت للسواق قالتله ايه اللي حصل 

فى الشركة 

على :انا اسف يا ملاك بس انا الازم ابعد عنك انتى لسه صغيره ومش فاهم حاجه لكن انا فاهم وعارف كل حاجه وقربك منى غلط عليك انتى بتحبيني بس زاى ابوكى ال رباكى وعلمك لاكن انا  مقدرتش اشوفك بنتى مشوفتكيش غير حبيبتي ودى غلط كبيييير 

استيقظ على من شروده على صوت طرقات على الباب 

على اتفضل 

السكرتيره السواق بره يا فندم عايز حضرتك 

على بلهفة : خليه يدخل بسرعه 

السكرتيره : حاضر يا فندم

بعد ما خرجت السكرتيره دخل السواق على طول

على : خير فى حاجه ملاك فيها حاجه 

السواق :انا روحت وفضلنا نخبط على باب اوضتها كتير بس مفتحتش انا خاف يكون جرله حاجه 

على بخوف : يمكن تكون خرجت

السواق ما انا سالت البواب وقال ان هي ما خرجتش خالص

على اول ما سمع كلام السواق ام بسرعه واخد مفاتيح العربيه واخدها وراح بسرعه على البيت 

وبعد ما اوصل البيت على بصوت عالي ملان خوف : ملاك انت فين ملاااااااك 

علي لما ما لقيتهاش تحت وطلع يشوفها في اوضتها واول ما افتح الباب شاف ملاك نايمه وعماله تعيط على الجري عليها بسرعه واخدها في حضنه

على بخوف ملاك مالك يا حبيبتي خوفتيني عليك 

ملاك : وحشتيني اوى يا علي كده انا هنت عليك تسيبني لوحدي ده انا ماليش حد غيري عشان تسيبني لوحدي انا كنت خايفه اووى حسيت ان انت هتسيبنى زي بابا وتروح

على : اهدى يا روحي انا ما اقدرش اسيبك انا جنبك اهو

ملاك : يعني انت مش هتسبني تانى لوحدي

على : ما اقدرش اسيبك يا روحي ما اقدرش

ملاك : انت نسيت ملاك حبيتك ومبقتش تعقد معايا حاسه انى بقيت عبىء عليك 

على : ايه عبىء ده كل حاجه  بتاعتى بتاعتك يا ملاك مفيش بينا فرق

ملاك بحب : عارفه يا علي انت كل حاجه في حياتي انا مليش غيرك اصلا ربنا يخليك ليا

على : ويخليك يا روحي ونامت ملاك بين احضانه وفجاه سمع صوت التليفون بيرن ساب ملاك وراح يرد على التليفون

على : الو ايوه يا احمد

احمد : خير يا علي ايه اللي حصل انا عرفت من السواق ملاك حصلها حاجه

على : لا الحمد لله هى كويسه انا كنت خايف عليها اوى انا مش متخيل لو كان حصل  حاجه كان ممكن يحصلي ايه انا مش متخيل حياتي من غيرها

احمد : علي انت بتحب ملاك صح

على برتباك : ايوه طبعا في حد ما بيحبش بنته يا ابني

احمد : لا مش قصدي على الحب ده

علي : لا طبعا ايه الهبل اللي انت بتقوله ده

احمد :لا انت بتحب ملاك متنكرش ده

على : لا مش بحبها 

احمد : لا بتحبها 

على : قولتلك مش بحبها

احمد : لا بتحبها ياعلى انت بتحب ملاك

على بزعيق : ايوه بحبها ومش بحبها بس ده انا بعشقها بعشق ضحكتها وعصبيتها انا حافظها اكتر من نفسها من يوم مشوفتها وقلبي اتعلق بيها وكل مدي كان حبي ليها بيكبر اكتر بس ده غلط وحرام

احمد : لا مش حرام الحب ده مش بإدينا ياعلى وانت مغلطش انك حبيتها

على : طيب يا احمد انا هاكلمك بعدين

على فضل يفكر كتير ومحسس نفسو بالذنب 

على : انا حبتها بس هي مش من حقي انا هحافظ عليها لغايط لما اسلمها للهي تختارو 

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببتها للمرة الثانية للكاتبة نيللي ياسر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى