Uncategorized

رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث 3 بقلم هنا سلامة

 رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث 3 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث 3 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث 3 بقلم هنا سلامة

مروان : ايه مفاجأه و لا ايه يا حرامي
آدم: انا الي حرامي.. و لا انت الي عاوز تاخد فلوس مش من حقك تاخدها
مروان علا صوته و رمى آدم على الكرسي جامد و قرب منه اووي
نور : انا سامعه صوت زعيق من مكتب آدم هو في ايه
نور فتحت الباب و لقت مروان واقف قدام آدم و أدم مرمى على الكرسي من غير ما تفكر راحت مسكت مروان من ورا من ايده و زقته و راحت بخضه
نور : آدم انت كويس
آدم : اه اه كويس
نور وقفت آدم وراها و كلمت مروان
نور : انت ازاي يا أفندي يا محترم تدخل من غير احم و لا تخبيط على باب الناس ده لو زريبه مش هتعمل كده لا و كمان داخل على الراجل في مكانه و مكتبه انا هنده الامن يطردك بره يا زباله يا حسااله انت
مروان مسك نور من ايدها جامد و قالها : احترمي نفسك يا..
قام آدم خد ايدها و زقه و قاله : كلامك معايا و متلمسهاش
الأمن : فيه حاجة يا أدم بيه
نور : اه خد الزباله ده بره و ميدخلش الشركه دي تاني الا قسما عظما ما هتشوفو يوم عدل
الأمن : حاضر يا هانم
بعد خروجه
نور : انت كويس يا أدم!؟ انا قلقت عليك اووي.. اقصد يعني لما سمعت صوت الزعيق قلقت
آدم : انا كويس انت الي كويسه؟!
نور : اه.. اه
آدم : مالك؟!
نور : مفيش.. بس اول مره اخد بالي من عينك
آدم : داده ناديه دايما تقولي يعني العيون الحلوه دي تتعمي؟!
نور: ده هي الي تستاهل العمى و الله
آدم بضحك : ايه؟!
نور :لا مفيش بهزر
ادم : طيب الساعة جت ١٠ معتش ورانا شغل ممكن نروح بقى
نور : ماشى
آدم : ايه ده
نور : اصلي طلبت عم محمد يجيب العربية و قولتله يروح هو لأنه كان تعبان
آدم : طيب مين هيسوقها
نور : أمي
آدم : ايه؟!
نور : انا يعني هيكون مين يا أدم
ملك : ايه ده آدم.. عامل ايه
آدم : ازيك انت يا ملك انا الحمد لله
ملك : وحشتني اووي
نور : انا هركب العربية انا لأن الحب ولع في الدرة
ادم: استنى يا نور
ملك : مين القطه
آدم : نور مديره البيت و المسئولة عني في الشركه و. البيت و بتشتغل معايا
ملك باستهزاء : شغاله يعني
نور بصوت عالي : شغاله في عينك يا بت انت اهو احسن منك مش بلفلف في الشارع
ملك : انت قليله..
آدم يقاطعها: ملك لو سمحتي
ملك : مش شايف هي بتقول ايه
نور بتريقه و بتقلدها : صحيح مش شايف
آدم : نور الله خلاص بقى.. و بعدين يا ملك انت الي بداتي
ملك : سلام يا أدم
نور: بت رخمه
آدم بيضحك جامد اووي
نور: بتضحك على ايه انت
آدم : عليكي
نور : اشمعنا؟!
آدم : انا مفيش بيني و بينها اي حاجه على فكره
نور : بجد.. اقصد يعني يخصني في ايه اتفضل اركب بقى
ادم : براحه و انت ماشيه علشام منعملش حادثه.. انت ماشيه بسرعه كده ليه ها؟! نهاية العالم
نور بتريقه: لحسن نقابل واحده تقولك وحشتني اووي نيني
آدم بضحك : انت مسخره
نور : نفس سألت البت إلي كانت واقفه معاك
بعد ١٠ دقايق
نور : آدم آدم آدم اصحى وصلنا
آدم : المقص المقص المقص
نور بفزع : آدم آدم في ايه..
آدم : هو انا قولت ايه؟!
نور : قولت المقص المقص..
آدم : معلش انا عاوز انام بس
نور : و لا يهمك اتفضل هات ايدك
نور في نفسها : ايه حكاية المقص دي يا ربي؟! انا هتجنن
جوه القصر
داده ناديه : آدم انت جيت.. احضر الاكل
آدم : لا انا هتغدى بره النهارده
نور : طيب الحق نام شويه
آدم : و انت كمان عم محمد قالي انك كنت سهرانه
نور باستغراب : صحيح يا أدم ايه القوضه دي
آدم بغضب شديد مسك ايد نور و شهدها و قال بصوت عالي : نور ملكيش دعوه بالاوضه دي انت فاهمه و لا لا؟!
نور بخوف شديد : فاهمه.. فاهمه
آدم : متجيش ورايا يا نور متجيش
نور : هطلعك بس
آدم بصوت اجش : لا مش عاوز مش عاوز
آدم في نفسه : هو ليه كل حاجه النهارده مصممه تفكرني بيه؟!
نور طلعت وراه من غير ما ياخد باله و دخل القوضه و قفل الباب جامد
فجأه…
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

تعليق واحد

اترك رداً على شرين إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى